szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt két évben teljesen átalakította Kínában az online kereskedelmet az a tendencia, hogy élő közvetítésen keresztül vásárolnak az emberek.

Sehol máshol nem kapcsolódik úgy össze a szórakoztatóipar és a vásárlás, mint Kínában: a legújabb trend pedig, hogy a vásárlók élő közvetítéseket néznek és ezeken keresztül vásárolnak online. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy az Alibaba Taobao felülete 2018-ban a livestream szekciókon keresztül több mint 15 milliárd dolláros forgalmat generált 2018-ban, ami 400 százalékos növekedés az előző év eredményéhez képest – adta hírül az Alizila. A Taobao applikációján keresztül több mint 600 ezer terméket adnak el élő videókon keresztül és több mint 4000 tartalomgyártó tölt fel a platformra közel 150 ezer órányi anyagot naponta. A Deloitte riportja alapján Kína a világ legnagyobb élő közvetítés piaca: az ország népességének körülbelül ötöde, több mint 450 millió ember vásárol így. Míg nyugaton a livestream elsősorban a szórakoztatóiparban és a sportközvetítéseknél van jelen, Kínában nagyjából bármit streamelnek és az újdonságok felfedezésének elsődleges eszközévé vált a lehetőség.

A nemzetközi márkák is kezdik felvenni a fonalat: a francia Lancôme kozmetikai márka egy szépségbloggerrel együttműködésben tavaly márciusban egy élő közvetítésen keresztül majdnem 1,5 millió dollár értékben adott el termékeket. Ma már az influencerek, vagy ahogy Kínában nevezik őket, a KOL-ok (key opinion leader) elsődleges platformja a livestream videó.

A YouTube és az Instagram viszont lemaradtak és az amerikai Amazon is csak most lépett be a játékba: egyelőre csak a kínai online üzletek használták ki a lehetőséget, amire az iparági szakértők már a vásárlás új, elfogadott normájaként tekintenek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!