szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A koronavírus-járvány sok szempontból megváltoztatta az életünket, még olyan területeken is, amelyekre sosem gondolnánk. Például, hogy miként viszonyulunk a különböző technológiai szolgáltatásokhoz, termékekhez, és hozzájuk viszonyítva más márkákhoz.

Teljesen másmilyen lett az életünk 2020-ban, megváltoztak mindennapjaink, preferenciáink, félelmeink, a Covid–19, illetve a gazdasági válság miatt. Sokat többet vagyunk otthon, mint bármikor eddig, s ez egyúttal azt is jelenti, hogy más termékeket és másképpen fogyasztunk, használunk, összességében másképp viszonyulunk a különböző termékmárkákhoz.

S hogy ez nem csupán egyfajta elképzelés, azt egy kutatás is alátámasztotta. A ZDNet számolt be a Brand Keys kutatási tanácsadó cég nemrég kiadott tanulmányáról, amelyben a márkahűséget vizsgálták augusztusban és szeptemberben több mint 55 ezer amerikai fogyasztó körében, akik 1121 márka közül választhattak.

©

Nem meglepő módon tartolt az Amazon (egyre többen választják a házhoz szállítást), majd – ugyancsak érthetően – a Netflix és az Amazon videostreaming szolgáltatásai következtek, közvetlenül mögöttük pedig az iPhone-ok, majd a Domino pizzák.

Úgy tűnik, a felhasználók inkább a szoftver irányába mozdultak el, mert míg az iPadek hátrébb kerültek, mint a tavaly, viszont a Disney videostreaming szolgáltatása egyenesen a hetedik helyre került.

[Négy új készüléket is bemutatott az Apple, olcsóbb modelleket is]

Az olyan tradicionális márkák, mint a Twitter, a LinkedIn, a Delta légitársaság vagy a McDonald’s benne sincsenek a top 100-ban.

Az igazán nagy nyertesek pedig – de valószínűleg ez sem lep meg senkit – az italok voltak: a Smirnoff 26 helyet, a Jack Daniels 16-ot javított, akárcsak a főleg a vodkáiról ismert Ketel One. De persze az is sokatmondó, hogy a listán korábban nem szereplő Clorox a 30. helyen jelent meg.

A márkák iránti vonzalom figyelemmel kísérése már csak azért is fontos – áll a tanulmányban – mert megjósolja a jövőbeni fogyasztói magatartást. Íme tehát egy kép a közvetlen holnapról: kicsit elfordulunk a Facebooktól, a Twittertől és a Ford elől, és inkább a Zoomra, az Instagramra, a Disneyre, a YouTube-ra, no meg a vodkára fókuszálunk.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
OTP Bank Liga: Nem bírt egymással a Fehérvár és a Honvéd

OTP Bank Liga: Nem bírt egymással a Fehérvár és a Honvéd

Tisztújítást tartottak a polgárőrök, Markos György is bekerült az elnökségbe

Tisztújítást tartottak a polgárőrök, Markos György is bekerült az elnökségbe

37 méteres Nazca-macskára bukkantak Peruban

37 méteres Nazca-macskára bukkantak Peruban