szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A YouTube már teszteli, hogyan segíthet a tartalomkészítőknek fejezetekre osztani a videót, ami nem mellesleg a tartalomfogyasztók számára is hasznos újítás lehet.

A YouTube még tavasszal jelentette be, hogy egy hasznos funkciót készített a videós platform számára. A Chapter, azaz Fejezetek névre keresztelt megoldás lényege, hogy a videókat részekre tagolják, így a nézők könnyen megtalálhatják azt a részt, amit keresnek az adott tartalomban.

A funkciót azóta már bevezették, ám az alkalmazásával van némi macera is: a feltöltőknek saját maguknak kell beállítaniuk, hogy hol kezdődjenek a különböző fejezetek, aminél 2020-ban vannak hatékonyabb megoldások is. A jelek szerint tudja ezt a YouTube is.

YouTube

A 9to5Google beszámolója szerint a cég egy olyan algoritmust tesztel, amely automatikusan tagolja majd részekre a videókat. A feladatot a gépi tanulás segítségével a mesterséges intelligencia végzi el, amely feliratokat keres majd az anyagban. Vagyis a fejezetekre osztást ezzel ugyan továbbra is a videó készítője végzi el, ám ha ezt a vágás során megcsinálja, a feltöltéskor már nem kell ezzel foglalkoznia.

A beszámoló szerint jelenleg a felhasználók egy kis csoportjával teszteli a fejlesztést a YouTube, így egyelőre még várják a visszajelzést az újdonsággal kapcsolatban.

Ha bevezetik, az a tartalomfogyasztók számára is hasznos lehet, így ugyanis könnyen át lehet majd ugrani a videóban azt a bevezető részt, amikor még semmilyen lényegi információ nem hangzik el.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Ingyenmunkára fogja a kis csatornákat a YouTube, nem fizet nekik a reklámok után

A YouTube 2021-től azokon a videókon is megjeleníti majd a reklámjait, melyek készítői eddig túl kicsinek minősültek ahhoz, hogy bekerülhessenek a YouTube partnerprogramjába. Igaz, így sem igazán kerülnek bele: ezek a készítők egy fillér jutalékot sem kapnak majd a videóik által generált reklámbevétel után.