hvg.hu

A Phantaspis auritus csupán 4 centiméter hosszú volt, és egyelőre a tudósok is csak találgatnak, miért alakult ki olyan furcsán a feje.

Egy 500 millió évvel ezelőtt élt, furcsa külsejű trilobita, más néven háromkaréjú ősrák megkövesedett maradványait fedezték fel paleontológusok a kelet-kínai Santung tartományban.

A Kínai Tudományos Akadémia nankingi Geológiai és Paleontológiai Intézete szerint a Phantaspis auritus nevű, 4 centiméter hosszú trilobita sajátossága, hogy fejének elülső része egy pár nyúlfülre emlékeztető lebenyformában nyúlik előre.

A ptychoparioid trilobite Phantaspis auritus gen. et sp. nov. from the middle Cambrian (Miaolingian, Wuliuan) Mantou Formation, Longgang section, Shandong Province, North China. Scale bars 5 mm

Közzétette: Fossils HongKong – 2020. november 10., kedd

A trilobiták vagy háromkaréjú ősrákok kihalt tengeri ízeltlábúak, amelyek nagyjából 520 millió évvel ezelőtt jelentek meg az óceánokban, és 250 millió évvel ezelőtt pusztultak ki.

"Először találkozunk ilyen furcsa külsejű trilobitával. A különös fejforma talán a természetes ellenségeinek elrettentésére szolgált vagy megkönnyítette a táplálékszerzést" – mondta Csao Fang-csen, az intézet munkatársa.

A szakemberek az Acta Palaeontologica Polonica című folyóiratban számoltak be felfedezésükről.

Zárt tárgyalást rendelt el a bíró Demeter Márta ügyében