szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Facebook ezúttal közvetlenül a felhasználóknál tudakolja, ki mennyire elégedett az általa látott tartalmakkal.

A Facebook folyamatosan dolgozik rajta, hogy a felhasználók még több időt töltsenek a szolgáltatásban, melynek lényegei eleme az alapból elénk táruló hírfolyam. Ennek része, jelentette be a cég, hogy a következő hónapokban a vállalat egy felmérést végez majd, hogy kiderüljön, az emberek elégedettek-e a látottakkal, illetve, hogy a negatív felhasználói élményhez hozzájárulnak-e például a több országban is gyakran viharos politikai tartalmak.

©

A Facebook emellett arra is kíváncsi, hogy egy adott bejegyzés inspiráló-e a felhasználók számára, valamint, hogy mennyire érdeklődnek bizonyos témák – például sport, politika, gasztronómi – iránt. A cég szerint a legfőbb cél, hogy olyan tartalmat kínáljanak, ami érdekli az embereket. Ugyanakkor ebből az is kiderülhet, valóban a Hírfolyam mögött dolgozó algoritmus miatt érzik-e rosszul magukat az emberek.

És miközben elindul a felmérés, a Facebook több országban is azzal kísérletezik, hogy visszafogja a hírfolyamban megjelenő politikai tartalmakat, hogy más témáknak adjon nagyobb hangsúlyt. Nemrég a magyar politikusok bejegyzéseinek elérése is drámaian lecsökkent, ám kiderült, idehaza egy hiba okozta a jelenséget.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!