szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Újfajta reklámelhelyezési gyakorlat jön a YouTube-ra, a létező legbosszantóbb pillanatban fogják félbeszakítani a tartalmat.

Nem fog örülni a YouTube újításának, ha zavarják a semmiből jövő reklámok. A Google videós platformja egy új reklámformátumot jelentett be „Peak Points” (Csúcspontok) néven, amelynek már a neve is beszédes.

Az egész arra épít, hogy történik valami igazán fontos, nagy jelentőségű dolog, majd durr, azonnal jön egy reklám. Például, mint a platform példájában is szerepel, egy híres pár eljegyzésének pillanatát még megnézheti, majd amint ez megtörténik, azonnal jön egy reklám.

Hogy hol van a videóban a „csúcspont”, azt a Gemini mesterséges intelligencia segíti megállapítani. Ha talál egy ilyen pontot a videóban, amelyről úgy sejti, hogy nagyobb ott a nézői érdeklődés, akkor javasolja, hogy közvetlenül utána legyen egy reklám – írja a Google nyomán a TechCrunch.

A cél, hogy legyen a hirdetők számára egy olyan taktika, melynek célja, hogy akkor ragadja meg a néző figyelmét, amikor a legjobban érdeklődnek az adott tartalom iránt. Konyhanyelven: amikor a háttérben futó, csak hallgatott tartalom egy olyan ponthoz ér, ahol még ilyen esetben is odanéz, hogy lássa, mi is történt. Majd reklám, azonnal. Mint a kereskedelmi televízióknál.

Az újítás a felhasználók körében bizonyára nem lesz népszerű, elvégre – adott esetben – egy érzelmileg felfokozott pillanatban vágják félbe a tartalmat. De legalább a politikai hirdetések hamarosan eltűnnek, így egy meghitt pillanatot követően nem fog megjelenni olyan hirdetés, amiben azt regélik el, hogy kit kell éppen aktuálisan gyűlölni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!