A Pew Research Center e-könyvekkel kapcsolatos kutatása érdekes eredményeket hozott. A jelentés szerint, azok a fogyasztók, aki rendelkeznek e-könyv olvasóval és rendszeresen töltenek le és olvasnak elektronikus könyveket, sokkal hajlamosabbak „igazi” könyveket is vásárolni és gyűjteni. Az amerikaiak 21%-a rendelkezik valamilyen e-könyv olvasóval (beleértve az iPhone-t és a táblagépeket is).
Az aktív e-könyv fogyasztók 88 százaléka rendszeresen vásárol hagyományos könyveket is (ahelyett, hogy kölcsönözné vagy kölcsönkérné azokat). Egy átlagos e-könyv olvasó nagyjából 24 nyomtatott könyvet olvas el egy évben az elektronikus verziókon felül, sőt sokszor megesik, hogy annyira megtetszik egy e-könyv, hogy hagyományos formában is megvásárolják. A felmérés összegzése leszögezi: az –olvasók elterjedése üdvözlésre méltóan javította az olvasási kedvet az Egyesült Államokban, ráadásul „magával rántja” a hagyományos könyvpiacot, holott sokan ennek ellenkezőjét jósolták. Úgy tűnik tehát, hogy olvasási kedv van (helyes!), sőt az igazi, illatos és ropogós, nyomtatott könyvekre is növekszik az igény (még helyesebb!).