szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2011 első félévében 1,6 milliárd dollárra nőtt a világ legnagyobb közösségi oldalának bevétele, nettó nyeresége pedig mintegy 500 millió dollár lett.

A Facebook bevétele 1,6 milliárd dollár volt 2011 első félévében, a nettó nyereség pedig jóformán eléri az 500 millió dollárt – áll a Reuters hírében. A hírügynökség nem feldte fel a forrását, aki azért szeretne anonim maradni, mert a Facebook magántulajdonú cég, és mint ilyen nem köteles beszámolni az anyagi helyzetéről. Hivatalosan nem is közöltek adatokat az eredményeikről. 2010 első kilenc hónapja során a Facebook 355 millió dolláros nettó bevételt könyvelhetett el 1,2 milliárdos forgalom mellett a Goldman Sachs adatai szerint.

AP
A Facebookot nemrég mintegy 80 milliárd dollárra értékelték – ami a legértékesebb közösségi hálózattá teszi a Zuckerberg-birodalmat.

A hirdetők egyre jobban kedvelik a Facebookot, egyrészt, mert 750 millió regisztrált felhasználót tartanak nyilván a rendszerben, másrészt, mert jóval sikeresebb, mint a konkurencia. (Többek között ezért is kellett Carol Bartznak távoznia a Yahoo ügyvezető igazgatói székéből kedden.) A Google júniusban indított közösségi oldala, a Google+ ez első két hét során tízmillió felhasználót csábított magához, a növekedés egyelőre lassul, bár már játékokkal is próbálják az oldalt érdekessé tenni – többek között a Zynga Poker vagy az Angry Birds is elérhető.

Azt nem tudni, a bevételnek mekkora része származik a hirdetésekből, mert a Facebook 30 százalékot kap minden virtuális tárgy eladásából, amit rajta keresztül értékesítenek – például a Zynga FarmVille játékában.

A Facebook – a Yahoo, a Microsoft Corp, a Google és az AOL mellett – az egyik leglátogatottabb oldal az interneten, melyen az emberek több órát töltenek havonta, hogy képeket és videókat osszanak meg egymással és chateljenek a barátaikkal.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Egyre több cégnél tilos a Facebook

Keményebb megszorításokat hoztak a biztonsági aggályok: egyre több cég tiltja meg a munkatársaiknak a közösségi oldalak használatát munkaidőben.