A BMW 1978-ban mutatta be azt az ikonikus M1-es modellt, mely a német gyártó első M-es sportkocsija volt, és amely mind a mai napig a BMW egyetlen igazi szupersportautója.
A BMW M1-et csak 1981-ig gyártották, ráadásul mindössze 453 példányban (ebből csak 399 volt közútra szánt változat), vagyis közel nulla az esélye annak, hogy egyszer csak úgy véletlenül szembejön velünk az úton egy ilyen különlegesség.
Most azonban eladósorba került egy a gyártás legelején készült kiváló állapotú példány, íme:
Ez az Inka Orange fényezésű kocsi konkrétan a harmadik legyártott M1-es, és az első olyan példány, mely felbukkant a közúti forgalomban.
Eleinte maga a gyártó használta a kocsit, melynek aztán első tulajdonosa a BMW egyik versenyzője, Alf Gebhardt lett.
Az eddig mindössze 22 ezer kilométert futott, egykoron 100 ezer német márkába került M1 árcéduláján 695 ezer eurós (278 millió forint) összeg szerepel.
A Giorgetto Giugiaro által megrajzolt középmotoros és hátsókerék-hajtású, ötfokozatú kéziváltós szupersportkocsi 3,5 literes soros 6 hengeres szívó benzinmotorja 277 lóerős és 330 Nm nyomatékú.
A 0-ról 100-ra 5,6 másodperc alatt felgyorsuló M1 végsebessége 262 km/h.