Csődben a világ egyik legpatinásabb élelmiszercége
A Del Monte csaknem 140 éve gyártja gyümölcs- és zöldségkonzervjeit. Az eladások visszaesése miatt kényszerültek részvényeik eladására, termelni azonban az átmenet közben sem szűnnek meg.
A Del Monte csaknem 140 éve gyártja gyümölcs- és zöldségkonzervjeit. Az eladások visszaesése miatt kényszerültek részvényeik eladására, termelni azonban az átmenet közben sem szűnnek meg.
A hajdúsági „hugyos homok” aranya a torma: tucatnyi faluban, több száz gazda termeli meg itt az európai fogyasztás háromnegyedét. Eddig azonban inkább csak elszállították a válogatott gyökereket, feldolgozással szinte senki nem próbálkozott, pláne nem nagyüzemi szinten. Egy vállalkozás most megpróbálkozik a lehetetlennel, náluk jártunk Újlétán.
Egyelőre a marhatelepeken pusztít a kór, de a sertésexportot már így is korlátozzák, ráadásul meg kell küzdeni a madárinfluenzával is.
A greenwashingról biztos, hogy hallott, de belegondolt abba, hol találkozhat vele a leggyakrabban? A sarki kisboltok vagy szupermarketek polcain. Hogyan ismerhetjük fel, mit tehetünk fogyasztóként, és mit kellene tenniük a cégeknek, hogy hitelesen állíthassák, valóban a lehető leginkább fenntartható forrásból és módon kerül asztalunkra a mindennapi betevő? A zCast idei ötödik adásában rendet vágunk a zöld logók, plecsnik és a tojásdobozok boldog tyúkocskái között.
Az új szabály miatt kiderültek a titkolt beszállítói árak, melyekkel nemcsak a kereskedők, de a külföldi gyártók is visszaélhetnek. Fokozódhat az importnyomás, romlik a hazai élelmiszeripari szereplők helyzete.
Kétszeresére bővíti gyártókapacitását a japán Nissin Foods.
Igaz, mélyről jönnek fel a tavalyi visszaesés után.
A vállalat vezérigazgatója egy interjúban arról beszélt, hogy karcsúsítják az élelmiszermárka-portfóliót, de konkrét, eladósorba kerülő cégeket nem nevezett meg.
A tavaly 30 milliárd forint árbevételt elérő családi vállalkozás fejlesztése 200 új munkahelyet teremt Kiskunfélegyházán.
Továbbra is a svájci központú vállalat a világ a legnagyobb értékű élelmiszermárkája a Brand Finance szerint. De a legnagyobb vállalatok értéke általánosságban is csökken, a fogyasztók egyre inkább az egyedi és személyre szabott termékeket kínáló kisebb márkákat keresik.
Nem először haragszik meg a miniszter az üdítőital-multira, ez átlag 7 évente megtörténik. Lázár János törvénymódosítást is belengetett a Fanta országonként eltérő gyümölcsaránya miatt.
A Fortenova inkább hazai vevőnek értékesíti agrárvállalkozásait.
Kémiai úton a szén-dioxidból zsírmolekulákat lehet előállítani, ami így tehermentesítheti a bolygót a növény- és állattenyésztés környezetkárosító hatásai alól.
A különféle fagyasztott árucikkek iránti egyre növekvő keresletet csak a legmodernebb logisztikai és ipari megoldásokkal lehet kielégíteni.
A nem élelmiszert árusító boltok forgalma szépen felpöröghet idén, ahogy a tavaly elhalasztott vásárlásokat pótolják az emberek, az élelmiszeriparunk azonban nehéz helyzetben van, főleg, mert a kisebb cégek nem eléggé hatékonyak – mondták el az MBH Bank elemzői.
Ezúttal nem a klímaváltozás a gond.
A Fortenova-csoportért kínált összeg a horvát érdeklődők ajánlatának bő másfélszerese, de messze meghaladja a cégcsoport piaci értékét is. A háttérben horvátországi termőföldek hasznosítása is felsejlik.
Ez persze nem nevezhető drasztikus emelkedésnek, sőt, a cukrászok még forgalomnövekedést is várnak attól, hogy csak csekély mértékben drágult a fagylalt.
Az agrárminiszternek a narancsos Prime íze és az ital dobozának színe is tetszik, mégis inkább a magyar termékek fogyasztására buzdít.
15 százalékos bevételnövekedéssel és 3,5 százalékkal magasabb EBIDTA-mutatóval büszkélkedhet a fehérjeporokat és s fitneszvilágban népszerű speciális élelmiszereket gyártó magyar BioTechUSA, amelynek a tavalyi forgalma már a 90 milliárd forintot is meghaladta, s Vietnámban és Irakban is nagyot bővült.