szerző:
hvg.hu

A MÁV-ot és a Volánbusz-társaságokat tömörítő Nemzeti Közlekedési Holding létrehozása jövő év végére várható. Az m1 tévécsatorna Az Este című műsorában, egy előre felvett rövid nyilatkozata szerint Völner Pál, az infrastruktúráért felelős államtitkár erről annyit mondott, hogy a holding feladata a Volán és a MÁV járatainak, menetrendjének összehangolása lesz.

A két céggel hamarosan megkezdődnek a tárgyalások - hangzott el a műsorban. Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal korábbi elnöke a tervekről a műsorban hangsúlyozta: Magyarországon nem a holding felállítása hozhat érdemi változást, és ilyen holdingról más országban nem is nagyon hallott. Magyarországnak szerinte inkább a regionális versenytársakra kellene figyelnie.

Antal emlékeztetett arra, hogy ha nem tesszük versenyképessé a magyar vasúthálózatot, akkor a három jugoszláv utódállam összefogásával nemrégiben létrejött közös vasúttársaság komoly konkurenciát jelenthet a MÁV-nak. A délszláv államok ugyanis a jelenleg Ausztrián és Magyarországon áthaladó vonatokat terelhetik a saját hálózatukra, és az ebből befolyó díjakat is ők szedhetik be a jövőben.

A műsorban elhangzott, hogy a BKV-t nem vonják be a Nemzeti Közlekedési Holdingba, viszont azt lehetővé akarják tenni, hogy ha valaki mondjuk Debrecenből utazik a fővárosba, használhassa a megváltott jegyével a budapesti tömegközlekedést is.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
MTI Itthon

A MÁV-csoportnak 290 milliárdos adóssága van

A MÁV-csoport adóssága eléri a 290 milliárd forintot, amiből 100-110 milliárd kapcsolódik beruházáshoz, a maradék 180-190 milliárdot az államnak konszolidálnia kellene - jelentette ki Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató a Magyar Nemzet szerdai számában megjelent interjúban.

MTI Gazdaság

Nagyot buknak az osztrákok: milliárdos veszteség a volt MÁV Cargónál

Közel 9 milliárd forintnak megfelelő 33 millió euró veszteséggel zárhat az idén a Rail Cargo Hungaria (RCH), a volt MÁV Cargo osztrák kézbe került utódvállalata, amelytől elbocsátanak legkevesebb 460 embert – jelentette be a tulajdonos osztrák állami vasúttársaság (ÖBB) vezérigazgatója.

Itthon

A MÁV nem kért az ingyen munkából

A lehető legolcsóbb pályázatot adta be a Lökösházán élő Veres István a MÁV két romos épületének bontására, a MÁV mégsem őket választotta a munkára - írja a Blikk.