Tetszett a cikk?

Harminc másodperc után lankad a videóra kattintók figyelme. Számos tanulsággal és előrejelzéssel is élhetünk az új év lehetséges online marketing trendjeit illetően.

Kína (az Egyesült Államok után) a világ második legnagyobb online piacává vált -  több mint 162 millió internet felhasználóval. Nagy potenciál rejlik ebben a piacban: ha Kína 1,3 milliárd lakosa közül ugyanakkora arányú lesz az internet felhasználók száma mint a jelenlegi amerikai arány, az 910 millió felhasználót fog jelenteni!

Globálisan 1,2 milliárd felhasználó van jelen az interneten – a föld lakosságának körülbelül 20 százaléka) – és évente körülbelül 150 millió fővel gyarapszik ez a szám. Négyévente pedig nagyjából megduplázódik. A múlt évben 46 százalékkal költöttek többet az online hirdetésekre (banner, PPC, Adwords), mint az előző évben - összesen 19 milliárd dollárt. A tavalyi év hozománya az is, hogy a web 2.0 – vagyis, hogy minden felhasználó könnyedén közzéteheti az információit, véleményét, fotóit és videóit online – forradalmasította a hálózati világot. Az üzenőfelületek, blogok, fórumok, videó blogok száma 5 havonta megduplázódott. Emellett a VOIP technológia térnyerése (Skype-on és egyéb más eszközökön keresztül) rendkívül olcsóvá, sőt majndem ingyenessé tette a hang- és videó kommunikációt

Előrejelzés– avagy mi lesz a trendi idén?

A hagyományos (offline) marketing költségeket online területre helyezik át, s a digitális marketing is egyre inkább kifejlődik és beérik. Ennek a folyamatnak jelentős hatása lesz a 2008-as trendek tekintetében. Emellett az online és offline integráció is folytatódni fog. A kereskedők egyre inkább fejlesztik technológiáikat annak érdekében, hogy a vásárlók választhassanak aszerint, éppen melyik csatornán szeretnék elkölteni a pénzüket.

A kereső marketing is tovább terjeszkedik és más formátumokat is elér: beleértve a szociális, helyi és mobil keresést. Az analitika és a kapcsolódó mérési lehetőségek sokkal kifinomultabbá válnak. Ahogy az online piac érik az analitika válik a siker fő irányítójává. Fontossága abban rejlik, hogy feltárja az egyes lehetőségeket és rámutat a további fejlesztést igénylő területekre. Az e-mail alapú kommunikáció sokkal kifinomultabbá válik. Az akciós e-mailek egyre inkább elvesztik az újdonság erejét. Az egyre növekvő mennyiségben küldött akciós ajánlatok már fárasztják a fogyasztókat. A marketingeseknek a jövőben arra kell fókuszálni, hogy releváns üzeneteket küldjenek ki, amire érdemes odafigyelni. Ez azt eredményezi, hogy egyre inkább teret nyer a személyre szabott levelek aránya, a dinamikus tartalom és a hírlevelek, melyek vagy értékes információt vagy szórakoztatást közvetítenek a fogyasztók felé.

Pörög a videó

Az interneten fellelhető és a jövőben közzétételre kerülő tartalom egy más jellegű, modernebb közvetítése során kap szerepet a videó. Amerikai felmérések szerint 123 millió amerikai felhasználó legalább havi egy videót megnéz az interneten és 75 százalékuk el is meséli ismerőseinek amit látott. Akár a B2B akár a B2C szektorban dolgozunk, a videó egy hihetelen lehetőséget jelent, hogy oktassuk vagy szórakoztassuk a célpiacunkat.

Az amerikai újságok 92 százalékának már videó tartalom is megtalálható a weboldalán (a 2006-os 61 százalékhoz képest). Számos cég készít információs vagy oktató videót és így segítik ügyfeleiket, hogy miként vegyék használatba és alkalmazzák termékeiket és szolgáltatásaikat. Mások csak szórakoztató eszközként használják a videót abban reménykedve, hogy ezzel megnövelik a márkájuk iránti vonzerőt vagy éppen érdeklődőket nyernek a honlapjukra.

Az interneten jelenleg több mint 7 millió órányi ingyenes videó tartalom található. Így ha videónkkal ki akarunk ugrani a tömegből akkor minőségi tartalmat és megfontolt szerkesztést kell alkalmaznunk. Egy 2007-ben készült felmérés során kiderült, hogy az emberek videó nézési aktivitása 30 másodperc után csökken.

Még ma is – a HTML megjelenése után 18 évvel – világszerte rohamosan növekszik az internet hozzáférések és felhasználók száma. A világ lakosságának jelenleg csak 18 százaléka internet felhasználó de ez az arány rendkívüli mértékben növekszik, különösen Ázsiában. Már külön kutatások foglalkoznak vele, hogy milyen mértékben indul növekedésnek azon országok gazdasága, amelyeket elér az internet. Az internet marketing is változik. Egyre több és több embert látunk, aki most lép be a piacra és szeretné elindítani első online üzletét. (Mindehhez azonban rendkívül kevés online marketing tudással rendelkezik. A jövő sikere azoké a cégeké és szervezeteké melyek mind az innovációban, mind a megvalósításban az elsők közt végeznek majd. 

Forrás: www.internet-marketing.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!