szerző:
hvg.hu

A BKV azt mondja: a le nem szállított járműveknél "a szerződésnek megfelelően fog eljárni a kötbérezéssel".

Összesen 180 csuklós autóbuszt kellett volna leszállítania a gyártó Ikarus Egyedinek az április 11-én lejáró határidőig: 150-et a Volánbusznak és 30-at a BKV számára. De a járművek közül csak öt érkezett meg a BKV-hoz, a Volánbusz a határidőig nulla darabot vehetett át – pedig ez már a második, meghosszabbított határidő volt. Minderről itt írtunk részletesebben.

A BKV megkeresésünkre azt írta, hogy a szerződés értelmében 30 autóbusz leszállítását várja az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-től, de eddig csupán 5 Modulo 168D típusú autóbusz érkezett meg. A BKV a határidőig le nem szállított járművekkel szemben a szerződésnek megfelelően fog eljárni a kötbérezéssel.

Februári megkeresésünkre, még a határidő lejárta előtt azt írta cég, hogy amennyiben a járművek a szállítási határidőre nem érkeznek meg, jogukban áll a le nem szállított buszok átvételétől elállni, de jogukban áll a későn érkező járművek átvételére is, mindkét esetben annak jogkövetkezményei mellett. A Népszava cikke szerint a BKV naponta járművenként 150 ezer forintos kötbérre jogosult.

A gyártót lapunk kétszer is megkereste a buszokra vonatkozó kérdéseinkkel, azokra mind a mai napig nem kaptunk választ, ám a cég a honlapján egy közleményt adott ki – ezt a Totalcar szúrta ki –, amiben különböző jogi eljárásokkal fenyeget minden médiumot, amelyik a társaság jó hírnevét megsérti.

Ebben a közleményben azt írják, "a beszállítói késlekedések, vis maior események és egyéb ellenőrzési körén kívül eső akadályozó körülmények ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdték, és folyamatosan adják át a buszokat a BKV-nak, majd a Volánbusznak". 

A cég cáfolja a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet azon állítását is, amely szerint az autóbuszok műszakilag nem megfelelőek. A közlemény szerint az "autóbusz mind a design-t illetően, mind technikai színvonalát tekintve a legújabb konstrukciós trendeket követi, és megállja a helyét az európai piacon".

"Bármennyire is szeretnék egyes ellenérdekelt szervezetek és sajtóorgánumok, hogy minden alapot nélkülöző állításaik közzététele, terjesztése útján az IKARUS Egyedi Kft. szerződéseinek teljesítése ellehetetlenüljön, a társaság továbbra is elkötelezett a hazai buszgyártás mellett, megrendeléseit folyamatosan megfelelő szakmai színvonalon teljesíti. Az ilyen valótlan híresztelések miatt az IKARUS Egyedi Kft. a társaság jóhírnevének megsértésére alapozva megindítja a megfelelő jogi eljárásokat" – áll a közleményben.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!