szerző:
hvg.hu

A BKV azt mondja: a le nem szállított járműveknél "a szerződésnek megfelelően fog eljárni a kötbérezéssel".

Összesen 180 csuklós autóbuszt kellett volna leszállítania a gyártó Ikarus Egyedinek az április 11-én lejáró határidőig: 150-et a Volánbusznak és 30-at a BKV számára. De a járművek közül csak öt érkezett meg a BKV-hoz, a Volánbusz a határidőig nulla darabot vehetett át – pedig ez már a második, meghosszabbított határidő volt. Minderről itt írtunk részletesebben.

A BKV megkeresésünkre azt írta, hogy a szerződés értelmében 30 autóbusz leszállítását várja az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-től, de eddig csupán 5 Modulo 168D típusú autóbusz érkezett meg. A BKV a határidőig le nem szállított járművekkel szemben a szerződésnek megfelelően fog eljárni a kötbérezéssel.

Februári megkeresésünkre, még a határidő lejárta előtt azt írta cég, hogy amennyiben a járművek a szállítási határidőre nem érkeznek meg, jogukban áll a le nem szállított buszok átvételétől elállni, de jogukban áll a későn érkező járművek átvételére is, mindkét esetben annak jogkövetkezményei mellett. A Népszava cikke szerint a BKV naponta járművenként 150 ezer forintos kötbérre jogosult.

A gyártót lapunk kétszer is megkereste a buszokra vonatkozó kérdéseinkkel, azokra mind a mai napig nem kaptunk választ, ám a cég a honlapján egy közleményt adott ki – ezt a Totalcar szúrta ki –, amiben különböző jogi eljárásokkal fenyeget minden médiumot, amelyik a társaság jó hírnevét megsérti.

Ebben a közleményben azt írják, "a beszállítói késlekedések, vis maior események és egyéb ellenőrzési körén kívül eső akadályozó körülmények ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdték, és folyamatosan adják át a buszokat a BKV-nak, majd a Volánbusznak". 

A cég cáfolja a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet azon állítását is, amely szerint az autóbuszok műszakilag nem megfelelőek. A közlemény szerint az "autóbusz mind a design-t illetően, mind technikai színvonalát tekintve a legújabb konstrukciós trendeket követi, és megállja a helyét az európai piacon".

"Bármennyire is szeretnék egyes ellenérdekelt szervezetek és sajtóorgánumok, hogy minden alapot nélkülöző állításaik közzététele, terjesztése útján az IKARUS Egyedi Kft. szerződéseinek teljesítése ellehetetlenüljön, a társaság továbbra is elkötelezett a hazai buszgyártás mellett, megrendeléseit folyamatosan megfelelő szakmai színvonalon teljesíti. Az ilyen valótlan híresztelések miatt az IKARUS Egyedi Kft. a társaság jóhírnevének megsértésére alapozva megindítja a megfelelő jogi eljárásokat" – áll a közleményben.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!