Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Eos: Golf és kabrió

A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően megjelent a Volkswagen Eos. A Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes cabrio-, toló- és coupé-tetőt (CSC-tető). Az autót a VW Innovációs Napon mutatták be a sajtónak.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Eos: Golf és kabrió

© VW
A 25 másodperc alatt teljes egészében kinyíló, illetve összecsukódó CSC-tető első része átlátszó üvegszerkezettel készül, és panoráma-üvegtető módjára önállóan nyitható vagy 35 milliméterrel fel is emelhető. A tető így még zárt állapotában is éppoly világos, mint amilyen barátságos belső hangulatról gondoskodik.

Az Eos vásárlói célcsoportja viszonylag népes, mivel a coupé-cabrio pontosan az A- és B-kategória között helyezkedik el. Az A-kategóriában (a Golf kategória) például az Eos az eggyel magasabb B-kategória minőségi összhatásával tűnik ki, ám semmi eltérést nem mutat belseje testvérétől a Golftól, vagy éppen a szintén próbaútra bocsátott Golf GT-től. Üveg tolótetővel a B-kategória egyetlen csúcs kabriója sem rendelkezik, míg összecsukódó acéltetővel is csupán egy.

© VW
A CSC-tető zárt állapotában karcsú ívet alkot a szélvédő és az autó hátsó része között, így elegáns és sportos hatású, a legszebbek közül való kupétető jöhetett létre. A tetővonal elnyújtott, a hátsó rész izmos, míg összhatásuk kifejezetten igényes benyomást kelt. Nyitott tetővel is azonnal feltűnik, hogy az Eos eredetileg coupé-cabrio modellnek született, s karosszériájának koncepciója nem valamelyik meglévő típusétól származik. A CSC-tető lehetővé tette, hogy a szélvédő keretét röviden tarthassák, míg a jármű hátsó része kompakt kialakítást kaphasson. Mindez erőteljes arányokat eredményez, amelyek klasszikus kabriók stílusát idézik.

© VW
Megjelenése összhatását még antenna sem zavarja meg, mivel a tervezők minden antennát egységesen a nagyszilárdságú műanyagból készült csomagtér-fedél alatt helyeztek el. A coupé-cabrio 1,79 méter széles, 4,41 méter hosszú és 1,44 méter magas. E méretek együttesen dinamikus arányokat eredményeznek, a viszonylag nagy szélesség e hosszúsággal és magassággal különösen erőteljes kiállást biztosít az Eos számára. A széles nyomtáv (1,55 méter felett) természetesen nem csupán jól mutat, hanem nagyban hozzájárul az Eos agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságaihoz.

© VW
Az Eos motorválasztéka négyféle benzines (a teljesítményválaszték: 85 kW/115 LE, 110 kW/150 LE, 147 kW/200 LE és 184 kW/250 LE), valamint egy 103 kW/140 LE teljesítményű, szériában dízel részecskeszűrővel szerelt TDI erőforrást kínál. 147 kilowatt teljesítményig négyhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrások dolgoznak, a 184 kilowattos változat azonban már hat hengerrel produkálja erejét, és a DSG kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz csatlakozik.

Nyitott tető mellett 205 literes csomagtartó-térfogat áll rendelkezésre, míg a tető zárt helyzetében eléri a 380 litert is. A csomagtér-fedél már alapkivitelben is elektromos záró rendszer segítségével csukódik az utolsó millimétereken. A hátsó ülésben integrált, lezárható rakodónyílást alakítottak ki.

Az autó előértékesítése során 34-et adtak el máris, ez előrevetíti a típus sikerét. Már csak az ár sikere kérdéses, vagyis az, hogy a 6,3 milliós benzines indulóárát mennyien tudják megfizetni. A legerősebb dízel motorral, a 170 lovas kétezressel szerelt változat alapára 7,3 millió forint.

Meghalt Ozzy Osbourne

Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.

utazás

Európa 5 legszebb vasútvonala

Lélegzetelállító alpesi tájaktól a Harry Potterből ismerős viaduktig az öreg kontinens tele van szebbnél szebb vasútvonalakkal, melyeknek nagy részén ráadásul külön felár nélkül vonatozhatunk.