 © VW |
A 25 másodperc alatt teljes egészében kinyíló, illetve összecsukódó CSC-tető első része átlátszó üvegszerkezettel készül, és panoráma-üvegtető módjára önállóan nyitható vagy 35 milliméterrel fel is emelhető. A tető így még zárt állapotában is éppoly világos, mint amilyen barátságos belső hangulatról gondoskodik.
Az Eos vásárlói célcsoportja viszonylag népes, mivel a coupé-cabrio pontosan az A- és B-kategória között helyezkedik el. Az A-kategóriában (a Golf kategória) például az Eos az eggyel magasabb B-kategória minőségi összhatásával tűnik ki, ám semmi eltérést nem mutat belseje testvérétől a Golftól, vagy éppen a szintén próbaútra bocsátott Golf GT-től. Üveg tolótetővel a B-kategória egyetlen csúcs kabriója sem rendelkezik, míg összecsukódó acéltetővel is csupán egy.
 © VW |
A CSC-tető zárt állapotában karcsú ívet alkot a szélvédő és az autó hátsó része között, így elegáns és sportos hatású, a legszebbek közül való kupétető jöhetett létre. A tetővonal elnyújtott, a hátsó rész izmos, míg összhatásuk kifejezetten igényes benyomást kelt. Nyitott tetővel is azonnal feltűnik, hogy az Eos eredetileg coupé-cabrio modellnek született, s karosszériájának koncepciója nem valamelyik meglévő típusétól származik. A CSC-tető lehetővé tette, hogy a szélvédő keretét röviden tarthassák, míg a jármű hátsó része kompakt kialakítást kaphasson. Mindez erőteljes arányokat eredményez, amelyek klasszikus kabriók stílusát idézik.
 © VW |
Megjelenése összhatását még antenna sem zavarja meg, mivel a tervezők minden antennát egységesen a nagyszilárdságú műanyagból készült csomagtér-fedél alatt helyeztek el. A coupé-cabrio 1,79 méter széles, 4,41 méter hosszú és 1,44 méter magas. E méretek együttesen dinamikus arányokat eredményeznek, a viszonylag nagy szélesség e hosszúsággal és magassággal különösen erőteljes kiállást biztosít az Eos számára. A széles nyomtáv (1,55 méter felett) természetesen nem csupán jól mutat, hanem nagyban hozzájárul az Eos agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságaihoz.
 © VW |
Az Eos motorválasztéka négyféle benzines (a teljesítményválaszték: 85 kW/115 LE, 110 kW/150 LE, 147 kW/200 LE és 184 kW/250 LE), valamint egy 103 kW/140 LE teljesítményű, szériában dízel részecskeszűrővel szerelt TDI erőforrást kínál. 147 kilowatt teljesítményig négyhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrások dolgoznak, a 184 kilowattos változat azonban már hat hengerrel produkálja erejét, és a DSG kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz csatlakozik.
Nyitott tető mellett 205 literes csomagtartó-térfogat áll rendelkezésre, míg a tető zárt helyzetében eléri a 380 litert is. A csomagtér-fedél már alapkivitelben is elektromos záró rendszer segítségével csukódik az utolsó millimétereken. A hátsó ülésben integrált, lezárható rakodónyílást alakítottak ki.
Az autó előértékesítése során 34-et adtak el máris, ez előrevetíti a típus sikerét. Már csak az ár sikere kérdéses, vagyis az, hogy a 6,3 milliós benzines indulóárát mennyien tudják megfizetni. A legerősebb dízel motorral, a 170 lovas kétezressel szerelt változat alapára 7,3 millió forint.