A mesterséges intelligencia és a vásárlói élmény
Senki sem tudhatja pontosan, hogy a mesterséges intelligencia (MI) milyen hatást gyakorol majd a kiskereskedelemre, de ahogy közeledni látjuk, egyértelműen kirajzolódik, hogy egyenlőtlen feltételeket teremt. A piacot ugyanis két táborra osztja: lesznek, akik kiaknázzák az MI nyújtotta lehetőségeket, és lesznek, akik csődöt jelentenek.
HVG Könyvek
Peter H. Diamandis és Steven Kotler A jövő gyorsabban itt lesz, mint gondolnánk című könyve itt rendelhető meg. A hvg360-on megjelent szemelvények pedig itt olvashatók. | A mesterséges intelligencia olcsóbbá, gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a kiskereskedelmet, hatása az ügyfélszolgálattól kezdve a termék kiszállításáig mindenütt megjelenik majd. A vásárlási élményt is újradefiniálja: akadálymentessé teszi, végül pedig – amint hagyjuk, hogy az MI vásároljon helyettünk – láthatatlanná is.
Jelen pillanatban a kiskereskedelmi apokalipszis négy lovasa küzd egymással a pénztárcánkért. Az Amazon Alexa, a Google Assistant, az Apple-féle Siri és az Alibaba-féle Tmall Genie fej fej mellett halad a versenyben, amelynek végén eldől, melyik lesz a hangvezérelt, MI-támogatott kereskedelem elsődleges platformja. Vegyük észre a hagyományos kiskereskedők fájó hiányát ezen a listán! Kicsi a valószínűsége, hogy ez változni fog, tekintve, hogy a fenti lovasok mekkora előnnyel indultak – máris milliárdokat fordítottak az MI-fegyverkezés versenyére.