Felvirágoztatja a járvány a halálwellnesst és a deathfluencereket

2 perc

2020.08.18. 13:00

Az Egyesült Államokban már a fiatalok is a halállal foglalkoznak, így alaposan fellendült az életvégi szolgáltatásokat kínáló startupok biznisze. A The New York Times csinos csokorra valót gyűjtött össze az elmúlás körüli üzleti lehetőségek amerikai terméséből.

Az inkább csak érdekesség, hogy egy 24 éves New York-i – aki a legjobb egészségnek örvendett – a járvány egyik tetőpontján intézkedett a legeslegutolsó tweetjéről. A Cake nevű szolgáltató egyik ajánlatával élve megadta a szöveget, amelyet halála után a nevében el kell küldeni a Twitteren. És ha már ott járt, az internetes oldalon rendelkezett arról is, ki képviselje, ha magatehetetlenné válik, sőt arról is, hogy ha hamvasztásra vágyna, akkor hamvait szétszórják, gyémánttá préseljék, avagy fákat tápláljanak-e velük.

A portál arra is lehetőséget ad, hogy aki szeretné, előre megírja a saját nekrológját, és előkészítse, hol, hogyan jelenjen meg. A Cake alapszolgáltatásai ingyenesek; a startup bevétele abból származik, hogy az általa közvetített szolgáltatók jutalékot fizetnek neki.