Akár 120 km/órás sebességre is képesek lesznek a néhány éven belül felszálló modern léghajók. Ami a Trabantnak becsületére vált volna, az a repülésben – az ennél mintegy hétszer gyorsabb légi utazás és árufuvarozás világában – elsőre nem hangzik túl ígéretesen.
Talán mégsem lapoz azonnal tovább az olvasó, ha megemlítjük, hogy a legtöbbek által régiesnek gondolt léghajókban az avíttsággal igazán nem vádolható Google társalapítója, Sergey Brin is meglátta a fantáziát. Nem utasként, hanem üzletemberként. Az általa 2015-ben életre hívott LTA Researchről október utolsó napjaiban derült ki, hogy megkapta az Egyesült Államok szövetségi repülésügyi hatóságának (FAA) engedélyét: a Pathfinder 1 nevű léghajó prototípusa tesztelési célból levegőbe emelkedhet.

Pathfinder 1
LTA Research and Exploration
A XX. század elejének hagyományos léghajóformája (zeppelin) az új fejlesztésben is visszaköszön. Az ikonikus alakú vázhoz használt, titánium- és szénszállal megerősített polimercsövek elég könnyű szerkezetet eredményeznek ahhoz, hogy a fokozottan robbanásveszélyes – a Hindenburg 1937-es katasztrófáját is okozó – hidrogén helyett a nem gyúlékony héliumot használhassák felhajtógázként. (Eredetileg a Hindenburgot is héliummal töltötték volna fel, az amerikai exportkorlátozás miatt maradtak mégis a korábbi modelleknél is használt hidrogénnél.)