Jobline.hu
Jobline.hu
Tetszett a cikk?

A tengerentúlon a szervezetek több mint 90 százaléka a közösségi médiában is toboroz. Íme három példa, hogy a Facebookon, a Twitteren és a YouTube-on miként jelenhet meg vonzó toborzási tartalom, ha vezető márkák úgy akarják.

Az H-E-B a Facebookon

Az H-E-B szupermarketlánc (Amerika 15. legnagyobb magáncége, évi 20 milliárd+ dolláros összbevétel, 80 ezer alkalmazott) kitűnő stratégiát dolgozott ki arra, hogy gyakornoki programját népszerűsítse. Kitették Facebook-oldalukra a gyakornokok öt csoportképét öt különböző régióból ezzel a szöveggel: „Lássuk, melyik régió kapja a legtöbb lájkot és kommentet!”.

A cég számos gyakornokot tagelt is a fotókon. Ez interakcióra késztette a közösségi média legaktívabb csoportját – az Y generáció képviselőit –, és meg is osztották a tartalmat. Így nem csupán azt sikerült elérni, hogy felkeltsék a figyelmet a munkaerő egyik gyakran elhnyagolt szegmense iránt, de az ötlet azt is eredményete, hogy az üzenet vírusszerűen terjedni kezdett.

Az eredmény elképesztő. A poszt 199 lájkot és 45 megosztást kapott, és tizen kommenteltek – ezek közül az egyik maga az H-E-B volt, arra buzdítva a látogatókat, hogy fűzzenek megjegyzést a tartalomhoz. A Határ régió fotója például 416 lájkot és két megosztást kapott, öten kommenteltek. A poszt ennek köszönhetően számos felhasználó üzenőfalán megjelent. A gyakornokok úgy érezhették, hogy törődnek velük. Az E-H-B pedig bebizonyította, hogy szereti a dolgozóit és tudja, hogyan kell használni a közösségi médiát. Megjegyzendő, hogy a fotók az H-E-B facebookos karrieroldalán jelentek meg, nem a fogyasztóknak szánt oldalon.

Hogyan hasznosíthatók a tapasztalatok: csinálj sztárt az alkalmazottaidból! A Facebook fő célkitűzése a felhasználókat illetően, hogy megmutathassák magukat, ezért az emberek gyakran megosztanak olyan fotókat, amelyek őket ünneplik, még ha a munkáltatóról van is szó. Nem kellenek céges rendezvények ahhoz, hogy képek és videók készülhessenek az alkalmazottakról, kapd le őket év közben bármikor, amikor éppen jólérzik magukat.

A H-E-B másik okos ötlete az, hogy versenyezteti egymással a fotókat, amit bármikor lehet alkalmazni, ha több fotó áll rendelkezésre. Az H-E-B emellett figyelte a bejegyzéseket, és közbelépett, ha valaki nem jól vette az adást; vagyis figyelemmel követni a kommenteket és reagálni a kérdésekre, javaslatokra, panaszokra.     

Az IBM szülinapja a Twitteren
Június 16-án ünnepelte az IBM a 104. születésnapját, ami nem kimondottan kerek évforduló. A cég toborzóprofilja, a @IBMUjobs azonban konfettis képpel és egy rövid üzenettel tette emlékezetessé az alkalmat a Twitteren: „Boldog 104. szülinapot, #IBM! Kívánunk még 104 évet, hogy okosabb bolygót építhessünk!”

A tweetet 31-en osztották meg és további 13-an jelölték kedvencnek. Sok megosztás IBM-alkalmazottaktól származott, akik márkanagykövetekké váltak a cég üzenetének közvetítésével. A hashtag lehetővé teszi, hogy a tweetre rá lehessen keresni, amely ütős márkaépítés (okosabb bolygót építünk), céges infó (nagy múltú vállalat vagyunk, ellentétben mondjuk a Google-lel), mindez 140 karakterben frappánsan összefoglalva.

Hogyan hasznosíthatók a tapasztalatok: ünnepeld a cégedet! Az évfordulók, a konferenciák, a dolgozói rendezvények, a díjátadók nagyszerű toborzási tartalommal szolgálnak, amit posztolni lehet a közösségi médiában. Üdítő kivételt jelentenek a szokványos posztok tömkelegében és megkülönböztetett üzenetként működnek a talent pool számára. A Google születésnapi üdvözlete például azt emelheti ki erényként, hogy a cég milyen fiatal, ha már az IBM a hajlott korával büszkélkedik.

A nemzeti ünnepek, világnapok hasonló lehetőséget kínálnak: ha például a céged rendkívül zöld, posztolhatsz egy fontos üzenetet a Föld Napján, nőbarát munkahely a nemzetközi nőnapot vagy az anyák napját használhatja különleges kommunikációra és így tovább.

Bármilyen megoldást választasz, az évfordulók, események színesebbé teszik toborzási naptáradat.

A Fidelity a YouTube-on szólítja meg a nőket
A Fidelity amerikai tulajdonú pénzügyi szolgáltató multi, a kezelt össztőke 5,19 trillió dollár, 41 ezer+ alkalmazott. A Fidelity Job YouTube-csatornája  9 százalékos nézőszám-növekedést ért el egy rövid, de annál hatásosabb videónak köszönhetően, melyek címe: Nők a pénzügyi szolgáltatások területén. A két percnél is rövidebb videóban különböző korú és bosztású nők mesélnek arról, hogy a cég milyen lehetőségeket biztosít a nőknek és mi mindent tesz a munka és a magánélet egyensúlyának biztosítása érdekében. Az egyik ágazati menedzser arról beszél, hogy a nők alaptermészetéhez tartozik a gondoskodás, ennek köszönhetően szoros kapcsolatot tudnak kialakítani az ügyfelekkel.

A nők az irodájukban tartózkodnak és egy kamerán kívüli interjúztatóhoz intézik szavaikat. Rövid inzertek ismertetik a nevüket és a beosztásukat, a háttérben zene szól. A videó alig kerülhetett pár fillérbe, de ami a befogadók megszólítását illeti, a hatása óriási. a videók elkészítése és közzététele egyre egyszerűbb. Ehhez még érdemes hozzátenni egy statisztikai adatot, mely szerint a felsővezetők 59 százaléka szívesebben néz meg egy videót, mintsem elolvasna egy szöveget.

Hogyan hasznosíthatók a tapasztalatok:

A videó fontos médiuma a közösségi toborzás stratégiájának, bárki készíthet olyan kisfilmet, mint a Fidelity, amelyben a munkaerő adott szegmensének képviselői a cég által nyújtott lehetőségekről mesélnek. Meginterjúvolhatóka frissen fölvett alkalmazottak vagy gyakornokok, hogy lelkesedésük közvetíthető legyen az álláskeresők számára. Megmutatható az iroda, a székház környéke vagy akár a város, ahol a cég működik. Mint a Fidelity példája mutatja, egy érdekes, rövid videó alig kerül valamibe, a haszna viszont óriási.     

Jody Ordioni cikke nyomán.

Az online toborzás szerepe évről évre egyre nagyobb, aki nem tart lépést a legújabb trendekkel és módszerekkel, könnyen kicsúszhatnak kezei közül a legjobb jelöltek. Az Online Toborzási Konferencián nem csak az aktuális módszereket mutatjuk be, hanem konkrét gyakorlati tanácsokkal támogatjuk a kiválasztás sikerességét. Foglalja le helyét most 30% kedvezménnyel itt>> 



Az oldalon elhelyezett tartalom a Jobline.hu közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.