Jobline.hu
Jobline.hu
Tetszett a cikk?

Az álláskeresés gyorsan demoralizáló folyamattá válik, ha a cégek nem fordítanak kellő figyelmet a jelöltélményre (Candidate Experience). Ennek nem csupán a jelöltek látják kárát, hanem maguk a vállalkozások is.

Számos vállalkozás még mindig abban a tévhitben ringatja magát, hogy ha nem válaszolnak egy jelentkezőnek, az nem fog ártani a cég hírnevének. Ennek pont az ellenkezője igaz. A Career Builder szakmai portál felmérése szerint azon álláskeresők 44 százaléka, akik nem kaptak visszajelzést a jelentkezésükre, a lehető legrosszabbat gondolja az adott cégről. Egy másik kutatás kimutatta: a negligált álláskeresők 32 százaléka úgy döntött, hogy nem vásárol az őt semmibe vevő vállalat termékeiből.

Az ilyen hanyagság különösen veszélyes ma, amikor az információk, vélemények fénysebességgel tejednek az interneten. Ha egy jelölt rossz tapasztalatokat szerez egy adott céggel kapcsolatban, negatív véleményének hangot adhat a közösségi oldalakon, blogot indíthat, a posztokat sok ezren oszthatják meg, és számtalan álláskereső értesül arról, mire számíthat, ha a szóban forgó vállalkozás hirdetésére jelentkezik.

A most következő példa ugyan fogyasztói élményről szól, mégis tanulságos a jelöltélmény szempontjából. Egy ügyfél felhívta az amúgy is meglehetősen rossz hírnevű Comcast távközlési céget, hogy lemondja internet-előfizetését. Az ügyfélszolgálati munkatárs agresszív módon mindent megtett azért, hogy szándékában megakadályozza. A telefonbeszélgetés felkerült az internetre (jelenleg 6,05 millió letöltésnél tart a Soundcloudon) és óriási erkölcsi kárt okozott a Comcastnak, ami alighanem hozzájárult ahhoz, hogy abban az évben elnyerje az Amerika Legrosszabb Cége díjat. Ugyanígy járhat bármely vállalkozás, amely frusztrálja az álláskeresőt.

A pozitív jelöltélmény kialakítása szempontjából elengedhetetlen az online jelentkezési folyamat megkönnyítése. Egy kutatás szerint a céges karrieroldalakat elérő álláskeresők 90 százaléka végül nem jelentkezik. Ennek millió oka lehet, de az biztos, hogy a vállalkozások 70 százaléka labirintusszerű mikrosite-ra tereli a jelentkezni vágyót, aki miután átkínlódta magát a szükségtelenül bonyolult procedúrán, sem emailben, sem telefonon nem kap választ. A jelöltélményt tovább rontja, hogy ha mégis visszahívják a jelentkezőt, a toborzók 21 százaléka érezhetően nem lelkesedik a cégért, amelynek dolgozik.      

Három dolgot mindenképpen szem előtt kell tartani annak a cégnek, amely a legkiválóbb jelölteket szeretné alkalmazottai között tudni.

  1. Minden jelentkezőnek gyorsan válaszolni kell. Ha mennyiségi okokból ez manuálisan lehetetlen, automatizált megoldásokhoz kell folyamodni.
  2. Nem szabad lebecsülni a negatív jelöltélmény jelentőségét. A negligált álláskereső bosszút állhat, és ha a blogposztja vagy a tweetje vírusszerűen elterjed, a PR-osztály munkatársai foghatják a fejüket.
  3. A jelentkezési folyamat legyen minél egyszerűbb, a karrieroldalon minden akadályt el kell tüntetni az álláskereső útjából.

 Innen merítettünk, további hivatkozások a cikkben: http://blog.recruitifi.com/the-importance-of-candidate-experience-and-how-it-affects-recruiting

Október 7-én az Online Toborzási Konferencián nem csak pontos képet kaphat a jelenlegi online álláskeresői trendekről, hanem praktikus ötletekkel bővítheti eszköztárát. Ráadásul most 30% kedvezményt biztosítunk a belépőjegy árából. Foglalja le helyét már ma!



Az oldalon elhelyezett tartalom a Jobline.hu közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.