Új dimenzióba léptek a vállalkozások fizetési megoldásai
Ma már pluszeszköz beszerzése nélkül is biztosítható az érintéses fizetési lehetőség, méghozzá egyszerűen, okostelefonnal.
Ma már pluszeszköz beszerzése nélkül is biztosítható az érintéses fizetési lehetőség, méghozzá egyszerűen, okostelefonnal.
Egy online kereskedői felületen követni fizikai és webáruházunk forgalmát, részletesen látni a különböző fizetési módokat (készpénz, bankkártya, utalvány, egyéb), továbbá egy helyen elérni a számláinkat, a költségeinket és minden, az eladáshoz kapcsolódó értékes információt, méghozzá a saját igényünk szerint? Ez ma már nem is lehetetlen. Hála egy hazai vállalkozásnak, a PSC Central Eastern Europe Kft.-nek, amely Európában elsőként hozott létre egyedülálló, mindenre kiterjedő komplex rendszert. A részletekbe a cég egyik alapítója, ügyvezető igazgatója, Molnár Tamás avat be.
Ma már nem elég a szelektív hulladékgyűjtés, a többször használt bevásárlószatyor ahhoz, hogy a jövő nemzedéke is úgy érezze: teszünk valamit azért, hogy a klímaszempontból apokaliptikus jövőképüket megváltoztassuk. A Z generáció azt várja, hogy ne csak az egyén, de a vállalatok is vállaljanak felelősséget a fenntartható jövőért. Elvárásaik nemcsak külföldön, de a hazai piacon is egyre erősebbek: míg a pszichológusok egyre több klímaszorongással, a generációról készült tanulmányok egyre aktívabb „zöld” fogyasztókkal találják szembe magukat.
Számos dolog nehezíti a vállalkozók életét, viszont egyre több könnyítést is igénybe tudnak venni, például a kártyás fizetés bevezetésénél, amitől eddig sokan tartottak. Egy új technológiának köszönhetően ma már akár a fodrásznál vagy a kutyakozmetikusnál sem lehetetlen bankkártyával fizetni. Ehhez még csak terminált sem kell a vállalkozónak beüzemelnie, elég, ha kéznél van az okostelefonja.
Rendkívül nehéz időszakon vannak túl a kisvállalkozók, mert sokuk működését a járvány gyakorlatilag ellehetetlenítette. Az új technológiák adta lehetőségek azonban kiutat jelenthetnek számukra, és bár a digitális átállás nem mindenkinél halad zökkenőmentesen, nem maradnak segítség nélkül abban, hogy modernebb, válságállóbb üzletté fejlődhessenek.
Sorra vesszük azokat az érveket, hogy miért érdemes egy vállalkozásnak innovatív fizetési megoldásokat keresnie, és akár terminál nélkül, pofonegyszerűen, okostelefonnal kártyás fizetést fogadnia.
Alig két hét múlva már nem kell a pénztárnál hagyni a megvásárolni szándékozott termékeket, ha csak bankkártya van nálunk. 2021. január 1-jétől ugyanis minden online kasszát üzemeltető kereskedő és szolgáltató köteles lesz legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani. Ennek egyik módja a POS-terminál, ám a nagy kereslet miatt ezekből hiány keletkezett. A hoppon maradtaknak sem szabad azonban kétségbe esniük, létezik ugyanis egy olyan azonnali elektronikus fizetési megoldás, a Fizetési Pont SoftPos, amely az új évig hátralévő szűk idő alatt is gyorsan beszerezhető és könnyedén beüzemelhető.
Kevés idejük maradt az online kasszával rendelkező kereskedőknek arra, hogy megfeleljenek a 2021. január 1-jétől hatályos előírásnak, miszerint legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget kell biztosítaniuk. Ebben segít a Doppio-program innovációja, amely révén akár 3 nap alatt be lehet vezetni a jogszabálynak megfelelő szolgáltatást, ráadásul a softPOS-megoldás miatt nem is kell külön terminált beszerezni.
2021. január 1-jéig maradt ideje az online kasszával rendelkező kereskedőknek arra, hogy megfeleljenek a hatályos előírásnak, miszerint legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget kell biztosítaniuk. Ebben segíti őket az egyik hazai vállalkozás egyedülálló online pénztárgépe, amelyet a Mastercard Doppio nevű programjának innovációjaként fejlesztett ki.
Az elmúlt időszakban a majdnem minden kártyás fizetés érintésmentesen történt, ez nagyban köszönhető a PIN kód megadása kapcsán megemelt, 15 000 forintos limitnek is. De hogyan lesz mindez biztonságos? Nemes Mátét, a Mastercard digitális fizetésekért felelős szakértőjét kérdeztük.
A magyarok sosem vásároltak még annyit online, mint a járvány tavaszi hónapjai alatt, és a néhány kattintással elintézhető rendelések vagy befizetések várhatóan a közeljövőben is népszerű megoldások maradnak. Azonban a kényelem mellett fontos, hogy az internetes fizetés biztonságos is legyen, ezért ajánlott megfontolni tanácsainkat.
Az elmúlt hónapok felgyorsították azt a digitalizációs folyamatot, melynek során az emberek a hagyományos fizetési megoldások felől a digitális innovációk felé fordulnak. Ebben a bankkártyánknak is kiemelt szerepe van, de egyre több olyan új szolgáltatás is megjelenik a piacon, amely gyors, kényelmes és biztonságos, de ami a legfontosabb, nem feltétlenül igénylik a kártya fizikai jelenlétét. Interjúnkban Eölyüs Endrét, a Mastercard Magyarország igazgatóját kérdeztük.
Sosem voltunk még ilyen közel ahhoz, hogy a bankunk közvetlenül segítsen minket a bolti vásárlásban, vagy hogy az érdeklődésünk szerint akár koncert- vagy színházjeggyel jutalmazza hűségünket. Szakértőket kérdeztünk a magyar banki hűségszolgáltatások jövőjéről és jelenéről.
Az elmúlt évek, évtizedek tapasztalataiból kiindulva, illetve az infokommunikációs technológiák elképesztő ütemű fejlődését látva nagy biztonsággal kijelenthető, hogy az élet szinte minden területén – például a közlekedésben, kereskedelemben, pénzügyi tranzakciókban vagy a nehezebben átlátható, óriási rendszerekben, mint a logisztika vagy az egészségügy – hatalmas változások előtt állunk.
Tavaly már 605 milliószor használtuk a bankkártyáinkat vagy telefonunkat fizetésre, ez csaknem 120 millióval több, mint 2016-ban. Egyelőre még belefuthatunk néhány helybe, ahol nem tudjuk a kártyáinkat használni, de négy év alatt ezek száma is harmincezerrel csökkent, sőt az egy érintéssel történő fizetés lehetősége is közelít a 100 százalékhoz. Lassan búcsút mondhatunk a készpénznek, és ez már nem túlzás. Infografikánkon mutatjuk be a folyamatot.
Itthon már egész jól hozzászoktunk a bankkártyás vagy akár a mobilos fizetéshez, de mi a helyzet akkor, ha átlépjük az országhatárt? A felmérések szerint egyre kevesebben váltunk valutát, sokszor mindössze a kis plasztiklappal vágunk neki a kalandoknak.
Volt már rá példa, hogy felpróbálta valaki szemüvegét és elbizonytalanodott, hogy esetleg Önnek is kellene egy? Egy rossz és egy jó hírrel szolgálhatunk. A rossz az, hogy egyre több embernek kell szemüveg, a jó pedig az, hogy egyre kedvezőbb megoldások vannak arra, hogy hozzájuthasson egyhez. De kezdjük az elején…
Sorozatunk utolsó részében a főváros legizgalmasabb kulturális helyszínei felé vettük az irányt. Verssel ugyan nem tudtunk fizetni, de erre a régi módszerre nem is volt szükségünk, hiszen a mobilunk mindenhol állta a cechet.
Sorozatunk harmadik részéhez értünk, ami ezúttal a sportról szól ugyan, de a feltételek továbbra is változatlanok. Csak olyan helyeket kerestünk fel, ahol készpénz, bankkártya nélkül, csupán a mobilunkkal tudtunk fizetni.
Elgondolkodott már valaha azon, hogy Zuckerberg miért csak szürke pólót visel, Obama pedig csak kék vagy szürke öltönyt? A sikeres emberek egyik titka, hogy tartalmasan használják ki a rendelkezésükre álló időt, energiájukat pedig nem fecsérelik felesleges döntésekre.
Az oldalon elhelyezett tartalom a Mastercard megbízásából jött létre, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.