Mastercard
Mastercard
Tetszett a cikk?

Alig két hét múlva már nem kell a pénztárnál hagyni a megvásárolni szándékozott termékeket, ha csak bankkártya van nálunk. 2021. január 1-jétől ugyanis minden online kasszát üzemeltető kereskedő és szolgáltató köteles lesz legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani. Ennek egyik módja a POS-terminál, ám a nagy kereslet miatt ezekből hiány keletkezett. A hoppon maradtaknak sem szabad azonban kétségbe esniük, létezik ugyanis egy olyan azonnali elektronikus fizetési megoldás, a Fizetési Pont SoftPos, amely az új évig hátralévő szűk idő alatt is gyorsan beszerezhető és könnyedén beüzemelhető.

SOS-jelzést küldött a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) november vége előtt egy héttel a Magyar Nemzet hasábjain. Mondván, amennyiben a koronavírus-járvány alakulása miatt esetleg a plázák és a kisebb boltok korlátozott nyitvatartásra vagy bezárásra kényszerülnének, akkor a testület kezdeményezni fogja a nyáron törvénybe iktatott 2021. január 1-jei határidő módosítását a legalább egy elektronikus fizetési lehetőség kötelező bevezetésére vonatkozóan.

Kiderült, hogy a törvény nem módosult, így a 2021. január 1-től minden online kasszát üzemeltető vállalkozás köteles lesz elektronikus fizetést elfogadni.

A helyzetet súlyosbítja, hogy a kereskedők egy részéhez még el sem jutott az az információ, hogy az új év beköszöntével biztosítani kell az elektronikus fizetést – hívta fel a figyelmet Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatója egy november közepi konferencián. Noha többek között lapunk is mindent elkövetett, hogy felhívja az érintett, mintegy 60 ezer, online kasszát üzemeltető kereskedő és szolgáltató figyelmét, több cikkünkben is foglalkoztunk a januártól érvényes változással.

Azt egyébként a jogszabály nem írja elő, hogy az elektronikus fizetési megoldás mi legyen. Sokaknak elsőre egy POS-terminál beüzemelése ugrik be, miután ez teszi lehetővé a leggyorsabb és legegyszerűbb fizetést az online pénztárgépet használó boltokban. Nem csoda, hogy az utóbbi hetekben, hónapokban jelentősen megugrott a POS-terminálok iránti kereslet. Olyannyira, hogy azokból a kártyaelfogadók egy része már ki is fogyott, csak márciusra vállalnak szállítást.

Amiből következik, hogy annak az online pénztárgépet üzemeltető kereskedőnek vagy szolgáltatónak, aki csak most ébred fel, félő, hogy január 1-jén nem lesz POS-terminálja. Márpedig aki nem biztosít elektronikus fizetési lehetőséget, az komoly büntetésre számíthat az új évben – azt ugyanis Varga Mihály pénzügyminiszter a KISOSZ kérését követően hamar egyértelművé tette, hogy marad az eredeti határidő.

Van másik!

Mégsem szabad kétségbe esniük azoknak, akik lemaradtak a POS-terminálról. Vannak ugyanis más lehetőségek is a törvénynek való megfelelésre.

Szó szerint azonban a legkézenfekvőbb megoldás az Android-rendszeren futó okostelefon használata. Ez elsősorban taxisoknak, magánpraxist folytató orvosoknak, fodrászoknak, illetve olyan vállalkozóknak ideális, akik egy személyben végzik tevékenységüket, hiszen a mobiltelefonjuk mindig velük van, ezért külön eszköz nélkül tudnak bármikor kártyás vagy mobiltárcás fizetést elfogadni.

A SoftPos technológia hazai bevezetésére a Mastercard Doppio névre keresztelt infrastruktúra fejlesztő programjának keretében eddig már többen is vállalkoztak. Az OFSZ-Fizetési Pont az első és eddig egyetlen hazai kártyaelfogadó szolgáltató, melynél a kereskedők igényelhették ezt a kártyaelfogadási megoldást.

A Doppio programot a Mastercard közel egy éve azzal a céllal hívta életre, hogy három éven belül megduplázza a hazai elfogadóhelyek számát. Ehhez két innováció is nélkülözhetetlen volt: a termináligénylési folyamat digitalizálása és lerövidítése, valamint azon piaci szereplők támogatása, akik színesebb, testre szabottabb szolgáltatásokkal képesek megszólítani a kérdésben leginkább érintett kis- és középvállalkozói szektort. „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ilyen rövid idő alatt mindkettőt megvalósítottuk. A SoftPOS megoldásokkal pedig egy újabb lépést teszünk előre, hiszen így külön eszközre sem lesz szüksége a vállalkozóknak ahhoz, hogy a kártyás fizetést biztosítsák” – jelentette ki Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.

A Fizetési Pont SoftPos-alkalmazás külön eszköz használata nélkül, bankkártya elfogadására alkalmas POS-terminált csinál minden Android-telefonból.

Annak, aki a törvényi kötelezettségnek a Fizetési Pont SoftPos alkalmazással tenne eleget, alig öt perc alatt meg tudja kötni a szerződést a Fizetési Pont honlapján, így hát az a vállalkozás sem kerül bajba, aki esetleg az év utolsó napján kap észbe. A megállapodás megkötése után nem marad más teendő, mint a Google alkalmazásboltjából letölteni a Fizetési Pont SoftPos-applikációt, amelynek használata igen egyszerű, azt bárki egy perc alatt megtanulhatja.

Korántsem elhanyagolandó szempont, hogy az innovatív Fizetési Pont SoftPos-alkalmazás használata olcsó, a forgalmi díj mindössze 0,95 százalék. Ráadásul Magyarországon csak a Fizetési Pontnál érhető el a vissza nem térítendő 80 ezer forintos állami támogatás, melyet a Fizetési Pont SoftPos-szolgáltatás mellé is adnak.

Innovációval az ügyfelekért

„Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy történelmet írtunk azzal, hogy Magyarországon először hajtottunk végre bankkártyás vásárlást mobiltelefonon SoftPos-alkalmazással. Mindez része annak az alapvető filozófiánknak, hogy ügyfeleinknek a legkorszerűbb, leghatékonyabb technológiákat biztosítsuk. Ráadásul ez az új, forradalmi technológia nem kerül többe számukra, mintha hagyományos POS-terminált használnának” – mondta Dr. Feith Zoltán a Fizetési Pont ügyvezetője és tulajdonosa.

Tovább növelheti e megoldás vonzerejét, hogy a tervek szerint jövőre elindul a Fizetési Pont által fejlesztett egyedülálló törzsvásárlói rendszer is. Az új fejlesztés lényege, hogy a Fizetési Pont partnerei úgy tudnak vevőiknek személyre szabott törzsvásárlói kedvezményeket automatikusan és gyorsan biztosítani, hogy nem lesz szükség külön előzetes regisztrációra, papírok kitöltésére, sőt törzsvásárlói kártyára sem! Ezzel az egyedülálló megoldással a Fizetési Pont partnerei beléphetnek a vevői elégedettség növelésének új, korszerű világába.

A tartalom a Mastercard megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Advertisement

Elképzelte egy magyar designer, hogyan nézhet ki a Skoda Fabia három új izgalmas változata

Elképzelte egy magyar designer, hogyan nézhet ki a Skoda Fabia három új izgalmas változata

„A kiürítés a legnagyobb rendben és udvarias légkörben folyik“ – új források a hazai zsidóüldözésről

„A kiürítés a legnagyobb rendben és udvarias légkörben folyik“ – új források a hazai zsidóüldözésről

Az ügyészség kéri a Katzenbach-gyilkosság gyanúsítottjainak letartóztatását

Az ügyészség kéri a Katzenbach-gyilkosság gyanúsítottjainak letartóztatását