Cemix Hungary Kft.
Cemix Hungary Kft.
Tetszett a cikk?

Elengedhetetlen a folyamatos fejlődés és fejlesztés, még akkor is, ha a hazai piac egyik vezető cégéről beszélünk. Harminc éve jelen vannak a szektorban, mégis új cég- és brandnévvel jelentkeztek: Veit Tamással, a Cemix Hungary, Croatia, Romania Group ügyvezetőjével beszélgettünk.

Hogyan határozná meg a cég pozícióját: hol helyezkednek el az építőipar széles palettáján?

Veit Tamás: Magyarországon és a környező országokban építőipari termékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozunk. A hazai gyártók közül az egyik legszélesebb termékportfoliót kínáljuk a színező és alapvakolatoktól, aljzatképző anyagoktól a hidegburkolási termékekig, amelyek lehetőséget adnak a minőségi anyagok felhasználására mind az új építésű mind pedig a felújítandó épületeken végzett munkálatok során. Így elmondhatjuk, hogy a Cemix Hungary Kft. – korábban Lasselsberger-Knauf néven – öt gyárával a hazai piac egyik meghatározó gyártója.

Sok területen mi voltunk az elsők, akik újdonságot hoztak a magyarországi piacra, illetve azáltal, hogy az egyik legszélesebb termékkínálattal rendelkezünk elmondható, hogy a piac egyik meghatározó szereplői vagyunk.

Több mint három évtizede a piacon vannak: hogyan kezdődött a cég története?

Veit Tamás ügyvezető
Cemix Hungary Kft.

V. T.: A jelenleg is az osztrák Lasselsberger és a német Knauf családok 50-50 százalékos tulajdonában álló céget 1989 novemberében alapította a Lasselsberger család 30 millió forint alaptőkével. A cég jegyzett tőkéje azóta 1,7 milliárd forintra emelkedett a tulajdonosi struktúra változatlansága mellett. A vállalat 1989-ben veszprémi központtal lett alapítva, ott épült az első gyárunk. A cég központja a mai napig Veszprémben van. Az új gyártóegységben 1990-ben kezdődött meg a termelés, ami 1995-re érte el kapacitásának felső határát, ekkor három műszakban évente több mint 100 ezer tonna építőanyagot állítottunk elő. Jelenleg a Horvátországban és Romániában működő leányvállalatokkal együtt több mint 250 munkavállalót foglalkoztat.

Melyek voltak a legjelentősebb mérföldkövek az eltelt évek alatt?

V. T.: Az alapítás óta több új telephely is létesült, 1995-ben a pest megyei Bugyi községben kezdődött meg a második üzemünk építése, ott 1996-ban indult meg a termelés, ez egy 240 ezer tonna kapacitású gyár. 2001-ben Vácon kezdte meg a működését cég harmadik hazai gyára, a negyedik termelőüzem pedig 2004-ben Debrecenben épült fel.

A nádasladányi Nádasdy-kastély felújítás után
Cemix Hungary Kft.

Fontos mérföldkő volt, amikor a hazai termelőkapacitások fejlesztésével párhuzamosan cégünk régiós fejlesztésbe is kezdett. A külföldi nyitás éve 1997-ben volt, amikor a Lasselsbereg-Knauf megalapította a horvátországi leányvállalatát Durgyevácon, nem messze a magyar-horvát határtól. A régiós térnyerés következő állomása 2003-ban volt, amikor a cég létrehozta a romániai leányvállalatát nagyszebeni központtal. Itt eddig még nem épült termelőüzem, a termékeket Magyarországon gyártjuk és szállítjuk Romániába.

További jelentős esemény a vállalat életében, amikor a Lasselsberger-Knauf 2013 tavaszán megvásárolta a Nikecell Balatonfűzfőn található termelő egységét és megkezdte a színezővakolatok itthoni gyártását is Lb-Knauf márkanév alatt. Azóta 2017-ben szintén Horvátországban Zadar mellett építettünk egy újabb gyárat. Az utolsó mérföldkő pedig 2020 ősze, amikor a cég 30 év után megváltoztatta a Lasselsberger-Knauf nevet és Cemix Hungary lett mind a vállalat mind pedig a brand új neve is.

Mi indokolta ennyi idő után a névváltást?

V. T.: Ez egy eléggé hosszú folyamat eredménye, évek óta napirenden volt a cégcsoporton belül, a döntés pedig a régiót is érintő, hosszútávú stratégiai megfontolások eredményeként született. Tulajdonképpen ezzel azt a stratégiai irányt követjük, ami arra épül, hogy a vállalatcsoport tagjai akkor tudnak hosszútávon is versenyképesek lenni, ha megosztják az erőforrásokat és a lehető legszélesebb területen össze tudják hangolni a munkájukat. Így a termékfejlesztés és a marketingtevékenység intenzívebb összhangja kapcsán ebben az új struktúrában gyorsabban tudunk új innovatív termékeket és megoldásokat piacra dobni. A környező országokban is bevezetett és használt Cemix márkanévnek köszönhetően ezek az innovatív új termékek, illetve folyamatok több országban vezethetők be egyszerre, ami a hatékonyság és a megtérülés tekintetében jóval kedvezőbb lehetőségeket biztosít nem csak a cég, hanem a cégcsoport számára is.

A folyamatosan létesülő, új gyártóhelyek és a terjeszkedés mellett maradt elég kapacitás a termékfejlesztésre?

V. T.: Azt gondolom, hogy az új termelőegységek létrehozása mellett nagyon fontos, hogy amióta a cég létrejött, intenzív kutatás-fejlesztési tevékenységet folytat, és ennek köszönhetően számos technológiai újítást úttörőként vezettünk be Magyarországon. Nagyon fontosnak tartottuk és tartjuk most is, hogy a termékeket, amiket gyártottunk és gyártunk, ne külföldről kapjuk, hanem a magyar szakemberek szellemi termékei legyenek. Az általunk forgalmazott termékeket Magyarországon fejlesztettük magyar szakemberekkel.

A keszthelyi Festetics-kastély múzeumépülete
Cemix Hungary Kft.

Említette a regionális terjeszkedést: hogyan oszlik meg a belföldi és exportértékesítés?

V. T.: Az értékesítés mintegy 85 százaléka a belföldi piacon talál vevőre, az export részaránya 15 százalék. A legfontosabb exportpiacaink azok, ahol a leányvállalataink is működnek, azaz Horvátország és Románia. Ezeken kívül számottevő forgalmat bonyolítunk Szlovákiában is, valamint szállítunk Ausztriába, Csehországba, Bosznia-Hercegovinába és Szerbiába is.

A 21. században milyen fontos irányelveknek kell megfelelnie egy építőipari cégnek, hogy a következő évtizedekben is megőrizzék pozíciójukat a szektorban?

V. T.: Fontos az innováció, új termékek létrehozása továbbra is az egyik kulcstényező. Három fő irányra osztanám a jövőbeni tennivalóinkat. Az első a termékportfolió folyamatos bővítése és a piaci igényeknek való megfelelés. A második a szolgáltatás, az a fajta hozzáadott érték, amivel a meglévő termékeink piacra jutását, értékesítését tudjuk folyamatosan segíteni a partnereink révén. A szolgáltatás színvonalának folyamatos emelésében benne van a logisztika folyamatos javítása és egyre hatékonyabbá tétele. Jelen pillanatban is a logisztika fejlesztését, a vevőkiszolgálást támogatja az egyik most is zajló fő beruházásunk, aminek révén meg fogjuk oldani az idei év közepétől – a pandémiás időszakban ez egy kiemelten fontos terület –, hogy termékeink szállító járművekre rakodása, illetve a dokumentáció átadása, átvétele során nem kell személyes kontaktusba lépnie a sofőröknek a termelésben, kiszolgálásban dolgozó kollégákkal.

Nagyon fontos továbbá, hogy éves szinten több ezer szakembert, illetve a nagykereskedő partnereinknél a pult mögött ülő kolléga számára tudunk szakmai képzést nyújtani, aminek révén ők is sokkal magasabb szintű szolgáltatást tudnak nyújtani a saját vevőik felé, illetve a kivitelezők sokkal mélyebb tudással rendelkeznek és sokkal hatékonyabban tudják használni a termékeinket a kivitelezések során.

A harmadik fő irány, a további fejlődés kulcskérdése, hogy a cég közép- illetve hosszútávon milyen válaszokat tud adni a lokális és globális környezetvédelmi kihívásokra. A Cemix kiemelten foglalkozik a fenntarthatóság és a környezetvédelem kérdéskörével és azt gondoljuk, hogy a cégre hatalmas felelősség hárul, hiszen ez az egyik legnagyobb ökológiai lábnyommal működő iparág. A Cemix igyekszik még nagyobb szerepet játszani abban, hogy az építkezés és az otthonteremtés minél kevesebb terhet rójon a környezetünkre. A vállalat az elmúlt években komoly eredményeket ért el a hulladékgazdálkodás, a hatékony energiafelhasználás, a veszélyes anyagok kezelése és az irodai papírfelhasználás visszaszorítása terén, illetve a környezetvédelemmel kapcsolatos eddigi erőfeszítések egyértelmű visszaigazolásának tekinthető, hogy tavaly bevezettük az ISO 14001-es környezetközpontú irányítású rendszert, ami alapul szolgálhat a további környezettudatos fejlesztéseknek.

 

A tartalom a Cemix Hungary Kft. megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Mindenkit átvernek az észak-koreai hackerek, milliárdokat kaszálnak egy trükkös módszerrel

Mindenkit átvernek az észak-koreai hackerek, milliárdokat kaszálnak egy trükkös módszerrel

Putyin szerint bosszú volt az ukrán infrastruktúra rakétázása

Putyin szerint bosszú volt az ukrán infrastruktúra rakétázása

Poroltóval vert szét egy élelmiszerüzletet egy férfi Tatabányán – fotók

Poroltóval vert szét egy élelmiszerüzletet egy férfi Tatabányán – fotók

Gulyás Michelle-lel és Joulupukkival, de fő támogató nélkül nyílt meg az idei Mikulásgyár

Gulyás Michelle-lel és Joulupukkival, de fő támogató nélkül nyílt meg az idei Mikulásgyár