Mastercard
Mastercard
Tetszett a cikk?

Egy online kereskedői felületen követni fizikai és webáruházunk forgalmát, részletesen látni a különböző fizetési módokat (készpénz, bankkártya, utalvány, egyéb), továbbá egy helyen elérni a számláinkat, a költségeinket és minden, az eladáshoz kapcsolódó értékes információt, méghozzá a saját igényünk szerint? Ez ma már nem is lehetetlen. Hála egy hazai vállalkozásnak, a PSC Central Eastern Europe Kft.-nek, amely Európában elsőként hozott létre egyedülálló, mindenre kiterjedő komplex rendszert. A részletekbe a cég egyik alapítója, ügyvezető igazgatója, Molnár Tamás avat be.

Olvasóink már 2020 novemberében találkozhattak a PSC Central Eastern Europe Kft. nevével. Méghozzá annak kapcsán, hogy bemutattuk az innovációjukat, egy egyedülálló online pénztárgépet, amely segítségével az online kasszával rendelkező vállalkozások teljesíthetik azt a 2021. január 1-jétől hatályos előírást, miszerint legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget kell biztosítaniuk. De azért soha nem árt az ismétlés, mikor, hogyan alakult a PSC, kik a tulajdonosai?

A PSC CEE Kft.-t velem együtt öt magánszemély alapította 2017-ben, akik korábban a készpénzmentes fizetési, valamint a fiskális üzletágban tevékenykedtek. Összeszámoltuk, együtt több mint hatvan év tapasztalattal rendelkezünk.

Ugyanakkor tőkebefektetők is állnak a PSC CEE mögött, akik száma 2020 novemberéhez képest még eggyel nőtt is. A volt pénzügyminiszter, Oszkó Péter nevével fémjelzett OXO Technologies kockázatitőke-befektető alap, valamint az állami MFB Bank leányvállalata, a Hiventures mellé ugyanis időközben csatlakozott az OTP Bank elnök-vezérigazgatója, a Csányi Sándor közvetett tulajdonában lévő Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt. Ezáltal cégünk már eddig is tekintélyes pénzügyi és szakmai háttere még tovább erősödött.

Ki a célcsoportjuk?

Pénzintézeteknek, bankoknak, telekommunikációs cégeknek, illetve kereskedőknek nyújtunk tanácsadási szolgáltatásokat a készpénzmentes fizetés különböző üzleti ágazataiban, mint például az e-kereskedelem, bankkártya-elfogadás és -kibocsátás, digitalizáció, mobilfejlesztés, fizetések, értékesítés, marketing és projekt-menedzsment területein.

Emellett olyan megoldásokat fejlesztünk ki – elsősorban kisebb cégeknek, azaz mikro-, kis- és középvállalkozásoknak (mkkv) –, amelyek nem tudják megfizetni a szoftveróriások alkalmazásait. Arra törekszünk, hogy az ügyfeleinket bevezessük a digitalizáció világába a modern fizetési megoldásainkkal, illetve az integrált rendszereinkkel, amelyek nemcsak megkönnyítik a mindennapi életünket, de könnyen elérhető, érthető, illetve megfizethető szolgáltatásokat nyújtanak.

Fülöp Máté

A 2020 novemberi beszélgetésünkkor azt helyezte kilátásba, hogy a PSC a következő két évben a nyílt bankolásra kíván fókuszálni. Mielőtt belevágnánk a részletekbe, a témában esetleg nem jártas olvasók számára is érdemes tisztázni, mit is jelent a nyílt bankolás.

Ennek lényege, hogy a bankok kötelesek hozzáférést biztosítani a számlaadatokhoz harmadik felek számára, de csak akkor, ha ennek két előfeltétele teljesül. Az egyik, hogy ez a bizonyos harmadik fél rendelkezzen egy úgynevezett AISP-engedéllyel, ami számlainformációkat összesítő szolgáltatás nyújtására jogosít. A másik kikötés pedig értelemszerűen az, hogy az ügyfél áldását adja arra, hogy a bankszámla-adataihoz harmadik fél hozzáférhessen.

De miért egyeznének bele ebbe az ügyfelek, mi a jó nekik ebben?

Ez számukra azért lehet előnyös, mert így bankfüggetlen módon látják a számláikat, akár mobilról is kezelhető felületen indíthatnak utalásokat vagy követhetik, hogy mi zajlik az üzletükben, ráadásul kedvező havi díjak mellett.

Akkor most rátérhetünk a mostani beszélgetésünk apropójára, vagyis hogy a PSC milyen szolgáltatásokat nyújt az mkkv-k számára?

A Magyar Nemzeti Bank 2021. évi engedélye alapján minden kereskedelmi egységre rászabható, azaz rendkívül rugalmas szolgáltatói csomagot kínálunk, amelynek négy fő eleme van: saját webshop, saját portál, saját fejlesztésű kassza, minden kártyatípust elfogadó POS-terminál, illetve az Android okostelefonokra fejlesztett SoftPOS bankkártya elfogadó alkalmazás.

Ez, mint látható, egy teljeskörű, modern kereskedelmi csomag, ami nem megfizethetetlen, azaz könnyen hozzáférhető. Ráadásul állandóan működő backoffice támogatja a partnereket és viszonteladókat.

Bontsuk ki ezt a szolgáltatói csomagot! Annak egyes elemei hogyan működnek?

Az általunk létrehozott rendszer összekapcsolja az elektronikus fizetési eszközöket (a POS-terminált, illetve annak mobil változatát, a SoftPOS-t) az online pénztárgépet és a webáruházat. Így egy helyen lehet nyomon követni a tranzakciós adatokat és bevételeket, továbbá felügyelni az összes, egy tulajdonos által akár több üzletében is működő eszközt. Mindezt – ahogy már a nyílt bankolás lényegének összefoglalásakor említettem – bankfüggetlenül, online elérhető módon.

Ez azt jelenti, hogy a kereskedők az üzleteikben vagy okostelefonjuk segítségével bankfüggetlenül fogadhatnak el bankkártyát, saját fejlesztésű érintőképes online pénztárgépet használhatnak és webáruházat nyithatnak?

Pontosan. E megoldások összekapcsolva, egymással összehangoltan működnek, a kereskedői információs webes portálon keresztül pedig követhetőek az értékesítések. Mindezeken felül pénzforgalmi intézményként a nyílt bankolási technológiák alkalmazásával további megoldásokat teszünk lehetővé. Olyan eszközöket fejlesztettünk, amelyek egyszerre nyújtanak megoldást a kereskedők igényeire.

Fülöp Máté

Ez a megoldás milyen termékekben testesül meg?

Négy terméket biztosítunk: SmartKassa, SmartPOS, SmartSoftPOS és a SmartWebshop, amelyeket a SmartPortal elnevezésű portálban kapcsolunk össze.

A NAV által elfogadott online pénztárgép, a SmartKassa használatával a kereskedő hozzáférést kap a saját online kereskedői felületéhez, a SmartPortal-hoz, ahol valós időben követheti a tranzakcióit, hozzáférést adhat a könyvelőjének és elemezheti az értékesítéseit. A SmartPortal ugyanis azt teszi lehetővé, hogy a kereskedő egységes rendszerben láthassa és kezelhesse a forgalmi adatait, ami nagy segítség lehet a mindennapi döntéseik meghozatalához és a tervezhetőséghez.

A SmartKassa-hoz jár a SmartPOS-terminál, amelyet lehet használni más pénztárgépekkel vagy önállóan is. És a POS-rendelés mellé most 0 forintos havi díjjal lehet igényelni a Smart SoftPOS-terminált, amelyhez mindössze egy Android-alapú, NFC-képes okostelefonra van szükség, ami azt jelenti, hogy a kereskedő bárhol képes lesz bankkártya elfogadására.

Ugyanakkor a SmartWebshopban is el lehet fogadni bankkártyát, ehhez nem kell külön szerződést kötni, a SmartWebshop-pal együtt érkezik az online kártyás fizetés is. Vagyis minden olyan eszköz, amelyen keresztül a vásárló fizet (bankkártya, webshop, pénztárgép), egymással összekapcsolva, hosszú távon is használható, és bankfüggetlenül működik. Ezek egyszerű szerződéskötéssel, a lehető legminimálisabb papírmunkával járó megoldások, észszerű és megfizethető költségek mellett.

Ennyire komplex rendszer nincs Európában, egyes elemei léteznek külön-külön, de ez az első csomag, ami mindenre kiterjedt.

Fülöp Máté

És mi a helyzet azokkal, akik akár évtizedeken keresztül a papíralapú megoldásokhoz szoktak és nehezen boldogulnak a modern kor legújabb, online fejlesztéseivel?

Tisztában vagyunk azzal, hogy főleg a középkorúaknál kicsit idősebb vállalkozóknak nehézségei vannak a belépések/kódok és e-mail-címek hadával. Számukra az a jó hírünk, hogy a szolgáltatásaink igénybevétele esetén garantáltan biztonságosan lehet intézni a banki utalásokat és mindent megtalálni egy helyen a minden ügyfelünk számára biztosított SmartPortal-ban, ami egy vállalkozáshoz szükséges. Ezzel a rendszerrel a versenyképesség mostantól nem álom, hanem valódi és kézzelfogható.

Milyen esetekben lehet ez előnyös a kereskedőknek?

Például most, amikor a meglódult infláció miatt a szokásosnál gyakoribb átárazásokra kényszerülhetnek. Ez a szolgáltatásunk segítségével villámgyorsan, akár egy gombnyomással megtehető. Mostantól ugyanis a raktározáson keresztül a logisztikán át a számlák, a bevételek és kiadások pár kattintásra, érthetően kimutatásra kerülnek, bárhonnan a világon.

A végére akkor már csak egy kérdés. Akit meggyőztek az érvek és megrendeli, mennyi idő múlva tudja használni a megoldásukat?

Maximum két héten belül.

A tartalom a Mastercard megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Az időskor nem láthatatlan

Az időskor nem láthatatlan

Trump az ukrajnai háborúval foglalkozó különmegbízottat nevez ki

Trump az ukrajnai háborúval foglalkozó különmegbízottat nevez ki

Tóta W. Árpád: A tökéletes helyettes Budapestnek

Tóta W. Árpád: A tökéletes helyettes Budapestnek

Új Ford Kuga: miért jó döntés egy full-hibrid?

Új Ford Kuga: miért jó döntés egy full-hibrid?