Lidl Magyarország
Lidl Magyarország
Tetszett a cikk?

Az infláció hatására a vásárlói trendek megváltoztak, a rendkívüli drágulás sokakat arra kényszerített, hogy átgondolja megszokott vásárlási szokásait. Az, hogy hogyan és milyen mértékben kényszerültek változtatni az addigi rutinon a vásárlók, nagyon változatos képet mutat. Cikkükben olvasóinkat kérdezzük arról, kit hogyan érintett a drágulás, és mit tesz azért, hogy több maradjon a pénztárcájában a nagybevásárlás után.

„Ahogy elkezdtem megtapasztalni a magasabb árakat, nekiálltam nyitottabb szemmel járni az üzletekben” – mondja a 36 éves Anikó, aki a fővárosban dolgozik egy könyvelőirodában. „Hamar rájöttem, hogy a megszokás nem jó tanácsadó, a rutinszerűen megvásárolt termékek helyett ugyanis nem nehéz hasonlóan jó minőséget találni, akár az eredeti változat árának közel feléért. Bevallom, először furcsa volt, hogy nem a reklámokból jól ismert, „ezeréve” használt márkát látom a bevásárlókosaramban, de amikor szembesültem vele, mennyit spóroltam, hamar elmúlt ez az érzés. Így szépen, fokozatosan elkezdtem a sajátmárkás termékeket felfedezni, amik között rengeteg olyan alternatívára bukkantam, amelyek azóta már a bevásárlólistám szerves részeivé váltak, és nem is szívesen cserélném őket le a korábban vásárolt drágább változatokra, ugyanis minőségben simán felveszik ezekkel is a versenyt. De már tudnék mondani olyan sajátmárkás élelmiszert is, ami szerintem finomabb, mint az előtte használt „márkás” termék.

A 43 éves Marcellnek kétgyerekes apukaként minden fillér számít, ezért az ő taktikája a drágulások óta az, hogy szán időt arra, hogy utánanézzen a különböző árcsökkentéseknek, akcióknak. „Hetente szoktuk intézni a nagybevásárlást, ilyenkor előtte alaposan átnézek minden reklámújságot, de az okostelefonos applikációkat is végigböngészem, hogy épp hol, milyen kedvezményekre számíthatok” – mondta a családapa. „Bár egy-egy termék esetén nem biztos, hogy egy akcióért messzebbre is elmennék, amikor egy négyfős háztartásban kell feltölteni a hűtőt és a kamrát, akkor már komoly megtakarítást eredményezhet a különböző akciók kombinálása.

„Nálunk talán a legnagyobb változás az, hogy az alattunk lévő kisboltba már csak alkalmanként, egy-egy dologért ugrunk be” – válaszolta kérdésünkre az 51 éves Enikő, akinek már kirepültek a gyerekei, így csak egy kétszemélyes háztartás ellátására van gondjuk férjével. „Régen volt, hogy a nagybevásárlást is ott intéztünk, ami nagyon kényelmes és gyors volt, de ma már inkább vesszük a fáradtságot, és elmegyünk a nagyobb élelmiszerláncok áruházaiba, mert így sokat meg tudunk spórolni. A másik új, amivel előtte nem nagyon foglalkoztunk az az, hogy keressük a leárazásokat, akciókat. Ezekkel egyébként csak az a gond, hogy jellemzően nem tartanak túl sokáig. Előfordult már, hogy mire odaértünk az üzletbe, kiderült, hogy az akciós termékeket elkapkodták, vagy a leárazás az előző nap végéig tartott csak. Ez bosszantó.”

Tartós árcsökkentés a Lidl-nél
A Lidl üzletlánc április 5-től mintegy 60 termék árát csökkentette tartósan, vagyis ezek az árucikkek nem csak egy-egy rövid akció erejéig lesznek olcsóbbak, hanem huzamosabb ideig garantált az alacsony áruk. A tartós árcsökkentési program keretében ezidáig több mint 600 termék ára csökkent, némelyiké akár 50%-kal is. Ennek köszönhetően jelentősen spórolhatnak a háztartások, hiszen például a Pikok sertésvirsli ára 35 %-kal (999 Ft-ról 759 Ft-ra), a Bellarom Crema szemeskávé  24 %-kal (4599 Ft-ról 3699 Ft-ra) a Primadonna extra szűz olívaolaj 13 %-kal (4499 Ft-ról 3999 Ft-ra), a Culinea sajttal töltött csirkemellfilé pedig szintén 13 %-kal (1349 Ft-tól 1199 Ft-ra) csökken, de a Vemondo Vegan Bruger is 12 %-kal (895 Ft-ról 799 Ft-ra) olcsóbb lesz, csak úgy, mint a Húsfarm sertésoldalas, amely 200 Forinttal kerül kevesebbe. Az árucikkek között megtalálhatóak továbbá többek között teák, felvágottak, pékáruk, friss húsok, tisztítószerek, és fagyasztott termékek is.

„Nagy kuponozók vagyunk, mert 3 fiúgyermek mellett muszáj az utolsó fillérből is kifacsarni a maximumot” – válaszolta kérdésünkre a 49 éves, pedagógusként dolgozó László. »Sajnos ezzel az a baj, hogy sok energiát felemészt, mire összevadásszuk az összes felhasználható kupont a következő bevásárlásához. Az applikációk viszont már sokkal kényelmesebbek, pár kattintással tudunk egy csomó kupont érvényesíteni. Az elmúlt években a drágulások hatására rákaptunk a nagytételben való vásárlásra, hiszen így sokat tudunk spórolni. Mindig keressük a „kettőt fizet hármat vihet” típusú akciókat is, mert nálunk nem kell félni, hogy bármit feleslegesen veszünk meg, hisz előbb-vagy utóbb mindent elpusztítanak a fiúk« – meséli László.

„A kuponok mellett mi az olyan termékeket keressük, ahol a gyártó kínál kedvezményes lehetőséget, nagyobb kiszereléssel” – mondta a 27 éves Kata, aki párjával nemrég kezdte meg önálló életét. „Ezeket mindig nagyon szeretjük, hiszen a jól ismert, általunk kedvelt márkákból kapunk többet a pénzünkért. Hátrány viszont, hogy általában az ilyen termékekből korlátozott a készlet, vagy nem egyenletes az akciós termékek eloszlása: lehet, hogy az egyik üzletben tornyokban áll belőle, de a hozzánk legközelebb eső boltba már egy sem jut el.”

Hétről-hétre megújuló akciók a Lidl üzleteiben
A Lidl-nél a hétről-hétre megújuló akciók rendkívül népszerűek és keresettek, csak úgy, mint a „Többet adunk” akciók, ahol a vállalat a kötelezően előírt 15 százalék helyett akár 50 százalékos kedvezményt is biztosít vásárlóinak. Rendszeresen elérhetőek az XXL kiszerelésű termékek is, amelyek kilogrammra vetített ára kedvezőbb a normál kiszerelésű termékekhez képest. Szintén megtalálhatóak a kínálatban a „Szuper ár”-as termékek, csak úgy, mint az „Őrületes Lidl ár” táblával jelzett árucikkek. Tovább spórolhatnak a vásárlók az együtt olcsóbb akciókkal is, amikor több termék megvásárlása esetén (pl. kettőt fizet hármat vihet) jutnak különféle kedvezményekhez. Az egészségtudatos táplálkozás támogatására pedig minden pénteken 15% kedvezmény a friss halak árából.

„Ha valahol egynél többször vásároltunk, általában utánanézünk, hogy van-e bármilyen hűségprogramjuk” – mondta a 44 éves Viktória. »Ezek közül azonban csak azokkal szoktunk érdemben foglalkozni, ami a tényleges árukészlettel kapcsolatos kedvezményekre jogosít, a mindenféle „remek” termékre beváltható pontgyűjtő akciókat messziről kerüljük, mivel általában az elérhető termékek minősége megkérdőjelezhető, vagy annyi pontot kellene összegyűjteni, hogy a párezer forint értékű ajándéktárgy megszerzése már egyszerűen nem éri meg. Ahol viszont kézzelfogható kedvezmény jár a hűségpontokért, ott mindig szívesen vásárolunk.«

Egyre népszerűbb a Lidl Plus
A Lidl Magyarország közel 3 évvel ezelőtt vezette be digitális hűségprogramját, a Lidl Plust, mely a kezdetek óta rendkívül népszerű, és ma már a vásárlók több mint 40 százaléka használja. Az ingyenesen letölthető applikációnak köszönhetően a felhasználók hetente számos automatikusan aktiválódó ajánlatban, különféle kuponokban és egyéb kedvezményben (Kupon Plus, egyedi ajánlatok, kaparós nyereménykártyák, partnerek ajánlatai stb.) részesülhetnek.

A tartalom a Lidl Magyarország megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Jobban teljesít az élelmiszeripar a gyártók szövetsége szerint

Jobban teljesít az élelmiszeripar a gyártók szövetsége szerint

Az azeri légitársaság szerint külső behatás miatt zuhant le az utasszállító repülőgép

Az azeri légitársaság szerint külső behatás miatt zuhant le az utasszállító repülőgép

Egy hete lett világbajnok, 36 évesen meghalt Paul Bamba profi bokszoló

Egy hete lett világbajnok, 36 évesen meghalt Paul Bamba profi bokszoló

Tényleg elég egy magas női hang, hogy kockáztassanak a férfiak?

Tényleg elég egy magas női hang, hogy kockáztassanak a férfiak?