Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"58fe4b7b-5a92-4c05-a207-3882ac0921ba","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A munkanélküliség 4,6 százalékra nőtt.","shortLead":"A munkanélküliség 4,6 százalékra nőtt.","id":"20241129_Nott-a-munkanelkuliseg-csokkent-a-foglalkoztatottsag-a-KSH-a-bazisra-mutogat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58fe4b7b-5a92-4c05-a207-3882ac0921ba.jpg","index":0,"item":"fd51d67e-5be0-4899-99b4-93924cab3ac3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_Nott-a-munkanelkuliseg-csokkent-a-foglalkoztatottsag-a-KSH-a-bazisra-mutogat","timestamp":"2024. november. 29. 08:37","title":"Nőtt a munkanélküliség, csökkent a foglalkoztatottság, a KSH a bázisra mutogat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f955eff0-e7e2-4d41-be1b-47598d109885","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügyészség a gyilkossági ügy mindhárom vádlottjára életfogytig tartó fegyházbüntetést kért, azzal a kitétellel, hogy 30 év után szabadulhatnak feltételesen.","shortLead":"Az ügyészség a gyilkossági ügy mindhárom vádlottjára életfogytig tartó fegyházbüntetést kért, azzal a kitétellel...","id":"20241129_eletfogytiglan-curtis-batyja-katzenbach-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f955eff0-e7e2-4d41-be1b-47598d109885.jpg","index":0,"item":"2cdacdc2-2df5-463b-a43b-91526680ef2d","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_eletfogytiglan-curtis-batyja-katzenbach-gyilkossag","timestamp":"2024. november. 29. 14:21","title":"Életfogytiglant kértek Curtis bátyjára a Katzenbach-gyilkosság ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"Pénteken a Magyar Közlönyben megjelent a munkáshitelről szóló végleges kormányrendelet. Az igénylésre vonatkozóan nincs nagy meglepetés a jogszabályban, viszont a futamidő kapcsán fontos részleteket tisztáz a jogszabály.","shortLead":"Pénteken a Magyar Közlönyben megjelent a munkáshitelről szóló végleges kormányrendelet. Az igénylésre vonatkozóan nincs...","id":"20241129_munkashitel-rendelet-magyar-kozlony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"75a489e4-2678-4fdc-a8a7-66117144e33f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_munkashitel-rendelet-magyar-kozlony","timestamp":"2024. november. 29. 19:56","title":"Megjelent a rendelet a munkáshitelről, benne néhány lényeges pontosítással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó illat”.","shortLead":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó...","id":"20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc.jpg","index":0,"item":"fb00fe9c-7b08-407c-868a-10eeb9d2e243","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","timestamp":"2024. november. 29. 06:41","title":"Bőven 5 millió forint alatt: ez most a legolcsóbb új autó Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc1b18d1-5c1f-473f-a6d6-b10494ce24e2","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Az új szabály a jövő évtől érvényes.","shortLead":"Az új szabály a jövő évtől érvényes.","id":"20241129_szalloda-vendeglatoipar-24-honapos-munkaidokeret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc1b18d1-5c1f-473f-a6d6-b10494ce24e2.jpg","index":0,"item":"90162457-5958-44a3-a125-3083ff484d47","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_szalloda-vendeglatoipar-24-honapos-munkaidokeret","timestamp":"2024. november. 29. 09:18","title":"A szálloda- és vendéglátóiparban is bevezetik a 24 hónapos munkaidőkeretet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6754e4d2-603c-49dc-8206-8f646121362e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tesz feljelentést az Építési és Közlekedési Minisztérium, miután a tárcától időközben kirúgott Bátonyi Péter a Partizánban rántotta le a leplet az állítása szerint jogsértő módon lepapírozott műemléki felújításokról.","shortLead":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tesz feljelentést az Építési és Közlekedési...","id":"20241129_lazar-janos-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-feljelentes-hivatali-visszaeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6754e4d2-603c-49dc-8206-8f646121362e.jpg","index":0,"item":"bdc8bc60-58f9-4b4b-be5f-660e81617f30","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_lazar-janos-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-feljelentes-hivatali-visszaeles","timestamp":"2024. november. 29. 18:45","title":"Feljelentést tesz Lázár minisztériuma a jogsértő műemléki felújításokról szóló Partizán-videó miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f4c04e4-c98d-4494-a563-c96bb7ca40b2","c_author":"Bridge Budapest","category":"brandcontent","description":"Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató budapesti irodájának Technology COO-ja 11 éves korában kezdett programozni, majd közgazdaságtudományi egyetemet és MBA-t végzett, de azóta is szenvedélye az IT. Ma, ha nem is programozással, de programozókkal foglalkozik, vezetőként pedig abban hisz, hogy folyamatos tanulás nélkül nem lehet az élen járni. Gajdács-Leszkó Georgina pedagógus és Gajdács Krisztián programozó matematikus, a RoboKaland ökotudatos digitális közösségi alkotóműhelyben óvodás kortól tervezésre, fejlesztésre barkácsolásra inspirálják a fiatalokat. Az áramkörépítés és szoftverfejlesztés alapjai révén a gyerekek megtanulnak gondolkodni, kérdéseket feltenni és megoldásokat keresni. Hármójukat a Bridge Budapest Árnyékprogramja kötötte össze azzal a céllal, hogy hidat képezzenek az üzleti és civil szféra között. A program során látszólag két távoli terület vezetői kapcsolódnak és inspirálódnak egymás vezetői tudásából, dilemmáiból és tapasztalataiból.","shortLead":"Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató budapesti irodájának Technology COO-ja 11 éves korában...","id":"20241129_A-profizmus-es-a-kozvetlenseg-nem-zarja-ki-egymast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f4c04e4-c98d-4494-a563-c96bb7ca40b2.jpg","index":0,"item":"393fc1ed-b548-4d17-adf4-754d9403dd4e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-profizmus-es-a-kozvetlenseg-nem-zarja-ki-egymast","timestamp":"2024. november. 30. 12:30","title":"A profizmus és a közvetlenség nem zárja ki egymást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049e6095-d145-46a7-be00-006a911e9a8b","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Régi munkatársától köszönt el Sulyok Tamás.","shortLead":"Régi munkatársától köszönt el Sulyok Tamás.","id":"20241129_hivatalvezeto-sulyok-tamas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049e6095-d145-46a7-be00-006a911e9a8b.jpg","index":0,"item":"53a42277-7464-4bcf-88a1-b7840a4f3697","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_hivatalvezeto-sulyok-tamas","timestamp":"2024. november. 29. 20:30","title":"A köztársasági elnök 9 hónap után lecserélte a hivatalvezetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az olyan Mercedes-Benz fejlesztések, mint az aktív ABC-futómű (Active Body Control), az öt világítási funkcióval rendelkező intelligens világítás rendszer és a Pre-safe preventív utasvédelem a szériafelszerelés részét képezik. Ezen túlmenően a luxus-kupé a Pre-safe fékkel új dimenziókat tár fel a járműbiztonság területén: ez az egyedülálló rendszer a járművet balesetveszély esetén automatikusan lefékezi. A motorok palettájából két erőteljes, egy nyolc- és egy tizenkét hengeres motor választható. A motorok jelentősen nagyobb teljesítményt és nyomatékot, valamint a Mercedes-Benzzel szemben támasztott elvárásoknak megfelelő példaértékű menetkultúrát kínálnak.
Az új CL-osztály a stuttgarti autógyár legfrissebb mesterműve. A luxus-kupé mind jövőbemutató műszaki innovációival, mind külső megjelenésével egy új Mercedes-Benz stílus megteremtésének úttörője. A jármű formatervezésének ismertetőjegye a markáns és feszes vonalak nagy, nyugodt felületekkel való váltakozása, amely a kupénak különleges kifejezőerőt kölcsönöz, valamint kihangsúlyozza a jármű erős és öntudatos karakterének nyugodt és erőteljes vonásait.
Megfigyelhető a jól ismert Mercedes-Benz jegyek időszerű interpretálása, harmonikus összhangot képezve a tradicionális és a modern stílus között. Jó példa erre a jellegzetes hűtőrács széles króm lamellákkal, valamint a C-oszlop kialakítása. Az egyedülálló, lefele enyhén keskenyedő oszlopkonfiguráció a nagy Mercedes-Benz kupék tipikus ismertetőjegye, melynek gyökerei még az 50-es évekre nyúlnak vissza: első alkalommal 1956-ban jelent meg ilyen formatervezésű, feltűnést keltő C-oszlop a 220 S/SE típusban (W 180/W 128 modellsorozat); az ezt követő 220 SE Coupé modellt (W 111/112) néhány évvel később újra tökéletesítették.
A CL 600 csúcsmodellben exkluzív bőrkárpit, kézi válogatású nyárfa, díszvarrásokkal steppelt Alcantara belső tetőborítás, designo formatervezésű ülések, krómozott küszöblécek és a bőrkeretbe foglalt szőnyegek gondoskodnak az első osztályú klubhangulatról gondoskodnak. Ezen kívül a masszázs- és ülésszellőzés funkcióval rendelkező menetdinamikai multikontúr ülés, a merevlemezes navigációs rendszer, a DVD-váltós „Logic7“ hangrendszer és a kulcsnélküli hozzáférési- és indításjogosultsági rendszer mind a szériafelszerelés részét képezik.
Az elődmodellel szemben a Mercedes-Benz új csúcsmodellje csak kis mértékben növekedett. 5065 mm hossza, 1871 mm szélessége és 1418 magassága mellett így a karosszéria 75 mm-rel hosszabb, 14 mm-rel szélesebb és 20 mm-rel magasabb, mint eddig. A jármű mind a négy utasülésen az eddiginél több komfortot kínál. A csomagtér befogadóképessége 40 literrel, 490 literre növekedett.
Az S-osztályban már világszerte bizonyított, új fejlesztésű kezelési koncepció tökéletesíti autó és vezetőjének összjátékát. A kezelés legfontosabb előnye a gyakran használt funkciókhoz való gyors hozzáférés, ilyenek az autórádió, a DVD-lejátszó, a telefon vagy a navigációs rendszer. Ezeket a rendszereket megszokástól függően vagy a középkonzolon található kapcsolók, vagy a multifunkciós kormányon elhelyezett billentyűk megnyomásával vagy a középkonzolon egy vezérlő segítségével lehet működtetnii.
A szériafelszerelés részét képező klímaautomatika négy egymástól függetlenül szabályozható hőmérsékleti zónával szintén az új kezelési koncepció része.
Az új Mercedes-Benz kupéban szériafelszerelésben olyan műszaki fejlesztések kerülnek bemutatásra, amelyeket világszerte egy márka sem kínál. Ilyen például az Active body control (ABC) rugózási rendszer, amelynek legújabb, még erősebb teljesítményű változata még több komfort mellett eddig nem ismert menetdinamikai optimumot kínál. Az ABC-szenzorjelek és a tengelyeken speciális hidraulikahengerrel szinte teljes mértékben kompenzálja a karosszéria szokásos billegő- és bólogató mozgásait elindulásnál, kanyarmenetben vagy fékezéskor. Ez másodpercek tört része alatt játszódik le, a csillapítás villámgyorsan alkalmazkodik a mindenkori menethelyzethez. 60 km/h sebességtől az ABC folyamatosan akár tíz milliméterrel csökkenti a karosszéria magasságát, így a légellenállás csökken és a menetstabilitás tovább nő.
Szintén egyedülálló fejlesztés az autózást sötétben még biztonságosabbá tevő intelligens világítás rendszer. Ez a rendszer a bi-xenon fényszórókkal a CL-osztály szériafelszereltségének része, öt világítási funkciót kínál, amelyek menet- és időjárási viszonyoktól függően lépnek működésbe: az új országúti fény az eddigi tompított fényszórónál világosabban és szélesebben világítja meg az útpálya bal oldalát.
A 90 km/h sebességtől aktivizálódó autópálya fénynél egyenletes, messzire nyúló fénykúp keletkezik, amely az utat teljes szélességében megvilágítja. A fénykúp középpontjában a jármű vezetője 50 méterrel még előbbre lát. Újdonság ezen kívül a bővített funkciójú ködfény , amely megkönnyíti a ködben való tájékozódást. Az aktív kanyarfény és a kanyarodófény szintén a CL-osztály szériafelszerelésének része.
A Mercedes-Benz a világon elsőként fejlesztette ki azt a preventív utasvédelmi rendszert, amely a balesetveszélyes helyzeteket már csírájában felismeri és ennek megakadályozására elővigyázatosságból védelmi rendszereket aktivál: Vészfékezés vagy megpördülés esetén a rendszer az első utasülést kedvező pozícióba állítja úgy, hogy ütközés esetén a biztonsági övek és a légzsákok a lehető legjobban működhessenek. A menetdinamikai multikontúrülés légpárnái felfújódnak (szériafelszerelés a CL 600-ban), ezek körülfogják és kitámasztják a vezetőt és az első utast. Kritikus, a keresztirányú erőktől befolyásolt menethelyzetekben automatikusan bezárja az oldalsó ablaküvegeket és a tolótetőt.
Éjjellátó-asszisztens, infravörös fényszórók, tolatókamera, hangvezérlésű autórádió, DVD-váltó és navigáció valamint a keréknyomás-ellenőrzés további olyan külön kívánságra szállítható a Mercedes-Benz asszisztens rendszerek, amelyek még több menetbiztonságot és komfortot kínálnak.
Nyolc- és tizenkét henger jelentősen nagyobb teljesítménnyel
A Mercedes-Benz jelenleg legnagyobb teljesítményű motorjaival az új luxus-kupé országúton és autópályán egyaránt minden kihívásnak megfelel. A CL 500nyolchengeres motorjának teljesítménye 285 kW/388 LE, maximális nyomatéka 530 Nm 2800-as fordulattól. Az új fejlesztésű motor ezzel az eddigi V8-as motort teljesítményében 26, nyomatékában 15 százalékkal múlja felül. Négyszelepes technika, változtatható Shifting-vezérműtengely, kétfokozatú szívómodul és keverőcsappantyú a szívócsőben – ezekkel az újdonságokkal az új V8-as motor lökettérfogat-kategóriájának legmodernebb és legnagyobb teljesítményű darabja. A 0-ról 100 km/h sebességre történő gyorsuláshoz a CL 500-nak mindössze 5,4 másodpercre van szüksége (előd modell: 6,3 másodperc).
A CL 600 motorházában egy modern biturbó tizenkét-hengeres motor nyújt meggyőző teljesítményt. A Mercedes-Benz mérnökei a motort sok részletében továbbfejlesztették, így az elődmodellhez képest 12 kW/17 LE teljesítménytöbbletet értek el, ami a teljesítmény 380 kW/517 LE-re növekedését jelenti. A maximális nyomaték újabb 30 Nm-rel 830 Nm-rel nőtt, ez már 1900-as fordulattól rendelkezésre áll és 3500-as percenkénti fordulatig állandó marad. Az új CL 600 mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul (előd modell: 4,8 másodperc) álló helyzetből 100 km/h sebességre. A jelentősen nagyobb teljesítmény ellenére a V12-motor 100 kilométeren 0,4 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt, mint az eddigi CL 600.
Igazi versenyautóra emlékeztetnek az új Mercedes-Benz SLR 722 Edition jellemzői. A számos részletében újjávarázsolt sportautó teljesítménye tovább nőtt, futóművét újrahangolták.
Nőies stílusa ellenére már az elején le kell szögeznem, hogy ez a kiskocsi minden ízében Mercedes, a címben elrejtett utalás nem jött be, kis piros bombázóm egy megbízható, kényelmes, pontosan irányítható és elegáns kocsi. Kicsit egyterű, kicsit kupé, kicsit terepjáró – ezért különleges. Az embernek az az érzése, hogy egy nagyon komoly autóban ül, és valóban, technikailag és minőségileg nem lehet kifogás. A motor és a futómű nem tetszett.
Az elmúlt hét végén megnyílt Stuttgartban a Mercedes-Benz Múzeum. A kiállításon 160 történelmi jelentőségű autót lehet megtekinteni. A DaimlerChrysler számításai szerint a világ legnagyobb autómúzeumát évente 1 millióan keresik majd fel.
Az aktuális modellfrissítésen átesett klasszikus terepjáró 1979-es alapjain töretlenül őrzi markáns alakját. A Mercedes-Benz SUV-járművek legifjabb leszármazottja a legmodernebb dízelmeghajtást kapja. A G 320 CDI teljesítménye 224 lóerő, szériafelszereltségként kapja a dízelrészecske-szűrőt és teljesíti az EU4 által előírt szigorú kipufogógáz előírásokat. A Mercedes-Benz G 320 CDI már rendelhető Magyarországon.
Az osztrák Firmenwagen (Cégautó) nevű szakmagazin olvasói a luxuskategóriában a Mercedes-Benz S-osztálynak adományozták a megtisztelő „Fleet Car of the Year 2006“, vagyis „A 2006. év cégautója” címet.
Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.