szerző:
hvg.hu

A BMW egyre több autót szeretne gyártani Kínában. Tavaly 38 százalékkal, idén pedig már a tervekhez képest 20 százalékkal növelte eladásait a kontinensnyi országban a müncheni autógyártó. A bajorok között még az Audi vezet, de a BMW-nek nagy tervei vannak.

A BMW X1-et várhatóan a Senjang tartományban lévő Tiexiben is gyártják majd – ezt Norbert Reithofer BMW-főnök a Pekingi Autószalonon jelentette be. A gyár történetében nem ez lesz az első kínai gyártású modell, hiszen korábban már az 5-ös és a 3-as BMW-t is gyártották itt. Ősszel megindul az új, hosszított 5-ös BMW gyártása, Kínában ugyanis nemcsak sokan vezetnek, hanem egyre nagyobb azok száma, akik sofőröket alkalmaznak. Az ötös modell elődjéből 2006 óta több mint 70 ezret adtak el Kínában.

Kínában készülhet
©

Az autógyárak szövetsége (VDA) szerint 2009-ben 480 000 prémium kategóriás autót adtak el Kínában, 2020-ra pedig ez a szám elérheti az 1,5 millió darabot. Németország, az USA, Nagy-Britannia után a BMW-nek a negyedik legnagyobb piacot jelenti Kína. Idén a cég közel 100 000 autót kíván eladni ott. Erre megvan minden esélyük, hisz 2009-ben 91 000 autót adott el a gyár, ami 38 százalékkal több, mint az azt megelőző évben. Ez a fajta növekedés az utóbbi időben csak a Kínai Népköztársaságra volt jellemző, amely egyébként a 7-es BMW legnagyobb piaca.

A legjobban keresett márka Kínában azonban továbbra is az Audi. Az ingolstadti gyár számára Németország után Kína jelenti a legnagyobb piacot. Tavaly például 159 000 autót adtak el. „Terveink szerint 2012-2013-ra 250 000 autót adunk el” – nyilatkozta Pekingben a sajtónak Peter Schwazenbauer, az Audi marketingvezetője. És hol marad a harmadik nagy német cég, a Mercedes-Benz? A stuttgarti gyár 2009-ben 70 000 autót adott el Kínában, amivel 65 százalékkal növelte eladását az előző évhez képest. Joachim Schmidt, a cég vezetője 100 000 eladott járgánnyal számol 2010-ben. 2010 első negyedévében a Mercedes a leggyorsabban fejlődő prémiummárka lett Kínában.

A BMW szeretné minél előbb behozni az Audit. A kínai Brillance partnerrel együtt a bajor cég közel 560 millió eurót invesztált a gyárba. A második kínai BMW-gyár építése a tervek szerint júniusban kezdődik, a termelés 2012-ben indul. A cég ezzel 1000 új munkahelyet teremt, és már meg is kezdték 600 munkatárs toborzását. Az első BMW-gyárat a Brillance-szal együtt 2004-ben nyitották meg. 2009-ben 17 ezer BMW 3-ast és 26 500 BMW 5-öst gyártottak. A kínai leányvállalat jelenleg 480 embert foglalkoztat, míg a Joint-Venture Brillance további 4000-et.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Autó

Megállíthatatlan a kínai autópiac

2009-ben a kínai autópiac 46 százalékkal bővül és elérte a 13,6 milliós darabszámot. 8,6 millió kínai tavaly vásárolta meg élete első autóját. Idén a szakértők tízszázalékos növekedést jeleznek előre, ami azt jelenti, hogy a piac 2010-ben elérheti a 15 millió darabot.

hvg.hu Autó

Kína a világ legnagyobb autópiaca

Kína, az Egyesült Államokat megelőzve - tavaly először - a világ legnagyobb autópiacává vált - jelentették be 2009. évi végleges adatok alapján hétfőn Pekingben.

hvg.hu Autó

A Hummernek annyi - nem biztos a kínai gyártás sem

Leállította a Hummer terepjárók gyártását az amerikai General Motors (GM), és el is adja a márkát. A vevő egy kínai befektetői csoport, amelynek azonban nincs autógyártási joga Kínában.

hvg.hu Autó

Húsz új modellel támad a kínai piacon a VW-csoport

Eladásainak megháromszorozására készül Dél-Kínában a Volkswagen két éven belül, vagyis évi 150 ezer darabról félmillióra kívánja növelni értékesítését ebben a térségben - jelentette a China Daily című angol nyelvű hetilap hétfőn.

MTI Gazdaság

Megőrülnek az új autókért a kínaiak

Januárban 115,5 százalékkal több új autót adtak el Kínában, mint egy évvel korábban. A növekedés részben a kínai újév előtti ajándékvásárlásoknak köszönhető.

hvg.hu Autó

A Volvo jövője - mit vállalnak a kínaiak?

Március 28-án a Zhejiang Geely Holding és a Ford aláírta a Volvo Car tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A Volvo svéd márka marad, és folytatja az üzleti és terméktervek sikeres fejlesztését. A felvásárlás biztosítja a Volvo nyereséges növekedését, és remek lehetőség a Volvo terjeszkedésére a fontos kínai piacon és a világ más részein.

Autó

Nem kell félni a kínai Volvóktól

A kínai Zhejiang Geely Holding Group az 1,8 milliárd dolláros vásárlási ár felett további dollár százmilliókat fordít a Volvo Cars nyereségessé tételére - közölte Li Shufu, a Geely elnöke.

Az Index Balatonfüreden is megtalálta Borkaiék nyomát

Az Index Balatonfüreden is megtalálta Borkaiék nyomát

Idén nem tüntet az ellenzék október 23-án, inkább Karácsonnyal és a Quimbyvel ünnepel

Idén nem tüntet az ellenzék október 23-án, inkább Karácsonnyal és a Quimbyvel ünnepel

A buli csúcspontján már nincs semmi vicces

A buli csúcspontján már nincs semmi vicces

140 kilométeres hatótávú elektromos bicikli a Peugeot-tól

140 kilométeres hatótávú elektromos bicikli a Peugeot-tól

Elképzelhető, hogy csak hétfőn lesz végeredménye a győri újraszámlálásnak

Elképzelhető, hogy csak hétfőn lesz végeredménye a győri újraszámlálásnak

“Golyóálló” mellény védi a világ egyik legnagyobb édesvízi halát

“Golyóálló” mellény védi a világ egyik legnagyobb édesvízi halát