Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a8da439c-fd28-4da2-94ad-a6924cd88a4e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A világlapok döbbenten állnak a lengyel elnökválasztás eredménye láttán, mert egyöntetűen úgy vélik: nem csupán Lengyelországot és Európát fenyegeti nagy veszély, hanem a liberális demokráciát is. Ennek megfelelően foglalnak állást a vezércikkekben.","shortLead":"A világlapok döbbenten állnak a lengyel elnökválasztás eredménye láttán, mert egyöntetűen úgy vélik: nem csupán...","id":"20250603_lengyel-elnokvalasztas-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8da439c-fd28-4da2-94ad-a6924cd88a4e.jpg","index":0,"item":"1a7e8667-cffa-46f5-875c-d605028e35f6","keywords":null,"link":"/360/20250603_lengyel-elnokvalasztas-lapszemle","timestamp":"2025. június. 03. 06:54","title":"Rémálom, derült égből villámcsapás – vezércikkekben értékelik a lengyel elnökválasztást a nagy nyugati lapok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f16f9638-010f-487d-93b8-3e78f32df112","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Úgy tűnik, még az igazán drága nyomtatók sem jelentenek garanciát a biztonságra. Nemrégiben került napvilágra egy kellemetlen eset a Procolored csúcskategóriás nyomtatóival kapcsolatban.","shortLead":"Úgy tűnik, még az igazán drága nyomtatók sem jelentenek garanciát a biztonságra. Nemrégiben került napvilágra...","id":"20250601_procolored-uv-nyomtatok-kartekony-kod-virus-g-data","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f16f9638-010f-487d-93b8-3e78f32df112.jpg","index":0,"item":"ec80f904-5238-416c-9682-a9fbc93ad5f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250601_procolored-uv-nyomtatok-kartekony-kod-virus-g-data","timestamp":"2025. június. 01. 20:03","title":"Nyomtatók terjeszthettek egy vírust","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfa2dcdc-2cf0-4819-85c9-89b850fec8c2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A társaság megegyezett a befektetőkkel, szigorú feltételek mellett megmenekült a műtrágyagyártó.","shortLead":"A társaság megegyezett a befektetőkkel, szigorú feltételek mellett megmenekült a műtrágyagyártó.","id":"20250602_Bige-Laszlo-Nitrogenmuvek-elzalogositas-csod-megmenekules-mutragyagyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfa2dcdc-2cf0-4819-85c9-89b850fec8c2.jpg","index":0,"item":"b3c92847-3f22-45b5-a146-58fc6f2fa6d7","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_Bige-Laszlo-Nitrogenmuvek-elzalogositas-csod-megmenekules-mutragyagyar","timestamp":"2025. június. 02. 07:55","title":"Bige László mindent elzálogosított, de sikerült életben tartania a Nitrogénműveket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"665cd80e-a8b3-40aa-b6be-6371d23042b7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tíz kilométert ment így. ","shortLead":"Tíz kilométert ment így. ","id":"20250603_szembe-savb-ment-fel-az-M30-ra-a-kamionos-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/665cd80e-a8b3-40aa-b6be-6371d23042b7.jpg","index":0,"item":"c5fb0151-4d86-4e8b-accb-fd1d548b3f87","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_szembe-savb-ment-fel-az-M30-ra-a-kamionos-video","timestamp":"2025. június. 03. 07:42","title":"Hiába a rengeteg tábla, mégis forgalommal szemben hajtott a kamionos – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f47f85e-f6a0-4a46-a317-1b7bfa2efe21","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"Megőrizte a meccs elején megszerzett előnyét a címvédő.","shortLead":"Megőrizte a meccs elején megszerzett előnyét a címvédő.","id":"20250601_noi-kezilabda-bajnokok-ligaja-negyes-donto-gyor-odense","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f47f85e-f6a0-4a46-a317-1b7bfa2efe21.jpg","index":0,"item":"e9a82f6a-ccc2-4f7c-8f66-960434f85247","keywords":null,"link":"/sport/20250601_noi-kezilabda-bajnokok-ligaja-negyes-donto-gyor-odense","timestamp":"2025. június. 01. 19:44","title":"Végig vezetve nyerte meg hetedszer is a Győr a Bajnokok Ligáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35872a52-c208-4467-82ac-7e918e7d1c0d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fogyasztás gyengülése és a beruházás összeomlása is bénítja a magyar gazdaságot az elemzők szerint.","shortLead":"A fogyasztás gyengülése és a beruházás összeomlása is bénítja a magyar gazdaságot az elemzők szerint.","id":"20250603_gdp-elemzok-zuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35872a52-c208-4467-82ac-7e918e7d1c0d.jpg","index":0,"item":"c445b179-9050-49a7-8555-1a6b7245fc29","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_gdp-elemzok-zuhanas","timestamp":"2025. június. 03. 10:33","title":"A magas infláció, az alacsony béremelések és a gyenge üzleti környezet miatt nincs remény a GDP növekedésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d62afaab-6df5-4e22-b710-f7867002c62c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung válhat a Perplexity AI legnagyobb befektetőjévé. És akkor már fel is turbózza telefonjait az amerikai mesterséges intelligenciás platform képességeivel.","shortLead":"A Samsung válhat a Perplexity AI legnagyobb befektetőjévé. És akkor már fel is turbózza telefonjait az amerikai...","id":"20250603_samsung-galaxy-okostelefonok-mesterseges-intelligencia-perplexity-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d62afaab-6df5-4e22-b710-f7867002c62c.jpg","index":0,"item":"7c48d0ff-1708-488b-901c-a5fabb5c2b9d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_samsung-galaxy-okostelefonok-mesterseges-intelligencia-perplexity-befektetes","timestamp":"2025. június. 03. 08:03","title":"Ha Samsung telefonja van, ezt a változást észre fogja venni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dd58b21-d152-443b-a8d1-71a3d179b5a6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ezzel csökkenne az USA Vietnámmal szemben fennálló kereskedelmi deficitje, de még mindig nem eléggé.","shortLead":"Ezzel csökkenne az USA Vietnámmal szemben fennálló kereskedelmi deficitje, de még mindig nem eléggé.","id":"20250603_Trump-USA-Vietnam-2-milliard-dollar-vasarlas-amerikai-termenyek-viszontvamok-kereskedelmi-deficit-szandeknyilatkozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dd58b21-d152-443b-a8d1-71a3d179b5a6.jpg","index":0,"item":"200391e0-9a6f-4499-9870-25e33524a141","keywords":null,"link":"/kkv/20250603_Trump-USA-Vietnam-2-milliard-dollar-vasarlas-amerikai-termenyek-viszontvamok-kereskedelmi-deficit-szandeknyilatkozat","timestamp":"2025. június. 03. 10:32","title":"Trump lenyomja Vietnámot, az ország 2 milliárd dolláros nagybevásárlást vállal amerikai terményekből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk az első konnektoros Audit, amivel egy átlagos, városban autózó polgárnak elvileg havonta kell a benzinkúthoz gurulnia egy negyvenliteres teletankra. Jól hangzik, nem?
Kívülről igazából semmi extra. Néhány apróság árulja el, hogy ez nem egy sima Audi A3-as: nincsenek kipufogó-végcsövek, ha be akarunk pakolni, kicsit szűkebb a hely, néhány e-tron plakettet ragasztottak ide-oda, és persze, az nagyon stílusos részlet, ahogy az elektromos töltőnyílás az Audi-embléma elcsúsztatásával tárul fel. Újabb prémium márka indult el komolyan a hibridautózás irányába. Bécsben teszteltük az Audi A3 Sportback e-tront.
Nagy kérdés, mi a helyes irány dizájnban egy ilyen autónál. A BMW azt az utat választotta elektromos hibridjével, az i3-mal, hogy, aki sokat költ egy ilyen előremutató technológiára, az ezt külsőségekben is megmutatná. A BMW i3 csupa érdekesség, újrahasznosított gyapjú, furcsa textúrájú anyag és különleges megoldás. Az Audi azt vallja, egy autónak tíz év múlva is elfogadhatóan kell kinéznie, és ki tudja, a BMW i3 mennyire lesz divatos (eladható) mondjuk öt év múlva. Az Audi A3 e-tron ennek megfelelően beleilleszkedik az összes négykarikás jelenlegi dizájnjába, ami mögött persze egy sokkal erősebb ésszerűség is áll.
Képgaléria.
D.P.
Nem kellett egy teljesen új csarnokot építeni az e-tronnak Ingolstadtban, ahol az A3-as Sportback is készül, csak egy mellékvágányt kellett beállítani, ahova kitérnek az elektromos hajtással rendelkező autók az összeszerelés során. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az Audi gazdája a Volkswagen-konszern, nemrégiben sztenderdizálta autóinak építési platformját, hamarosan tehát feltűnhet ugyanez a hibrid rendszer a Skodától a Seatig, szinte minden modellben. A hajtáslánc átalakítását főleg a pótkerékhelyek sínylik meg, ahogy az A3 e-tron csomagtartója is 100 literrel csekélyebb, mint a benzines változaté, a csomagtartórészbe került ugyanis a benzintank.
A Bécs környéki tesztutat a kocsi menetmódjainak megfelelően egy tisztán elektromos és három hibrid módú szakaszra osztották. Az első, kizárólag elektromos hajtású etapon lényegében az osztrák főváros belső kerületéből kellett kievickélni a városi forgalomban. Ezt az első 50 kilométert lehet letudni elektromos üzemmódban. Ez rögvest megmutatja az elektromos autózás áldásait. Teljes csendben, stresszmentesen ücsörögni a dugóban. Nem haladunk, de legalább nem fogyasztunk, és nem is pöfögjük tele a várost. Ilyenkor lehet elmerengeni, hogy a napi 50 kilométeres tisztán elektromos hajtással megtett táv, az ingázók többségének szükségleteit kielégíti, szinte zéró üzemanyagköltséggel. Este pedig csak rá kell dugni a konnektorra a 8,8 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt autót, amit az otthoni hálózati áram 3 óra 45 perc alatt feltölt teljesen.
Képgaléria.
D.P.
Persze induláskor rögtön feltűnt az az adat is, amely a teljes hatótávra vonatkozik. A 900 kilométer feletti érték egy 40 literes tankkal rendelkező autótól mindenképp komolyan hangzik. Ez nagyjából azt jelenti, hogy egy átlagos városinak havonta egyszer kellene tankolnia. Baráti. Hogy mégsem sikerült a referenciának kiadott, elvileg 1,9 literes fogyasztással elboldogulni a 100 kilométeres tesztúton, annak oka, hogy kicsit szabadabb, szerpentines szakaszokat is betettek a szervezők.
Ezeken a részeken lehetett tesztelni, hogyan dolgozik együtt a hibrid hajtásrendszer, ami áll egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.4 TFSI aggregátból és egy 75 kilowattos elektromos motorból, amelyek rendszerteljesítménye 204 lóerő, 350 Nm-es csúcsnyomatékkal. Az elektromotor azonnali és konstans tolóereje parádésan lódítja meg bármely pillanatban a kocsit. A pluszsúly, amely szinte teljes egészében a hátsó ülések alá beszerelt akkukból adódik, a menetstabilitásnak is kedvez az alacsonyabb és jobban középre került súlypontjával.
A kocsi súlya persze az említettek miatt, meglehetősen nagy, az 1540 kilogramm jelentős, 25 százalékos többlet a normál A3 Sportbackhez képest. Egyébként, folyamatos 100 kilométer/órás tempóig így is az elektromos, EV-üzemmódban dolgozik a motor, amíg elegendő az akkumulátorban tárolt energia. A tisztán elektromos üzem csak 130 kilométer/óra fölé gyorsítva kapcsol ki.
Visszatérve a tesztútra, a kis szerpentinezés után következett a nagy varázslat, a kiürített akkumulátorok visszatöltése. Mindez a lejtősebb szakaszoknak köszönhetően elég gyorsan meg is kezdődik, a műszerfal bal oldali kijelzőjén – a fordulatszám-mérő helyére beépített „Powermeteren” – a töltést, a hatékonyságot és – az Audi által "Boost"-nak nevezve– a teljes gyorsítás energiaszükségletét lehet szemmel tartani. A rekuperáció (fékezési energia visszanyerése) a menetmódtól függően vagy azonnal érezhető, amint a gázpedálról lelépünk, ilyenkor lassulni kezd az autó, ahogy a generátor elkezdi visszanyerni az energiát az akkuk számára. Illetve, úgynevezett vitorlázó üzemmód is létezik, amely hagyja siklani a kocsit, amikor nem tölt ugyan vissza áram, viszont szabadon gurulva spórolunk az üzemanyagon.
Képgaléria.
D.P.
A megtett tesztkört elemezve, az elektromos üzemidőre kifejezetten jó értékelést kaptunk, egyértelműen az élvezetes szakaszon ment el a hatékonyság. A végső eredménnyel, a 4,1 liter per 100 kilométeres fogyasztásával nem váltaná meg a világot az e-tron, egy mai kis turbós benzines (és főleg egy dízel) nem fogyaszt sokkal többet. Ugyanakkor azok, akik elsősorban városban és csúcsidőben autóznak, vagyis klasszikus ingázók, napi 40-50-60 kilométerrel, fele ekkora fogyasztással is eljárhatnak nap mint nap. Mindez nagyon komoly eredmény úgy, hogy az autó városhatárhoz érve sem válik kiszolgáltatott, töltőpontot kétségbeesetten kereső lélekvesztővé, mint a jelenleg létező tisztán elektromos autók többsége.
Kitérve az A3 e-tron árára, persze sok azért a kétely. Az ára majd 40 ezer euró, ami közel 10 ezerrel több, mint egy ugyanilyen, ám sima egynégyes benzines TFSI A3-asnak. Mint sok minden más, a kompromisszummentes takarékosság is egyelőre a gazdagok kiváltsága. De jó úton járunk.