Az Opel Southeast Europe élén Wolf Károlyt Dr. Enrico De Lorenzi váltotta, aki hivatalosan kedd délelőtt mutatkozott be Budapesten. A több mint 12 éve a márkánál dolgozó olasz szakember elmondta, hogy Magyarországon a régiós átlagnál gyorsabb növekedést tapasztalnak az új autók piacán, és kiemelte a szentgotthárdi gyár fontosságát.
Mint megtudtuk, a magyar Opel-gyárban egyelőre még nem tett látogatást a villámos német márkát a közelmúltban a GM-től felvásárolt PSA első embere, Carlos Tavares, aki nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a PSA gyárai hatékonyabb működésűnek tűnnek, mint az Opel üzemei. Tavares várhatóan még az év vége előtt fel fogja keresni a szentgotthárdi gyárat, ahol az Opel hazai képviselői szerint meggyőződhet majd arról, hogy ez a modern üzem az Opelen belül mennyire hatékonyan működik.
Ami a márka aktuális modellpalettáját illeti, a mostani hétvégén érkezik meg hazánkba a 4,4 millió forintos alapárú Crossland X, ami a kompakt divatterepjárók piacán áll hadrendbe.

Egy hónappal később, október második felében debütál Magyarországon az eggyel nagyobb méretű Grandland X, mely legolcsóbban mintegy 6,5 millió forint ellenében lesz hazavezethető. Ebből a SUV-ból a későbbiekben plug-in hibrid hajtásláncú kivitel is lesz, mely várhatóan 2018-ban érkezik meg a kereskedésekbe.

Ugyancsak 2018-ban, várhatóan már az első negyedévben hazánkba jön az új Insignia eddigi legsportosabb variánsa, a szedán és kombi változatban egyaránt elérhető GSi. Az Insignia GSi már most gyorsabb a Nordschleifén, mint az erősebb, de jelentősen nehezebb előző generációs Insignia OPC, és nyílt titok, hogy a közeljövőben az új Insigniából is várható majd OPC kivitel.

A tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkező Ampera-e-vel kapcsolatban nincsenek jó híreink: a reálisan mintegy 400 kilométeres hatótávolságú villanyautó leghamarabb 2019 elején jöhet meg Magyarországra. Ennek oka, hogy az Opel egyszerűen képtelen elegendő mennyiséget gyártani ebből a még GM-fejlesztésű modellből. Mint megtudtuk, a gyártást azért nem sikerül jobban felfuttatni, mert a vállalat nem tud elegendő akkumulátort vásárolni a beszállítóitól.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.