szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egymás után érkeznek hazánkba a cég új divaterepjárói, többek közt plug-in hibrid változatban is, majd pedig jönnek a sportos új GSi modellek. A tisztán elektromos Ampera-e viszont sajnos sokat késik.

Az Opel Southeast Europe élén Wolf Károlyt Dr. Enrico De Lorenzi váltotta, aki hivatalosan kedd délelőtt mutatkozott be Budapesten. A több mint 12 éve a márkánál dolgozó olasz szakember elmondta, hogy Magyarországon a régiós átlagnál gyorsabb növekedést tapasztalnak az új autók piacán, és kiemelte a szentgotthárdi gyár fontosságát.

Mint megtudtuk, a magyar Opel-gyárban egyelőre még nem tett látogatást a villámos német márkát a közelmúltban a GM-től felvásárolt PSA első embere, Carlos Tavares, aki nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a PSA gyárai hatékonyabb működésűnek tűnnek, mint az Opel üzemei. Tavares várhatóan még az év vége előtt fel fogja keresni a szentgotthárdi gyárat, ahol az Opel hazai képviselői szerint meggyőződhet majd arról, hogy ez a modern üzem az Opelen belül mennyire hatékonyan működik.

Ami a márka aktuális modellpalettáját illeti, a mostani hétvégén érkezik meg hazánkba a 4,4 millió forintos alapárú Crossland X, ami a kompakt divatterepjárók piacán áll hadrendbe.

©

Egy hónappal később, október második felében debütál Magyarországon az eggyel nagyobb méretű Grandland X, mely legolcsóbban mintegy 6,5 millió forint ellenében lesz hazavezethető. Ebből a SUV-ból a későbbiekben plug-in hibrid hajtásláncú kivitel is lesz, mely várhatóan 2018-ban érkezik meg a kereskedésekbe.

©

Ugyancsak 2018-ban, várhatóan már az első negyedévben hazánkba jön az új Insignia eddigi legsportosabb variánsa, a szedán és kombi változatban egyaránt elérhető GSi. Az Insignia GSi már most gyorsabb a Nordschleifén, mint az erősebb, de jelentősen nehezebb előző generációs Insignia OPC, és nyílt titok, hogy a közeljövőben az új Insigniából is várható majd OPC kivitel.

©

A tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkező Ampera-e-vel kapcsolatban nincsenek jó híreink: a reálisan mintegy 400 kilométeres hatótávolságú villanyautó leghamarabb 2019 elején jöhet meg Magyarországra. Ennek oka, hogy az Opel egyszerűen képtelen elegendő mennyiséget gyártani ebből a még GM-fejlesztésű modellből. Mint megtudtuk, a gyártást azért nem sikerül jobban felfuttatni, mert a vállalat nem tud elegendő akkumulátort vásárolni a beszállítóitól.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!