Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
A kisméretű szabadidőautók közé dobta be új modelljét a BMW, oda, ahol a legfontosabb kritérium a megjelenés. Külsőségeit tekintve a BMW X2 hozza is az autódizájn elit színvonalát. Kérdés, mit tud még?
Akár a totóban; magas tétben lehetne megtenni fix kettesre az X2-est. Még akkor is, ha például a teljesen hasonló Audi Q2 , kicsit totógyilkos, mert korántsem jött be annyira, mint azt előre sejteni vélnénk. Bár, sokak szemében ezek a kisméretű prémium szabadidőautók nem mások, mint túlárazott divattermékek, manapság egy ilyen új modell gyártásával a rizikó minimális.
A BMW-nél, ha egyáltalán lettek volna kételyek, még erősíthetné is az, hogy még márkán belüli alternatívában sincs hiány. Egyfelől ott a biztosan jó értéktartású BMW X1-es, vagy a családi autóként egyre jobban számon tartott BMW 2-es Active Tourer, esetleg a nem is sokkal drágább, "rendes BMW-nek" tartott 3-as sorozat. Mindezekkel szemben leginkább az helyzet, hogy ez a BMW ránézésre is azonnal kéne, mert az X2 formailag tényleg nem alibizés.
Igaz, lehetne vitatni, hogy a legerősebb stíluselemet, a C-oszlopon lévő márkajelet, miért pont egy városi szabadidőautón hozták vissza a legendás DTM-versenyautókról illetve kupékról. De vélhetően éppen azért, mert egy nagy múltú, sportos BMW-t nyilván könnyű eladni a presztízse miatt is, a kis SUV-ra meg kellett valami ellenállhatatlan. A "hard core" BMW-seknek ez műfaj úgyis inkább „árulás”, viszont az új vásárlórétegnek, akiknél eddig nem jött szóba esetleg a márka, telitalálat lehet.
Méretek, beltér
A sablonját tekintve, a BMW X2 szinte ugyanaz, mint az alapját adó X1. Utóbbi kicsit hosszabb, az X2 kicsit szélesebb, de a tengelytávjuk ugyanakkora. Igazi különbség csak a fejtérnél vehető észre (+6 centi az X1 javára) ezen túl minden elhanyagolható.
Az X2-nél a beltér, a külsőségekhez viszonyítva már visszafogottabb, itt lényegében az új X1-es a séma. Némileg másmilyen a tablet, a műszerfalpanel mintázata is dizájnosabb, és hangulatos színes varrások vannak az ajtópaneleken, illetve az ülések mentén.
Motorok, vezetési élmény
E téren egy hármasból lehet válogatni: kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltéses most az egyetlen benzinmotor, sDrive 20i néven, amely 192 lóerős és 280 Nm-es nyomatékú; ezen kívül két dízelmotor van jelenleg a palettán, a 20d és a 25d, már xDrive-rendszerrel is. A gyengébb dízel 190 lóerő teljesítményű és 400 Nm nyomatékkal rendelkezik, a 25d 231 lóerős és 450 Nm a motor maximális nyomatéka.
Mi egy ilyen X2 25d-t vittük el próbakörre, ráadásul M-es sportfutóművel, vagyis nemcsak optikailag volt kicsit sportosítva az autó, de 10 milliméterrel lejjebb is ült, mint a normál X2-esek. Emellett keményebb gátlókat is jelent a sportfutómű, ami persze azonnali visszajelzést ad, hogy túl sok is a magyar utakra, koppanva lépked a meggyötört úthálózaton.
Ám amint normális aszfaltra ér, ha kanyarogni, előzni, tempósan autózva kell közlekedni, jönnek az élvezetek. A kormányzás például nagyon direkt, meglehet túl sok is a megcélzott vásárlói csoportnak. Ebben a tekintetben a 25d nagyon BMW-s. A hivatalosan 231 lóerős autó nagyon megy, viszont érzetre némileg még agilisebbnek is várnánk ezzel a teljesítménnyel. Mindenesetre a fogyasztásnak biztosan jót tesz ez a kiegyensúlyozott, de a vártnál talán kevésbé életrevaló motorkarakter.
Konklúzió, árak
A helyzet az, hogy az X2 nem lesz tankönyvi példája a jó vásárnak, már ha a klasszikus ár/érték-arány szabályt vesszük. De, ahogy manapság már GDP-t is nemzeti bruttó boldogsággal helyettesítik néhol, lehet ,nincs is sok értelme összehasonlítani az X1, X2, 2-es Active Tourer BMW-ket sem.
Ami az árakat illeti, nem lesz olcsó az X2 sem. A legolcsóbb benzines (sDrive18i), 1.5 literes, háromhengeres motorral, elsőkerék-hajtással is 9,4 millió forintba kerül. És akkor még a BMW legendásan elszálló árú extráit nem is csaptuk hozzá.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.