szerző:
hvg.hu

A Németországban gyártott új sportos divatterepjáró első példányát jó néhány ezer kilométerrel arrébb várja a tulajdonosa.

A Porsche 2014-ben leplezte le a nagy méretű SUV-ok piacán versenyző Cayenne kisebb testvérmodelljét, a Macant. A vállalat lipcsei gyárában azóta már több mint 350 ezer ilyen sportos divatterepjáró készült, július végén Sanghajban pedig bemutatkozott a ráncfelvarrt új kiadás, ami így mutat:

©

Ezzel kapcsolatban friss hír, hogy Lipcsében már el is készült a faceliften átesett új Macan első példánya. A mambazöld autó egy kínai vásárló számára készült, és az első új Macanok mindegyikét Kínába szállítják. Ennek oka, hogy Kína a Macan legfontosabb piaca, ahol eddig már több mint 100 ezer példányt adtak el belőle.

©
©

Kívülről elsősorban az új első légbeömlőkről, az immár szériában járó új LED-es fényszóróról, illetve a karosszéria teljes széltében elnyújtózó hátsó lámpáról lehet felismerni a módosított modellt. No és persze a négy új színről, melyek a következő fantázianeveket kapták: Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic és Crayon.

A korábbinál semlegesebb viselkedéssel kecsegtető Macan új 20 és 21 colos könnyűfémfelniket kapott, melyekre az eddigieknél jobb tapadású sportgumik kerülnek. Belül újdonság a 11 colos központi érintőkijelző, az áttervezett és áthelyezett szellőzőrostélyok, a légminőséget javító ionizátor, az új opciós GT sportkormány, illetve az immár fűthető első szélvédő.

©

Említést érdemel továbbá a dugóban is üzemképes adaptív tempomat, a mostantól alapáras Connect Plus modul, illetve a Here Cloud nevezetű felhőalapú közlekedési információs szolgáltatás.

A forgalmazás kezdetekor három benzinmotor érhető el a kínálatban. A négyhengeres alapmotort a WLTP szabvány miatt átdolgozták, kapott egy Otto-részecskeszűrőt és mostantól 7 lóerővel gyengébb, vagyis "csak" 245 lóerős teljesítményt ad le. A háromliteres turbós V6-os motor 354 lóerős, a 2,9 literes biturbó V6-os egység pedig 440 lóerőt szabadít rá a kerekekre.

Dízel nincs a kínálatban, és egyelőre nem tudni, hogy a későbbiekben érkezik-e. Ha igen, akkor a dízel Macan körülbelül 300 lóerős lesz. Az új Macan németországi alapára 58 ezer euró (19 millió forint).

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!