A
Skoda 1976-ban dobta piacra a nálunk leginkább 105-ös, illetve 120-as modelljéről ismert sorozatot, ami egy farmotoros, hátsókerék meghajtású négyajtós személyautó. 1981-ben érkezett meg a 120L alapjaira épülő, enyhén sportosabbra faragott kétajtós kupé, a Garde, amiből igen kevés készült, és ugyanez elmondható az 1984-ben kijött utódjáról, a Rapidról is.
1981 és 1990 között kevesebb mint 45 ezer ilyen szocialista sportkocsi készült, és ezek közül csak valamivel több mint 11 ezer példány volt olyan, mint amilyen nemrégiben felbukkant egy hazai használt autó hirdetésben. Konkrétan erről a kék példányról van szó:
Az 1985-ben készült cseh remekkel eddig alig több mint 71 ezer kilométert tettek meg. A hirdető közlése szerint a kocsit 10 éve újrafényezték a gyári színkód alapján és azóta száraz helyen szakszerűen tárolták. Az 1,2 literes benzinmotorral szerelt Skoda Rapid a hirdetés szerint szép kárpitozással rendelkezik, gyári Apollo alfelnijein pedig új gumik feszülnek.
A remek állapotban lévő időgépnek alaposan megkérik az árát, az új tulajdonosnak 1,59 millió forintot kell fizetnie a forgalomból ideiglenesen kivont debreceni autóért.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.