A
Hyundai három éve alapította meg a kifejezetten prémium kategóriás luxusautók gyártásával foglalkozó almárkáját, a Genesist, mely a G70-es, G80-as, illetve G90-es típusokkal száll szembe az igen népes nemzetközi konkurenciával. A
Genesis G90 csúcsmodell 2015 óta van velünk, most pedig egy igen kiadós ráncfelvarráson esett át. Mutatjuk a végeredményt:
Az 5,2 méter hosszú, illetve 3,16 méteres tengelytávolságú G90-et első blikkre akár teljesen új modellnek is hihetjük, hiszen olyan sok tekintetben eltér az elődjétől, pedig a valóságban ténylegesen csak egy faceliftről van szó. Teljesen megújultak például a fényszórók, a hatalmas hűtőrács hat- helyett immár ötszögletű, teljesen megváltozott a gépháztető, ezenkívül pedig a hátsó traktus is máshogy mutat, mint eddig.
Az elsősorban az amerikai, kínai, orosz és dél-koreai piacra szánt újdonság 19 colos kerekeken gördül, belsejében pedig hamisítatlan kényeztető luxus fogadja a sofőrt és az utasokat. A típust háromféle motorral szerelik. A 3,8 literes V6-os szívómotor 315 lóerős és 397 Nm nyomatékú, az 5 literes V8-as szívómotor 425 lóerőt és 520 Nm-t tud, a 3,3 literes biturbó V6-os egység pedig 370 lóerős, illetve 514 Nm-es produkciót ad elő.
A nyolcfokozatú automataváltóval és adaptív futóművel szerelt, megújult műszerfalat kapott Genesis G90 hátsó-, illetve összkerékhajtású változatokban készül. A várható ár egyelőre ismeretlen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.