Beárazták a Skoda Scalát, ennyibe kerül az új Golf-rivális

A csehek kompakt újdonságának legolcsóbb kivitele mintegy 5,5 millió forintos áron startol.

  • hvg.hu hvg.hu
Beárazták a Skoda Scalát, ennyibe kerül az új Golf-rivális

A Skoda tavaly december elején leplezte le a keresztségben Scala nevet kapott újdonságát, ami első blikkre a Rapid Spaceback utódjának tűnhet, a valóságban azonban egy nagyobb méretű modell, melynek egyik legfőbb házon belüli riválisa az idén év közepén érkező új Volkswagen Golf lehet.

A VW-konszern MQB A0 platformjára épülő újdonság 4,36 méter hosszú, a tengelytávolsága 2,64 méter, a csomagtartója pedig 467-1410 literes térfogattal bír. A hamarosan a hazai kereskedésekbe is megérkező Skoda Scala árát eddig sűrű homály fedte, most azonban felbukkant az újdonság a márka német konfigurátorában.

Skoda

Ezek szerint az újdonság a forgalmazás kezdetekor legolcsóbban 21 450 euró, vagyis átszámítva mintegy 6,8 millió forint ellenében vezethető haza. Ezért a pénzért egy 115 lóerős TSI benzinmotorral és hatfokozatú kéziváltóval szerelt, Ambition felszereltségű Scala lehet a miénk.

A későbbiekben azonban ennél olcsóbban is lehet majd kapni Scalát, érkezőben ugyanis a fapados felszereltségű, illetve 95 lóerős motorral szerelt alapmodell, melynek árcéduláján 17 350 eurós, vagyis mintegy 5,5 millió forintos összeg lesz olvasható.

Skoda

Dízelfronton a 115 lóerős 1.6 TDI jelenti a belépőszintet a maga 23 300 eurós (7,4 millió forint) árával, a csúcsmodell pedig egyelőre a 150 lóerős négyhengeres TSI benzinmotorral, illetve hétfokozatú DSG-váltóval szerelt Scala lesz, melyért minimum 25 200 eurót (8 millió forint) kell majd fizetni.

A Scala a Skoda hazai konfigurátorában egyelőre még nem érhető el, de a német árakból már következtethetünk a hazai árakra. Magyarországon egyébként a kifutó hetes VW Golf alapára 5,9 millió forint, ezen összegért egy 115 lóerős benzinmotorral és hatfokozatú kéziváltóval felvértezett Trendline modell állítható be otthon a garázsba.

Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.