szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az 1969-es filmben látható Miurát a valóságban nem törték össze, és a jelek szerint napjainkban is kiváló egészségnek örvend.

A Lamborghini az 1966-os Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé Miura nevet kapott sportkocsiját, melyből 1973-ig mindössze 764 példány készült. És ezek közül az egyik igen komoly szerephez jutott az eredeti Olasz meló című film nyitó képsoraiban.

A Miura P400-zal az alpesi Nagy Szent Bernát-hágónál kocsikáznak, amikor az autó balesetet szenved, és végül lezuhan egy szakadékba.

Most ismét feltűnt a színen a filmben használt, 3586-os típusszámú eredeti Lamborghini, mely féltucatnyi tulajdonosváltást követően jelenleg is kiváló állapotnak örvend. Nem árt tudni azonban, hogy a filmben nem ezt a kocsit lökték le a szakadékba, hanem egy olyan társát, melyet korábban már összetörtek.

Lamborghini
Lamborghini

A 4,36 méter hosszú, alig 1,05 méter magas és 1,1 tonna tömegű Miura P400 mozgatásáról egy 3,9 literes V12-es szívó benzinmotor gondoskodik, mely egy ötfokozatú kéziváltón keresztül juttatja el 350 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekre. A kocsi 7 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 270 km/h magasságában alakul.

Lamborghini

 

Lamborghini
Lamborghini
Lamborghini
Lamborghini
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!