Patika állapotban ragyog az Olasz melóban használt régi Lamborghini
Az 1969-es filmben látható Miurát a valóságban nem törték össze, és a jelek szerint napjainkban is kiváló egészségnek örvend.
hvg.hu
A Lamborghini az 1966-os Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé Miura nevet kapott sportkocsiját, melyből 1973-ig mindössze 764 példány készült. És ezek közül az egyik igen komoly szerephez jutott az eredeti Olasz melócímű film nyitó képsoraiban.
A Miura P400-zal az alpesi Nagy Szent Bernát-hágónál kocsikáznak, amikor az autó balesetet szenved, és végül lezuhan egy szakadékba.
Most ismét feltűnt a színen a filmben használt, 3586-os típusszámú eredeti Lamborghini, mely féltucatnyi tulajdonosváltást követően jelenleg is kiváló állapotnak örvend. Nem árt tudni azonban, hogy a filmben nem ezt a kocsit lökték le a szakadékba, hanem egy olyan társát, melyet korábban már összetörtek.
Lamborghini
Lamborghini
A 4,36 méter hosszú, alig 1,05 méter magas és 1,1 tonna tömegű Miura P400 mozgatásáról egy 3,9 literes V12-es szívó benzinmotor gondoskodik, mely egy ötfokozatú kéziváltón keresztül juttatja el 350 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekre. A kocsi 7 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 270 km/h magasságában alakul.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.