Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ec44f485-2602-43bf-9fe9-411d4f43ff40","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Novák Katalin egykori tanácsadója elárulta, hogy a köztársasági elnök velük sem egyeztetett lemondásáról, mindössze annyit közölt, hogy figyeljék a híreket.","shortLead":"Novák Katalin egykori tanácsadója elárulta, hogy a köztársasági elnök velük sem egyeztetett lemondásáról, mindössze...","id":"20250416_toman-szabina-novak-katalin-kegyelmi-ugy-lemondas-pride","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec44f485-2602-43bf-9fe9-411d4f43ff40.jpg","index":0,"item":"183ab52f-ef5a-4a2d-a0e6-76d4d19e7dcf","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_toman-szabina-novak-katalin-kegyelmi-ugy-lemondas-pride","timestamp":"2025. április. 16. 12:52","title":"Tomán Szabina: Saját vállalkozásaimon éreztem meg a kegyelmi botrányt, egy üzletünk kirakatát betörték","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03217527-4825-48bf-be7a-15eaea85bb0b","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A Revolut magyarországi ügyfelei sokan vannak, és többségük aktív, egyáltalán nem csak nyaralásokra tartogatja a kártyáját. Mégsem valószínű, hogy különösebb igényük lenne ATM-ekre. A hagyományos bankok ügyfélkörében is minden bizonnyal jelentős különbségek vannak, kérdés, hogyan osztják le egymás közt a kellemetlen kötelezettségeket. És egyáltalán: pontosan hova fogják tenni a legkisebb falvakban is a gépeket?","shortLead":"A Revolut magyarországi ügyfelei sokan vannak, és többségük aktív, egyáltalán nem csak nyaralásokra tartogatja...","id":"20250417_atm-kotelezo-telepites-revolut-bankok-takarek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03217527-4825-48bf-be7a-15eaea85bb0b.jpg","index":0,"item":"9b940bc7-9e4f-48a1-bc96-76967c5dad44","keywords":null,"link":"/360/20250417_atm-kotelezo-telepites-revolut-bankok-takarek","timestamp":"2025. április. 17. 13:00","title":"Revoluttal vagy nélküle, jó kis fejtörő a bankoknak a falvak ATM-esítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kríziskommunikációt, kockázatfeltárást, sajtóelemzést és az újságírók listázását is vállalta 5,1 millió forintért Várkonyi Andrea cége.","shortLead":"Kríziskommunikációt, kockázatfeltárást, sajtóelemzést és az újságírók listázását is vállalta 5,1 millió forintért...","id":"20250416_Kozbeszerzes-Varkonyi-Andrea-ujsagirok-lista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052.jpg","index":0,"item":"ade484ed-802e-4707-a524-d9102f31563e","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_Kozbeszerzes-Varkonyi-Andrea-ujsagirok-lista","timestamp":"2025. április. 16. 12:31","title":"Várkonyi Andrea cége az újságírók listázására nyert el egy közbeszerzést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dce845d-5ad0-45ec-b32b-cf866bfe6a87","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Több százan vonultak utcára az északi Bét Lahíjában.","shortLead":"Több százan vonultak utcára az északi Bét Lahíjában.","id":"20250417_gazai-ovezet-tuntetes-hamasz-haboru-terror","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dce845d-5ad0-45ec-b32b-cf866bfe6a87.jpg","index":0,"item":"dcce3fff-7f08-40f9-9cf0-ae10efc60d54","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_gazai-ovezet-tuntetes-hamasz-haboru-terror","timestamp":"2025. április. 17. 10:37","title":"A Hamász és a háború ellen tüntettek a Gázai övezetben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0ae2725-61d8-4f9b-8ef8-1ab1e2ae45a2","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"A Vlagyimir Putyin szövetségese, Aliser Uszmanov hatalmas befolyást gyakorol a Nemzetközi Vívószövetség felett, annak ellenére, hogy a neve szerepel az Európai Unió és az Egyesült Államok szankciós listáján.","shortLead":"A Vlagyimir Putyin szövetségese, Aliser Uszmanov hatalmas befolyást gyakorol a Nemzetközi Vívószövetség felett, annak...","id":"20250417_alisher-uszmanov-nemzetkozi-vivo-szovetseg-fie-elnok-orosz-oligarcha-szankciok-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0ae2725-61d8-4f9b-8ef8-1ab1e2ae45a2.jpg","index":0,"item":"926791d0-0df2-42ae-920d-fe32031f0c2c","keywords":null,"link":"/elet/20250417_alisher-uszmanov-nemzetkozi-vivo-szovetseg-fie-elnok-orosz-oligarcha-szankciok-putyin","timestamp":"2025. április. 17. 07:01","title":"Így telepedett rá a legendás olimpiai sportágra Putyin egyik kedvenc oligarchája, akit Orbánék is védeni próbáltak a szankcióktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4a9362e-4ed2-4676-b533-84b34d61cb1a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kecskeméti egyetem elbukhatja az új campusára és a tudásvárosra kapott állami pénzt – mondták a kecskeméti polgármesternek, de ő leleplezte, hogy a kérdező szivárványos pólóban van.","shortLead":"A kecskeméti egyetem elbukhatja az új campusára és a tudásvárosra kapott állami pénzt – mondták a kecskeméti...","id":"20250416_kecskemet-polgarmester-MNB-alapitvany-szivarvanyos-polo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4a9362e-4ed2-4676-b533-84b34d61cb1a.jpg","index":0,"item":"3aa66fb7-a4d5-4f78-83b8-79048ff4fae2","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_kecskemet-polgarmester-MNB-alapitvany-szivarvanyos-polo","timestamp":"2025. április. 16. 14:02","title":"A kecskeméti polgármester szerint nem az MNB alapítványa, hanem a szivárványos póló veszélyes az oktatásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41b9c82d-9c0f-409e-80f5-e3053c7763d5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Aaron Boupendza januárban igazolt Kínába, ott érte a halál.","shortLead":"Aaron Boupendza januárban igazolt Kínába, ott érte a halál.","id":"20250416_labdarugas-gabon-kina-halaleset-aaron-boupendza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41b9c82d-9c0f-409e-80f5-e3053c7763d5.jpg","index":0,"item":"9ddd7e3d-c5e7-4f04-b660-7581288d11a4","keywords":null,"link":"/elet/20250416_labdarugas-gabon-kina-halaleset-aaron-boupendza","timestamp":"2025. április. 16. 16:09","title":"Kínában kizuhant a tizenegyedik emeletről és meghalt egy gaboni válogatott focista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6d491a0-5fc1-4f2c-9eb5-a4bc39e0fe6d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tavaly két kormányzati konzultációs kampány is volt: egy a szuverenitásvédelemről, egy másik pedig a gazdaságról. A hivatalos közlés szerint ezek hasonló összegbe, 3,1 és 3,6 milliárd forintba kerültek, ám a reklámkampányok költségét elhallgatják, pedig az tolja fel 10 milliárd körülire egy-egy ilyen politikai akció közpénzből fizetett árát.","shortLead":"Tavaly két kormányzati konzultációs kampány is volt: egy a szuverenitásvédelemről, egy másik pedig a gazdaságról...","id":"20250417_nemzeti-konzultacio-koltsegei-elszamolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6d491a0-5fc1-4f2c-9eb5-a4bc39e0fe6d.jpg","index":0,"item":"6a13df20-e971-473e-9e1e-0c2359a6d96c","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_nemzeti-konzultacio-koltsegei-elszamolas","timestamp":"2025. április. 17. 11:01","title":"Közzétette a kormány az utóbbi két nemzeti konzultáció költségeit – kár, hogy nem a teljeset","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Négy évvel az után, hogy a Honda visszahozta a kompakt kategóriába HR-V szabadidő-autóját, kapott egy egész izgalmas, 182 lóerős, „hondás” motort a modell. Kipróbáltuk.
Furcsa autóipari sztori a HR-V-é, amely először megelőzte a korát a kilencvenes években – hol voltak akkor még a crossoverek? –, aztán meg lemaradt egy kicsit, hogy 2015-re ismét visszatérjen. A kettő közti időszakot, épp a nagy piacszerzés idejét, kihagyta a Honda, nem gyártotta a HR-V-t.
Ennek nyomán mostanra, amikor minden az SUV-król szól és sokkal élesebb a verseny, leginkább részpiacok maradtak betöltetlenek. És állítólag vannak olyan emberek, akik vezetési élményeket várnak el még egy SUV-tól is. Ha tényleg létezik ez a réteg, annak egész jó autót csináltak a japánok.
D.P.
Bár a HR-V Sport szíve-lelke az új motor, azért ennél több is jár annak, aki egy ilyenre szavazott. A megújult, krómozott rács alatt fekete méhsejt kiegészítő légbeömlők vannak, a kerékjárati ívek szintén sportosan feketék, akárcsak az exkluzív, 18 colos felnik. A sportos modellre ezeken túl is kerületek, talán túlgondolt „aeroelemek” is, a "Lamborghini-stílusban" metszett a motortérfedél vagy az alsó, műanyag szpojlerek révén. Az átlagosnál agresszívabb külsejű a hátsó lökhárítóelem is, amely egyébként valóban jól kiemeli a két, köralakú kipufogóvéget.
Pixelek, de milyenek?
Bár kívül szürke, belül meg fekete, azért a szokásos, igazán puritán japán stílusnál talán egy fokkal barátságosabb a HR-V Sport utastere. Leginkább azért, mert egész sok a burgundi-vörös bőrkárpit, csak néhol látni fekete műanyagokat.
A műszeregység nagyon klasszikus – de talán az idejétmúlt a még jobb szó rá –, a japánok érthetetlenül továbbra is erőltetik a pixeles, monokróm kijelzőket. A multimédiás rendszer 7-colos kijelzőegységével szemben is komoly kétségek merülhetnek fel, és nem csak kicsit bumfordi grafikája, hanem a tudása miatt is. Ugyanis az Apple CarPlayt például nem támogatja. Nem csodálkoznánk, ha ez folyamatos reklamáció tárgya lenne a Honda kereskedői, értékesítői felé. A kötelező USB-foglalatok megvannak, de kell egy kicsit tornázni hozzájuk, mivel az egyébként dizájnos „lebegő” konzol alatt vannak, akárcsak egy HDMI-foglalat. Ezzel egyébként elvileg megoldható az iPhone képernyőtükrözése is.
D.P.
A Honda HR-V Sportban az infotainment-rendszer esetlegességén túl megvannak azok a furfangos japán ötletek, amelyekért régóta jár az elismerés a Hondák utasterének. A Magic Seat nevű hátsóülésrendszer az egyik ilyen. Az ülések lapját és hátoldalát is többféleképpen lehet variálni, ahogy a képgalériában látni, az utastér padlójára akár egy 124 centis „óriás” kertitörpe is beférne állva. Ennek az egész variálhatóságnak a kulcsa, hogy az üzemanyagtartály nem a hátsó ülések alatt van, mint általában, hanem az első ülések alatt. A csomagtér alapból egyébként 448 literes - ami önmagában sem kicsi -, de akár 1473 literre is bővíthető.
Ügyes, ha meghajtjuk
A bűvös "selling point" egyértelműen a motortérben van. A „Sport” jelzőt szerencsére nemcsak a marketingosztály adta a modellnek, hanem a mérnökök is oda álltak mögé. A Honda Civicből transzplantált 182 lóerős turbós motorral és a "nem sport" modellhez képest átdolgozott futóművével olyan vezetési élményt adtak egy kompakt SUV-hoz, amihez igazából nem szoktunk hozzá ebben a kategóriában. Talán a BMW X2 tud még hasonlót, de abban nincs ilyen erejű variáns kézi váltóval, amely itt szintén az egyik esszenciális összetevője az autónak. A manuális váltások nélkül ugyanis épp az élmények felétől fosztanánk meg magunkat.
D.P.
A mechanikus sebességváltóval nálunk járt modellben olyan rövidek a fokozatok, hogy szinte folyamatosan világít a felfelé kapcsolást kérő jelzőfény. De itt mindez nagyon adja magát, mert ez egy finom „gépészkedős” autó. Különösen pontos a hatfokozatú váltó, rövidek és kemények kapcsolási utak. Rakosgatjuk a H-betűs váltókiosztásban a fokozatokat, amit nagyon jól vesz az autó, mintha annál jobb lenne neki, minél keményebben bánunk vele.
Simán elkapar másodikban is, jó magas fordulatnál válthatjuk sebességfokozatot, a 7,8 másodperces 0-100 km/h-ra idő bőven hihető, az 1349 kilós autó pedig ügyes kanyarban, egyenesben egyaránt. Ez a motor persze nem csak változó szelepvezérlésű - a Hondák régi hagyományát követve -, hanem turbós is. Egyszerre kapjuk meg az 5500-s fordulaton lévő teljesítménycsúcsot, de a "power” megvan a 240 Nm-es nyomatékkal alacsony fordulaton is, a turbófeltöltés miatt.
A felfüggesztéshez is hozzányúltak, a Honda által a Perfomance Dampernek hívott rendszer pedig ügyesen kezeli futómű mozgását, hogy egyáltalán ne legyen billegős a crossover karosszériája. A kormányzás is közvetlenebb az átlagnál, és még nem olyan nagy ez a kasztni, hogy esélytelen legyen a dülöngélést elfojtani brutálisan kemény lengéscsillapítók nélkül is.
D.P.
Igaz persze az is, hogy a Honda motorja nem túl halk és 130-nál már 3000 felett forog a motor főtengelye, és nincs a motorblokkon semmilyen zajvédő elem, amely tompítaná a zajforrást. Fogyasztása átlagosan 8,8 liter, de ebben közrejátszik a meglehetősen felszabadult karakterű autó, és ezzel együtt az is, hogy az Eco módot szinte nem is használtuk.
Extrák, árak
A vezetéstámogató és biztonsági asszisztensrendszerekben is hozza a kötelezőt a HR-V. A Honda Sensing asszisztensben van: városi vészfékasszisztens, adaptív tempomat, sávtartó, sávelhagyás-figyelmeztetés, figyelmeztető a keresztirányú forgalom veszélyeire és holttérmonitor is.
Nem kérdés, hogy a konkurenciához - Peugeot 3008, Skoda Karoq, Volkswagen T-Roc, Mazda CX-3 - képest sokkal izgalmasabb autós élményt tud adni a HR-V Sport, bár 8,5 millió forintos ára mellett kicsit nehéz megbocsátani elavult, ingerszegény kütyütechnikáját.