szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A francia gyártónál nemes egyszerűséggel úgy oldották meg a négykerékhajtást, hogy előre és hátulra is szereltek egy-egy motort.

A Citroën 1948-ban dobta piacra valaha készült egyik legsikeresebb modelljét, a 2CV-t. A felénk egyszerűen csak Kacsaként ismert, széles rétegek számára elérhető árú típus egészen 1990-ig gyártásban volt, és ezen időszakban a különböző variánsaiból összesen mintegy 9 millió példány készült.

Az alábbi fotókon látható kivitelből azonban mindössze 694 darab hagyta el a gyártósorokat 1960 és 1971 között:

Sotheby's

A Citroën 2CV 4×4 Sahara érdekességét az egyedi négykerékhajtás adja: az első kerekeket és a hátsó kerekeket egy-egy külön kis benzinmotor hajtja.

Sotheby's
Sotheby's

A két slusszkulccsal indítható különleges Kacsa eleinte 2x12, a későbbiekben pedig 2x13, illetve 2x14 lóerős teljesítményű motorokkal készült.

Sotheby's

A két váltóval és két üzemanyagtartállyal szerelt 2CV 4×4 Sahara végsebessége 1 motorral 65 km/h, 2 motorral pedig 105 km/h.

Sotheby's

A remek terepjáróképességű francia autó mellékelt fotókon látható példánya 1963-ban látta meg a napvilágot, és a Sotheby's árverésén nemrégiben átszámítva mintegy 24 millió forintos összeg ellenében cserélt gazdát.

Sotheby's

 

Sotheby's

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!