szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A benzinmotoros új ST a gyártó szerint menet közben jobban gyorsul, mint az előző generációs RS.

A Ford tavaly tavasszal leplezte le a teljesen új fejlesztésű negyedik generációs Focust, mely ősszel az Év Autója 2019 szavazás döntősei közé is bekerült. Az általunk nemrégiben a legerősebb dízelváltozatban és Vignale csúcsfelszereltségű kombiként letesztelt típusból februárban jött ki a sportosra hangolt ST változat, melyről most új infomcáiók derültek ki.

Eddig például csak annyit lehetett tudni, hogy az új ST-vel "kevesebb mint 6 másodperc" alatt tudható le a 0-100-as sprint, most viszont kiderült, hogy a 250 km/h végsebességű újdonság egész konkrétan 5,7 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra. Vagyis ugyanannyi idő alatt, mint a 320 lóerős Honda Civic Type R.

©

A generációváltás előtt álló Volkswagen Golf GTI kihívójának szánt újdonság motorházteteje alatt egy 2,3 literes 4 hengeres EcoBoost turbós benzinmotor található, mely az elődjénél jelentősen komolyabb produkciót ad elő. 5500-as percenkénti fordulatszám mellett immár 280 lóerős teljesítmény hívható le, a 420 Nm-es nyomatékcsúcs pedig 3000-től áll rendelkezésre.

A kis tehetetlenségű, kettős befecskendezésű turbótöltőben a külön erre kialakított csatornák hatékonyabban irányítják a kipufogógázt, optimálisan irányítva azt a turbinához, ezért nő a teljesítmény és gyorsabban épül fel a töltőnyomás. Az 1. és 4. illetve a 2. és 3. hengerből külön csatornákon távozik a kipufogógáz, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát, ezáltal egyenletesebb energiaáramlást biztosítva.

©

A turbólyuk-kiküszöbölő technológia elektronikája akár 3 másodpercig is nyitva tartja a pillangószelepet, miután a vezető felengedi a gázpedált, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva a turbinakerék fordulatszámát.

A padlógázas fokozatváltás lehetősége remek teljesítményt biztosít az állórajtnál, automatikusan aktiválva a turbólyuk-kiküszöbölést és nyitva tartva a pillangószelepet, amikor a vezető felengedi a kuplungot, hogy magasabb fokozatba kapcsolja a rövid úton mozgó, hatfokozatú sebességváltót – így a turbótöltő reakciója a lehető leggyorsabb lesz. Az autóhoz fokozatváltásra figyelmeztető fényjelzés is rendelhető, ami mutatja az optimális váltási pontokat.

©

A 10 milliméterrel lejjebb ültetett, illetve elöl 20, hátul pedig 12 százalékkal keményebb futóművet kapott új Ford Focus ST dízel változatában egy 2 literes EcoBlue turbómotor teljesít szolgálatot. Focusban eddig még sosem volt ilyen erős dízelmotor: a négyhengeres egység 190 lóerőt ad le 3500-as fordulaton, a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2000 és 3000 között stabilan elérhető. Érdekesség, hogy már 1500-as fordulaton rendelkezésre áll nem kevesebb mint 360 Nm nyomaték.

A Focus ST már kapható ötajtós és kombi változatban, benzin- és dízelmotorral, hatfokozatú manuális sebességváltóval. A hétfokozatú automata sebességváltóval szerelt ötajtós és kombi kivitelek 2019 őszétől rendelhetők meg.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!