
Az elődjénél sokkal modernebb és talán harmonikusabb külcsínt kapott újdonság hossza 1,5 centimétert nőtt, így már 4,38 méter. Mivel ehhez 1,5 centiméterrel kisebb magasság társul, az új Focus sportosabbnak hat a kifutó típusnál. De talán ennél is fontosabb változás, hogy a tengelytáv nem kevesebb mint 5,3 centiméterrel növekedett, ami minden korábbinál tágasabb beltérrel kecsegtet.
A mérnököknek sikerült elérniük, hogy a szerényebb légellenállású autó tömege 88 kilogrammot csökkenjen, és többek közt ez is szerepet játszik abban, hogy az új modell fogyasztása átlagosan 10 százalékkal mérséklődött.
A normál Focus mellett a kombi változatról is lehullott a lepel, melynek ötödik ajtaját (akár láblendítéssel) feltárva egy alaphelyzetben 575 literes tér tárul elénk, ami a hátsó üléssor lehajtásával egészen 1620 literig bővíthető.


A Titanium, Vignale és ST-Line felszereltségi szintek mellett újdonság az Active kivitel, mely enyhén szabadidőautósra faragott modell elsősorban 3 centiméterrel emelt felfüggesztéséről, illetve fényezetlen műanyag betéteiről ismerszik meg. Pontosan így néz ki:

A műszerfalon alaphelyzetben egy 6,5 colos képátlójú érintőkijelző található, mely a jobban felszerelt modellekben már 8 colos felülettel bír. A Ford Sync 3 rendszer a mai elvárásoknak megfelelően Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis, ezenkívül pedig Wi-Fi hotspot, HUD és opcionálisan 675 W-os B&O hifi is található a kocsiban.
A 17, 18 és 19 colos kerekekkel rendelhető új Focus kapcsán említést érdemel továbbá az adaptív felfüggesztés, az adaptív tempomat, a sávtartó asszisztens, a jelzőtábla felismerés, a holttérfigyelő, a parkolósegéd, az akadálykikerülő kormányzási segéd, illetve a gyalogosfelismerő funkciós vészfék asszisztens.

A forgalmazás kezdetekor csak háromhengeres benzinmotorok lesznek elérhetők. A régi jó ismerős 1 literes erőforrás 85, 100 és 125 lóerős változatban rendelhető, az 1,5 literes változat pedig 150 és 180 lovas kivitelben készül. A 125 és 150 lóerős modellekhez egy új nyolcfokozatú automataváltó is kérhető. Ez utóbbi nem duplakuplungos, hanem egy hagyományos automata egység.
Dízelfronton a 95 lóerős 1,5 literes egység jelenti a belépőszintet, amit ugyanennek a motornak a 120 lovas változata követ a sorban (mindkettő 300 Nm-es). Később érkezik majd egy 150 lóerős és 370 Nm-es gázolajos erőforrás is, ami 2 literes lökettérfogatú. A két erősebb dízelmotorhoz is kérhető az új nyolcgangos automataváltó. Alapáron hatfokozatú kéziváltót kapunk.


A kereskedőkhöz nyár végén, ősz elején megérkező új Ford Focus hivatalos ára egyelőre ismeretlen. Német források 17 ezer eurós (5,3 millió forint) alapárral számolnak, a kombi pedig várhatóan 18 ezer eurós (5,6 millió forint) áron fog nyitni. A sportos ST verzió, illetve a 400 lóerősnek ígérkező mild-hibrid csúcsmodell, az összkerekes RS várhatóan 1-2 éven belül fog bemutatkozni.
A nagy rivális 8-as Golf 2019 júniusában debütál majd, tehát ennyi időbeli előnye van a kölniek ma leleplezett újdonságának.



Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.