A Nissan 2010-ben mutatta be a villanyautózás egyik úttörőjének tekinthető Leafet, melynek 2017 őszén érkezett meg az állami kedvezmény levonását követően 9,23 millió forintos alapárú második generációs kiadása. A generációváltás során az akkumulátor kapacitása 30-ról 40 kWh-ra nőtt, de sokak még ezzel sem voltak teljesen elégedettek. Nekik készült a nemrégiben debütált megnövelt kapacitású változat, aminek most már magyar listaára is van.
A Nissan Leaf e+ a legolcsóbb Acenta kivitelben nem érhető el. Legolcsóbban az N-Connecta változat úszható meg, melynek alapára 13 970 000 forint, ami az 1,5 millió forintos állami kedvezmény levonását követően 11 870 000 forintra szelídül. Vagyis a Leaf e+ mintegy 1,9 millió forinttal drágább a hasonlóan felszerelt normál Leafnél.
A legjobban felszerelt, Tekna kivitelű Leaf e+ alapára 14 376 000 forint, ami állami kedvezménnyel 12 276 000 forint.

A Leaf e+ akkumulátora 62 kWh-s, vagyis a továbbra is forgalomban maradó 40 kWh-s alapváltozaténál 55 százalékkal nagyobb kapacitású. Mivel a lítiumion-telep energiasűrűségét 25 százalékkal sikerült növelni, az új modell aksija csak minimálisan lett nagyobb méretű.
Míg az alapmodell EPA szabvány szerinti hatótávja 243 kilométer, addig az újdonsággal egy feltöltéssel akár már 364 kilométert is meg lehet tenni, ami közel 50 százalékos növekmény. A Leaf e+ adott esetben akár 100 kW-os csúcsteljesítménnyel is tölthető, ami a gyártó szerint azt eredményezi, hogy a töltési idő körülbelül ugyanannyi, mint egy 50 kW-tal töltött 40 kWh-s alap Leaf esetében.
Ezzel párhuzamosan a villanymotor teljesítménye is nőtt, 150-ről 216 lóerőre, a nyomaték pedig 320-ról 340 Nm-re emelkedett. Egy 80-120 km/h-s gyorsítás 13 százalékkal rövidebb idő alatt letudható, és a végsebesség is nőtt 10 százalékkal (144-ről 158 km/h-ra).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.