szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Első ránézésre azért átörökítettek sok mindent a Defender jellegzetes karakteréből, miközben látszik, hogy manapság inkább a luxus, mint a nyerseség a menő.

Nem egyszerű helyzet egy hat évtizeden át közel ugyanolyan formában gyártott autó nagy változást hozó új generációját kifejleszteni. A Defender esetében is az volt a mottó, hogy azért a 21. századi forma is tükrözze a korabeli modell jellegzetes karakterét: a rövid túlnyúlásokat, a jellegzetes szélvédőket vagy a csomagtérajtó oldalra nyitható mivoltát, természetesen a rajta lévő pótkerékkel együtt.

Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover

Az újdonság 5+2 üléses változatban is elérhető lesz, és négy különböző, jellegzetes stíluscsomagban kínálják majd: Explorer, Adventure, Country és Urban. A kocsi hasmagassága 29,1 centiméteren van, a legnagyobb gázlómélysége 90 centiméter, a leküzdhető terepszögei 38°/ 28° / 40°.

Az új Defender egyébként önhordó vázra épül, amelynek révén a gyártó szerint az eddig legmerevebb szerkezetet sikerült elérni. Ennek közvetlen hatása, hogy sokkal függetlenebb futóműbekötést is enged a karosszéria, amivel jobb terepképességeket kaphat az autó. A Defender természetesen állandó összkerékhajtást kapott középső differenciálzárral, amelyhez egy aktív hátsó differenciálzár is rendelhető.

Land Rover
Land Rover
Land Rover

A most Frankfurtban, az idei év utolsó nagy európai autókiállításán bemutatkozott friss generációban természetesen a motorkínálat is megújult. Az alapmotor egy négyhengeres 300 lóerős duplaturbós egység, míg az erősebb benzines variáns 400 lovas, már hathengeres, de ugyancsak duplaturbós, amely elektromos rásegítést is kapott.

Mivel ebben a műfajban még erős piac a dízeleké is, itt is van gázolajos egység, 200 illetve 240 lóerős motorváltozatokkal. Ezek egyébiránt négyhengeres motorokat jelentenek. A hírek szerint hamarosan még egy plug-in verzióval is bővül majd a motorpaletta.

A modell piaci ára 45 200 fontról indul, míg a csúcsváltozat a 3.0 literes, benzines, 78 ezer font lesz alapból.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!