„Ha rendes nyugdíjat kapnánk, nem lenne szükség a 30 ezer forintra” – miért dolgozik több mint százezer nyugdíjas Magyarországon?
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
Ez az apró négykerekű a méretét és tömegét meghazudtolóan nehéz vontatmányokat képes elhúzni.
A mellékelt fotókon az IFA (Industrieverband Fahrzeugbau) által gyártott DFZ 632 látható, melynek neve a Diesel Fahrersitz Zugmaschine szavak rövidítéséből eredeteztethető. 1965 és 1989 között évente átlagosan mintegy 300 ilyen kis vontatójármű készült az NDK-ban, melynek árcéduláján akkoriban 12 300 márkás összeg volt olvasható.
A többek közt bányákban, a vasútnál és repülőtereken is használt járgány mozgatásáról egy 1,6 literes V4-es dízelmotor gondoskodik, melynek 30 lóerős teljesítménye 28 km/h végsebesség eléréséhez elegendő. De a DFZ 632 nem is a nagy sebességről, hanem sokkal inkább az óriási vontatóerőről szól: az 1,6 tonnás négykerekű akár 7 tonnát is el tud húzni.
A 2,9 méter hosszú egyszemélyes jármű 1,1 méter széles, 2 méter magas, a tengelytávolsága pedig 1,48 méter.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
A tanárok bérét meg kellene háromszorozni, de Mészáros Lőrinc vagyonát csak egyszet lehet elvenni.
A házelnök szerint ami a magyar belpolitikában zajlik, az inkább komikus, mint tragikus.
A Bonbonetti irodákat is fog építeni.
Újabb divattrendet teremtene az aranylabdás portugál támadó?
Múltkor is megígérte, aztán változtak. Szavazzon, ön hisz-e a miniszternek.