Hegyeket mozgat meg: 500 lóerős dízelmotor az új VW Touaregben

A nyolchengeres biturbó gázolajos erőforrás nyomatéka megközelíti az 1 000 Nm-t.

  • hvg.hu hvg.hu
Hegyeket mozgat meg: 500 lóerős dízelmotor az új VW Touaregben
A harmadik generációs Volkswagen Touareg sokáig csak 3 literes V6-os TDI motorral volt rendelhető, mely 231 lóerős, illetve 286 lóerős változatokban készült. Nemrégiben azonban feltűnt a színen egy új csúcskategóriás dízelmotor, mely elsősorban 4 literes lökettérfogatáról, V8-as kiviteléről, illetve 422 lóerős csúcsteljesítményéről ismerszik meg.

A 2,3 tonnás Touareg 4.0 V8 TDI hazánkban legolcsóbban 25,2 millió forintból úszható meg. A nyolcfokozatú Tiptronic automataváltóval szerelt újdonság 900 Nm nyomatékot ad le, és alig 4,9 másodperc alatt le lehet vele tudni a 0-100-as sprintet. A végsebesség 250 km/h.

Az ABT azonban készített egy olyan V8-as TDI-t, ami jelentősen túlmutat a gyári csúcsmodellen is. Íme:

ABT

Az újdonság erőforrása kereken 500 lóerős teljesítményt ad le, melyhez ráadásul nem kevesebb, mint 970 Nm-es nyomaték társul. A 435 lóerős dízelmotorral szerelt Audi SQ7-nél is potensebb Touareg menetteljesítményei egyelőre ismeretlenek, mint ahogy a fogyasztását is sűrű homály fedi. A 78 extra lóerő és a 70 extra Nm felára mintegy 1,9 millió forint.

ABT

 

ABT

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.