szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első "igazi" Cupra erős benzinmotorral, illetve plugin hibrid hajtáslánccal rendelhető.

A Volkswagen-konszern spanyol márkája, a Seat sokáig Cupra típusjelzéssel dobta piacra az autói legsportosabb változatait. A közelmúltban aztán a Cupra külön márkává vált és napvilágot láttak az első olyan sportos Seatok, melyek hivatalosan már nem Seatok, hanem Cuprák.

Most pedig megérkezett az első "igazi" Cupra, a teljesen új fejlesztésű Formentor. A crossover nagy mértékben hasonlít a tavaly leleplezett Formentor tanulmányautóra, sportosan agresszív vonalú és alapáron 19 colos kerekeken gördül. Kisebb kerekeket nem is lehetne szerelni a kocsira, lévén, hogy a Brembo sportfékek 18 colos átmérőjűek.

Cupra

A négy kipufogóvéggel ékesített Cupra Formentor 4,45 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,51 méter magas, miközben a tengelytávja 2,68 méter. A csomagtartó 450 literes, vagyis a családi használatnak sincs semmi akadálya.

Cupra

A kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 12 colos, és természetesen Android Auto, illetve Apple CarPlay támogatást is kapunk. A sportülésekkel szerelt Formentor alapáron adaptív futóműves és progresszív kormányzású.

Cupra

A meghajtásról egy 2 literes 4 hengeres turbómotor gondoskodik, mely egy hétfokozatú duplakuplungos automataváltón keresztül juttatja el 310 lóerős teljesítményét, illetve 400 Nm-es nyomatékát a négy kerékre. Opcionálisan plugin hibridként is rendelhető a típus, az 1,4 literes benzinmotorra épülő változat 245 lóerős, 50 kilométeres e-hatótávú és hazánkban minden további nélkül zöld rendszámozható.

Az egyelőre ismeretlen alapárú Cupra Formentor első példányait az év végén vehetik majd át a vásárlók.

Cupra

 

Cupra
Cupra
Cupra

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!