360 millió eurót bukik naponta a BMW, a Volkswagen és a Daimler

Naponta 126 milliárd forint nagyjából. Elképesztő nagyságrendek.

  • hvg.hu hvg.hu
360 millió eurót bukik naponta a BMW, a Volkswagen és a Daimler

A német autóipari ágazat egyik ismert szakértője Ferdinand Dudenhöffer számításai szerint nagyságrendileg 360 millióba kerül naponta a legnagyobb német autóipari gyártóknak a leállás.

A duisburgi egyetem professzora szerint a tavalyi év során összesen 530 milliárd eurós árbevételt jegyezhetett a három nagyvállalt, amely bevételek után közel 15 százalékot, 80 milliárd eurót kellett kifizetniük értékcsökkenésre és kamatokra. Ezek az állandó tételeik és kötelezettségeik továbbra is fennállnak, annak ellenére, hogy a termelés áll, az értékesítés pedig lefagyott.

A kiadások legnagyobb része most is a bérköltség, annak ellenére, hogy sok helyen állásidőt, vagy rövidített műszakbért fizetnek a gyártók. A szakember éves szinten 220 munkanappal számol, így jön ki a napi 360 millió eurós kiadás.

Az egész magyar gazdaságot megrengeti az autógyárak leállása

A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.