szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a makulátlan állapotú E30-as BMW egyenesen 1986-ba repít vissza bennünket.

A BMW 1982-ban dobta piacra az E21-es sorozatot felváltó második generációs 3-as modelljét, az E30-at. A típusból 1994-ig több, mint 2,34 millió példány készült, de talán még a gyári múzeumban sem található olyan kiváló állapotú E30-as, mint ez az éppen új gazdára váró darab:
©

A mellékelt fotókon látható BMW 325iX 1986 március 27-én hagyta el a gyártósort és eddig még nem helyezték forgalomba. A rövidebb próbautak során alig 500 kilométert használt autóért 57 245 eurót, vagyis átszámítva mintegy 20,5 millió forintot kér jelenlegi tulajdonosa.

©

A Polaris Silver Metallic fényezésű, Blue Fabric Interior belsejű régi 3-asban kéziváltó található, ezenkívül pedig a hőálló üvegezés mellett sem mehetünk el szó nélkül.

©

A BMW második világháború kapcsán készült katonai célú járműveit leszámítva a 325iX volt a bajor gyártó első összkerékhajtású autója. Az 1985-ben az Audi Quattróra adott válaszként debütált 325iX 1991-ig maradt gyártásban, és nemcsak szedán, hanem kombi és 3-ajtós változatban is kapható volt.

©

A motorháztető alatt egy 2,5 literes 6 hengeres szívó benzinmotor található, mely 171 lóerős teljesítményt, illetve 226 Nm-es nyomatékot ad le. A típus 1986 végéig katalizátor nélkül készült.

©

 

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!