szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A népszerű pickup felfrissített változata a korábbinál nagyobb és erősebb dízelmotorral és több egyéb fejlesztéssel támad.

A Toyota 1968-ban dobta piacra az első Hiluxot, a pickup aktuális, nyolcadik generációja 2015-ben látta meg a napvilágot. Idén június elején aztán feltűnt a színen a Hilux ráncfelvarrt változata, melynek első példánya most hazánkba is megérkezett.

©

Megújult a hűtőrács és a lökhárító, átrajzolták az első és hátsó LED lámpatesteket, valamint csiszolt felületű és feketére fényezett 18 colos könnyűfém keréktárcsák tűntek fel a kínálatban. Ezenkívül három új fényezés is rendelhetővé vált: Érzéki Vörös II, Sötétkék és Oxid Bronz.

©

 

©
©
Az utastérben az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis 8 colos központi érintőképernyő jelenti a legfontosabb újdonságot. Ezenkívül a kulcs nélküli nyitás és a nyomógombos motorindítás, a műholdas navigáció, az automatikus klímarendszer, az első-hátsó parkolássegítő szenzorok, illetve a 9 hangszórós JBL Premium hangrendszer mellett sem mehetünk el szó nélkül.
©

A Hiluxot egészen mostanáig egyetlen 150 lóerős, 400 Nm-es 2,4 literes D-4D dízelmotorral lehetett kapni, a facelift azonban elhozta a típus számára a Land Cruiserből ismerős 2,8 literes dízeles egységet, melynek ráadásul 177-ről 204 lóerőre emelkedett a teljesítménye, miközben a csúcsnyomaték is 50 Nm-rel nőtt. Ennek köszönhetően a Hilux 0-100-as gyorsulása 12,8-ról 10 másodpercre csökkent.

©

A csúcsnyomaték kereken 500 Nm, ami már percenkénti 1600-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az új 2,8 literes motor az extrakabinos és duplakabinos kivitelekhez rendelhető, és a vonóerőt hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékhez.

©

A Dél-Afrikában gyártott modell 1 tonnás teherbírása és 3,5 tonnás vontató képessége ezentúl a négykerékhajtású változatok mindegyik felépítményéhez (szimplakabinos, extrakabinos és duplakabinos) rendelkezésre áll. Az opciós listán olyan tételeket találhatunk, mint például a műanyag bukócső, a motoros mozgatású alumínium platótakaró roló, a platóhátfal-zár, a keménytető vagy a platóra szerelt 12 voltos elektromos csatlakozó.

©

A felfüggesztésben elöl és hátul is áthangolt lengéscsillapítók találhatók. Ez, valamint a laprugók megújult formája és az áttervezett bekötési pontok simább rugózást biztosítanak, miközben a talajegyenetlenségek vagy a kátyúk okozta ütések kevésbé érezhetők az utastérben.

Érkezett egy új elektronikus funkció, ami a részben önzáró mechanikus differenciálmű működését utánozza a kétkerékhajtású modellekben. A motor alapjárata 850-ről 650-es percenkénti fordulatszámra csökkent, a gázpedál precízebb reakciókkal működik, illetve továbbfejlesztették a VSC rendszert, és új kerékelfordulás-jelző rendszert kapott a típus.

 

©

Az új Hilux csúcsmodellje a High felszereltségre épülő Invincible kivitel, mely extrakabinos és duplakabinos kivitelben kapható. A csúcsváltozat ismertetőjele az exkluzív hűtőrács és első lökhárító, a kartervédő, a sárvédő-szélesítés, a külső kilincs, valamint az egyedi keréktárcsa és platóhátfal.

Belül exkluzív műszeregységre és fekete metálfényezésű és feketére krómozott betétre lehetünk figyelmesek, és az intelligens kulcs kialakítása is egyedi. A duplakabinos kivitelben "tiszta kék" fény világítja meg az első és hátsó ajtókárpitokat, és a kéttónusú, perforált bőr üléskárpitok is említést érdemelnek.

 

©

A továbbfejlesztett biztonsági rendszerekkel felvértezett új Toyota Hilux hazai forgalmazása ősszel kezdődik meg. A hivatalos listaárakat egyelőre nem közölték, információink szerint a típus 5-10 százalékkal fog drágulni, a nagyobb motor felára pedig körülbelül 300 ezer forint körül alakul majd.

A kifutó típus hazai alapára nettó 6,463 millió forint, mely összeg ellenében egy hatfokozatú kézi váltós, szimplakabinos kétajtós Hilux vezethető haza, a duplakabinos változat alapára nettó 7,37 millió forint.

©

A riválisok közül a Ford Ranger duplakabinos változata nettó 7,4 millió forinttól indul, ennyibe kerül a 130 lóerős 2 literes TDCi motoros kivitel. A típus ezenkívül 170, illetve 213 lóerős 2 literes dízelmotorral rendelhető – a legerősebb, 500 Nm nyomatékú biturbó erőforrással minimum nettó 9,4 millió forintba kerül a Ranger.

A 7,8 millió forintos nettó alapárú duplakabinos Nissan Navarát 2,3 literes dízelmotorral szerelik, mely kiviteltől függően 160 lóerős és 425 Nm nyomatékú, illetve 190 lóerős és 450 Nm nyomatékú. Az erősebb motoros Navara nettó 8,3 millió forinttól indul.

A piac legerősebb modellje a cikkünk írásakor a hazai konfigurátorból hiányzó Volkswagen Amarok, melyet 258 lóerős és 580 Nm-es 3 literes V6-os motorral szerelnek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Politikusgyerektől a rendőrfőnökig: ők képviselik külföldön Magyarországot

Politikusgyerektől a rendőrfőnökig: ők képviselik külföldön Magyarországot

Ezért óvatoskodik Brüsszel a magyar sajtószabadság megítélésével

Ezért óvatoskodik Brüsszel a magyar sajtószabadság megítélésével

Orosz hackerek törhették fel a volt brit külkereskedelmi miniszter e-mail-fiókját

Orosz hackerek törhették fel a volt brit külkereskedelmi miniszter e-mail-fiókját