szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ilyen rövid idő alatt 0-ról 100-ra felgyorsulni is komoly teljesítménynek tekinthető, de a Renault 4,3 másodperc után már 200-zal száguld.

A Forma-1 legutóbbi versenyhétvégéjét az Egyesült Királyságban rendezték meg, és a futam elsősorban arról híresült el, hogy az egy körös teljesítmény tekintetében magasan a mezőny fölé helyezkedő Mercedeseket végül megverte a gumikat sokkal jobban kezelő Red Bull, konkrétan a holland Max Verstappen.

A televíziós közvetítés elején a képernyő sarkában rövid ideig látható volt egy felirat, ami a maga nemében legalább olyan érdekes, mint a hétvége végkifejlete. Ez pedig azt közölte a nézőkkel, hogy a Renault-val versenyző francia Esteban Ocon a futam rajtjánál alig 4,3 másodperc alatt gyorsult fel állóhelyzetből 200 km/h-ra, ami 0,1 másodperccel jobb az eddigi rekordnál.

©

Elképesztő adat, melyet könnyen értelmezhető perspektívába helyez, ha megemlítjük, hogy a közúti használatra szánt tuningolt sportkocsik közül még a gyorsulásra kihegyezett 9ff G-Tronic 1200 is "csak" 6,5 másodperc alatt képes letudni a 0-200-at. Ez egyébként egy olyan Porsche 911-alapú 1200+ lóerős sportautó, melynek 2,5 másodpercnyi időre van szüksége a 0-100-as sprinthez. És 13,5 másodperc alatt abszolválja a 0-300-at.

©

A tuning nélküli gyári közúti torpedók közül az 1 500 lóerős Bugatti Chiron 6,5 másodperc alatt tudja le a 0-200-at, az 1 000 lóerős plugin hibrid Ferrari SF90 Stradale 6,7 másodperc alatt abszolválja a feladatot, és a 887 lóerős hibrid hajtásláncú Porsche 918 Spyder 7,4 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 200-ra. Ugyanehhez a produkcióhoz a 675 lóerős McLaren 675LT-nek 8 másodpercre, a 670 lovas Ferrari 488 GTB-nek pedig 8,7 másodpercre van szüksége.

©

A világ legjobban gyorsuló közúti autója a közelmúltban leleplezett Aspark Owl, mely 2 012 lóerős villanyautó 1,69 másodperc alatt tudja le a 0-96 km/h-t. Ez már F1-szint, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a japán hiperautó mire képes 0-200 fronton.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Orbánról készített "kihagyhatatlan címlapsztorit" a Politico

Orbánról készített "kihagyhatatlan címlapsztorit" a Politico

Közlekedő Tömeg: 14 millióért adott el jegyeket a nem járó reptéri buszra a BKK

Közlekedő Tömeg: 14 millióért adott el jegyeket a nem járó reptéri buszra a BKK

Molde - Ferencváros: 3-3

Molde - Ferencváros: 3-3