szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ilyen rövid idő alatt 0-ról 100-ra felgyorsulni is komoly teljesítménynek tekinthető, de a Renault 4,3 másodperc után már 200-zal száguld.

A Forma-1 legutóbbi versenyhétvégéjét az Egyesült Királyságban rendezték meg, és a futam elsősorban arról híresült el, hogy az egy körös teljesítmény tekintetében magasan a mezőny fölé helyezkedő Mercedeseket végül megverte a gumikat sokkal jobban kezelő Red Bull, konkrétan a holland Max Verstappen.

A televíziós közvetítés elején a képernyő sarkában rövid ideig látható volt egy felirat, ami a maga nemében legalább olyan érdekes, mint a hétvége végkifejlete. Ez pedig azt közölte a nézőkkel, hogy a Renault-val versenyző francia Esteban Ocon a futam rajtjánál alig 4,3 másodperc alatt gyorsult fel állóhelyzetből 200 km/h-ra, ami 0,1 másodperccel jobb az eddigi rekordnál.

Renault

Elképesztő adat, melyet könnyen értelmezhető perspektívába helyez, ha megemlítjük, hogy a közúti használatra szánt tuningolt sportkocsik közül még a gyorsulásra kihegyezett 9ff G-Tronic 1200 is "csak" 6,5 másodperc alatt képes letudni a 0-200-at. Ez egyébként egy olyan Porsche 911-alapú 1200+ lóerős sportautó, melynek 2,5 másodpercnyi időre van szüksége a 0-100-as sprinthez. És 13,5 másodperc alatt abszolválja a 0-300-at.

9ff

A tuning nélküli gyári közúti torpedók közül az 1 500 lóerős Bugatti Chiron 6,5 másodperc alatt tudja le a 0-200-at, az 1 000 lóerős plugin hibrid Ferrari SF90 Stradale 6,7 másodperc alatt abszolválja a feladatot, és a 887 lóerős hibrid hajtásláncú Porsche 918 Spyder 7,4 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 200-ra. Ugyanehhez a produkcióhoz a 675 lóerős McLaren 675LT-nek 8 másodpercre, a 670 lovas Ferrari 488 GTB-nek pedig 8,7 másodpercre van szüksége.

Bugatti

A világ legjobban gyorsuló közúti autója a közelmúltban leleplezett Aspark Owl, mely 2 012 lóerős villanyautó 1,69 másodperc alatt tudja le a 0-96 km/h-t. Ez már F1-szint, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a japán hiperautó mire képes 0-200 fronton.

Aspark

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!