szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a Forma 1-ben nem igazán brillírozik mostanság az olasz csapat, a legújabb utcai autójuk igencsak ígéretesnek tűnik. Konkrétan sohasem volt még ilyen erős utcai sportkocsija a cégnek, ami hazánkban akár zöld rendszámot is kaphat.

Bár már a 2013-ban kijött 963 lóerős LaFerrariban is volt elektromos rásegítés, a Ferrari a szerda este leleplezett SF90 Stradalét tekinti az első igazi hibrid modelljének. Melynek szíve egy 90 fokos hengerszögű, 4 literes V8-as turbós benzinmotor, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.

©

Az elektromos motorok közül egy a benzines egység és a nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél kapott helyet. A 7,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoros plugin hibrid rendszer révén tisztán elektromos, úgynevezett eDrive módban 25 kilométert lehet megtenni. Még pedig maximum 135 km/h sebességgel.

©

Hibrid módban úgy viselkedik az SF90 Stradale, mint bármelyik normál hibrid autó, és ha kell, menet közben bármikor leállítja a V8-as benzinmotort. Performance módban mindig működik a belsőégésű motor, Qualify módban pedig folyamatosan a legnagyobb teljesítmény, 1 000 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.

©

Állóhelyzetből alig 2,5 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra az 1,18 méter magas, összkerékhajtású olasz sportkocsi, és a gyorsulásnak csak 340 km/h-nál szakad vége.

És hogy mennyi idő kell a 0-200-as sprinthez? Nos, alig 6,7 másodperc. A 2 tonnás és 1500 lóerős Bugatti Chironnak ehhez 6,5 másodperc is elég, a rekordot pedig az Mercedes-AMG One tartja, a maga kereken 6 másodperces értékével. Már ha egyszer végre ténylegesen elkészül.

©

250 km/h sebességnél 390 kilogramm leszorítóerőt generál az aerodinamikai csomag, és érdekesség, hogy az újdonság 13 kilogrammal kisebb tömegű, mint az 1583 kilogrammos előző olasz hiperautó, a LaFerrari. Amelynél a 45-55 százalékos tömegeloszlású SF90 Stradale 7 tizedmásodperccel gyorsabb körre képes a gyártó fioranói tesztpályáján.

©

A műszerfalán egy 16 colos ívelt digitális műszeregységet felvonultató Ferrari SF90 Stradale ára egyelőre ismeretlen, az első példányokat várhatóan idén év végén vehetik majd át a szerencsés és igen tehetős vásárlók. A csomagtartó egyébként 74 literes, ha valakinek ez is fontos.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Miért fontosak a helyi újságok?

Miért fontosak a helyi újságok?

A Real Madrid nyerte az El Clásicót

A Real Madrid nyerte az El Clásicót

Koronavírus: 2316 új fertőzött, 47 halott Magyarországon

Koronavírus: 2316 új fertőzött, 47 halott Magyarországon