szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szuperfejlett fedélzeti elektronikával, komoly négykerék-kormányzással és minden korábbinál nagyobb luxussal támad a stuttgartiak zászlóshajó modellje.

A Mercedes 1972-ben mutatta be a W116-os modellt, mely elsőként viselte magán az S-osztály típusjelzést. Az azóta eltelt évtizedekben öt újabb generáció látott napvilágot a sokak által a luxusautók etalonjának tartott szériából, melynek legutóbbi kiadása 2013-ban mutatkozott be. A W222-es hatodik generáció ráncait három éve varrták fel, ezt a modellt mi is alaposan leteszteltük, most pedig megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új W223-as széria.
©

Az S-osztály eddig sem volt kicsi, most azonban még nagyobb lett. Már a normál hosszúságú, 3,18 méteres tengelytávolságú kivitel is 5,18 méteres, vagyis 5 centiméterrel több helyet foglal a parkolóban, mint eddig, ezenkívül pedig a magasság, illetve a szélesség is nőtt, rendre 1, illetve hat centiméterrel. A nyújtott változat 3,21 méteres tengelytávolsággal, illetve nem kevesebb, mint 5,29 méteres hosszúsággal rendelkezik.

©

A 0,24-ről 0,22-re csökkentett légellenállási együtthatójú S-osztály designja elegánsan modernnek mondható, de mivel a legtöbb formai elem már ismerős lehet a közelmúltban debütált Mercedesekről, forradalamian újnak nem igazán nevezhető.

©

Az utastér legnagyobb újdonsága a középkonzolból felemelkedő 12,8 colos OLED érintőkijelző, melyen az MBUX felhasználói rendszer legújabb verziója fut, minden korábbinál fejlettebb hang- és gesztusvezérléssel. A kormány mögötti kijelző 12,3 colos képátlójú, a hagyományos navigációt pedig szuperfejlett kiterjesztett valóság funkciók egészítik ki.

©

A hátul ülőknek egy-egy 11,6 colos kijelző és egy kivehető 7 colos tablet jut, melyek révén az autó lényegében összes funkciója elérhető. Az első ülésekben nem kevesebb, mint 19 motor található, az utazást többek közt masszírozás és személyre szabható hangulatvilágítás teszi kényelmesebbé. A kamerákra, radar- és Lidar-szenzorokra épülő továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszer a gyártó szerint 1 centiméteres pontosságú, ezenkívül pedig automata parkolásra is képes az új S-osztály.

©

A világelső új légzsákot, fejlett összkerékkormányzást és kilencfokozatú automata váltót felvonultató zászlóshajó modell S450-es és S500-as benzines változatai alapáron összkerékhajtásúak, és közös vonásuk a 3 literes 6 hengeres turbómotor, amit 200 Nm-es 48 V-os lágyhibrid technika egészít ki. Az előbbi 367 lóerős és 500 Nm-es, utóbbi pedig 435 lóerős és 520 Nm-es produkciót ad elő.

©

Dízelfronton a hátsó- és összkerékhajtással rendelhető S350d jelenti az alapot, melynek 2,9 literes motorja 286 lóerőt, illetve 600 Nm-t ad le. Az összkerekes S400d hasonló méretű erőforrása 330 lóerőt, illetve 700 Nm-t tud. Az összes új S-osztály végsebessége 250 km/h.

©

A szeptember közepétől rendelhető új S-osztály első példányait decemberben vehetik át a megrendelők. Az árakról egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, mindenesetre az alapmodell listaára várakozások szerint 100 000 euró alatt fog maradni. A későbbiekben várhatóan érkezik majd egy 100 kilométeres villanyhatótávú plugin hibrid változat is, a sportosabb vonulatot pedig a 4 literes biturbó V8-assal szerelt AMG kivitelek képviselik majd.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Orbán Viktor nem fizet a Facebooknak hirdetésekért

Orbán Viktor nem fizet a Facebooknak hirdetésekért

Brüsszel szerint az új menekültügyi szabályozás is uniós jogba ütközik

Brüsszel szerint az új menekültügyi szabályozás is uniós jogba ütközik

Megéri nemcsak okosan, hanem környezettudatosan is befektetni

Megéri nemcsak okosan, hanem környezettudatosan is befektetni