szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 80-as évekbeli csúcstechnika megzabolázáshoz szükség van némi vezetői tapasztalatra.

A szupererős B-csoportos raliautók korában a Ford úgy határozott, hogy ellenfelet állít az Audi Quattro S1nek, a Lancia Delta S4-nek és a Peugeot 205 T16-nak. A végeredmény az az RS200-as versenyautó lett, melyből homologizációs okokból 200 darab 250 lóerős utcai kocsit is készítettek.

Az alábbi fotókon látható és éppen új gazdára váró példány egy hamisítatlan versenyváltozat, melynek 2,1 literes turbómotorja több mint 700 lóerős teljesítményt ad le a négy kerékre.

Classicdriver
Classicdriver

Az 1986-ban gyártott autót Husszein jordán királynak készítették, aki azonban túl gyorsnak és vadnak találta a produktumot, így az visszakerült a gyárba. A gyáriak végül az 1989-es Ralikrossz Európa-bajnokságban indították a kocsit, melynek volánja mögött a legendás Stig Blomqvist és Jonathan Palmer foglalt helyet.

Az alacsony tömegű kocsiban rejlő képességekről sok mindent elárul, hogy a 0-100-as sprinthez ideális esetben alig 2 másodpercnyi idő szükségeltetik.

Classicdriver
Classicdriver

Az eddig három tulajdonossal rendelkező ikonikus versenyautóval 1989 óta alig pár kilométert tettek meg, és a hirdető szerint jelenleg ez a leginkább eredeti állapotú Ford RS200. Melynek árát csak a komoly érdeklődők számára fedik fel.

Classicdriver

 

Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!